Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jeg forstått riktig?

når huden flasser og er stram- mangel på fuktighet

når huden har overflødig fett. mangel på fett?

riktig, eller på bærspor :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer veldig an på hvor gammel du er og hvordan hud du har. Unge trenger som regel mer fuktighet, da de gjrene har fetere hud, og ikke trenger mer fett i huden.

Mens de som har tørre partier og/eller tørr hud og er eldre, trenger mer fett. Men det er mange forskjellige hudtyper og alt passer ikke alle.

Skrevet

Dette prøver jeg også å finne ut av, men ble ikke noe klokere nå da...

Jeg er i midten av 30-årene, og den eneste endringen som har skjedd med huden min opp gjennom årene, er at den har blitt enda tørrere/strammere. Jeg har aldri hatt fet hud (selv ikke i tenårene), har kun en kvise i ny og ne ifm. mensen. Betyr dette da at det er fuktighet jeg trenger, ikke fett?

Gjest Deception
Skrevet

De fleste trenger både fuktighet og fett, men de som har hud som har nok fett, men for lite fuktighet, har gjerne hud som er stram, men som glinser.

@Apple-: hvis du aldri har hatt fet hud, hadde du nok merket det hvis du hadde fått det nå. Jeg ville testet en krem med både fett og fuktighet i seg. Et ok og ikke for dyrt alternativ, er Vichy Nutrilogie fra apotek. Et dyrere (og min favoritt) er Shiseido Bio-Performance Advanced Revitalizer N, men denne koster over 600 kroner.

Skrevet

nå skjønte jeg ikke så mye..

vanligvis har jeg blandingshud, har en tendens til å bli blank i t-sonen- hva er det jeg mangler da?

hvis jeg får tørre partier- hva mangler jeg da?

Skrevet

Hvis man blir blank i huden, og lett får kviser, så er det et tegn på at huden produserer for mye talg, da har du fett, og trenger fuktighet.

Det er derfor alle ungdomskremene og foudationene er vannbasert, ikke oljebasert.

hvis du derimot har veldig tørr hud, så trenger huden din mest fett, men også litt fukt.

Eller tar jeg helt feil?

Skrevet (endret)

Dobbelpost.

Endret av Rexina
Gjest Deception
Skrevet
Hvis man blir blank i huden, og lett får kviser, så er det et tegn på at huden produserer for mye talg, da har du fett, og trenger fuktighet.

Det er derfor alle ungdomskremene og foudationene er vannbasert, ikke oljebasert.

hvis du derimot har veldig tørr hud, så trenger huden din mest fett, men også litt fukt.

Eller tar jeg helt feil?

Det er sånn jeg har oppfattet det også, men selvsagt, jeg er ingen hudpleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...