miratira Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #61 Skrevet 29. desember 2006 Endelig noen som skjønte akkuratt hva jeg mente da. Helt enig med dere siste!
Frøken Freken Skrevet 29. desember 2006 #62 Skrevet 29. desember 2006 (endret) Jeg tror du tar feil. Om min mor døde i oktober, så gjør ikke det julen mindre trist enn om hun døde i desember. Og hvis enkelte har en merkelig tilbøyelighet til å la et tidligere dødsfall influere alle senere feiringer, så har de et rart syn på verden. ← Da har jeg et rart syn på verden... Farmor døde rett før bursdagen min, og i alle år etter at hun døde, så har jeg ikke gode assosiasjoner til å skulle feire bursdagen. Det går ikke på at jeg har et rart syn på verden, men at det faktisk var fryktelig vanskelig for meg å akseptere at hun døde på den måten, og at det som skulle/skal være en gledens dag for meg vekker vonde minner. Jeg tror det for mange er "lettere" å huske på det som har skjedd dersom man forbinder noe med det, i forhold til at det har lagt en demper på ulike begivenheter. Jeg må ærlig innrømme at jeg glatt kan "glemme" dødsdagen til andre av besteforeldrene mine, men farmor sin husker jeg alltid på! Endret 29. desember 2006 av Frøken Freken
Gjest Silmarill Skrevet 29. desember 2006 #63 Skrevet 29. desember 2006 (endret) Endelig noen som skjønte akkuratt hva jeg mente da. Helt enig med dere siste! ← Det du skrev inledningsvis var ikke vanskelig å forstå i det hele tatt Da har jeg et rart syn på verden... Farmor døde rett før bursdagen min, og i alle år etter at hun døde, så har jeg ikke gode assosiasjoner til å skulle feire bursdagen. Det går ikke på at jeg har et rart syn på verden, men at det faktisk var fryktelig vanskelig for meg å akseptere at hun døde på den måten, og at det som skulle/skal være en gledens dag for meg vekker vonde minner. Jeg tror det for mange er "lettere" å huske på det som har skjedd dersom man forbinder noe med det, i forhold til at det har lagt en demper på ulike begivenheter. Jeg må ærlig innrømme at jeg glatt kan "glemme" dødsdagen til andre av besteforeldrene mine, men farmor sin husker jeg alltid på! ← Selvsagt!Dersom en du er glad i dør på en gledens dag eller en høytid generelt så husker man den datoen lettere! Julaften, nyttårsaften, påskeaften, pniseaften, 17.mai, din egen bursdag o.l. så legger det nok en stor demper på den dagen da du forbinder dette med noe som var fælt! NigoSan, joda jeg skjønner hva du mener mht. om en du er glad i dør i juli så blir eks. julaften ikke den samme uten den personen til stede selvom det ikke var i desember vedkommende døde! Trist og "stusselig" uansett og savnet er der jo, spesielt når høytiden kommer med alle de fine minnene! Endret 29. desember 2006 av Silmarill
Gjest gjesta Skrevet 29. desember 2006 #64 Skrevet 29. desember 2006 Vi syns alle at tragedier med døden til følge er ille, men ekstra ille er det dersom vi "vet" hvem det er som kjendis, og/eller kjenner vedkommende! ← Jeg synes faktisk ikke det er ekstra ille at det er en kjendis som dør jeg. Det jeg synes er ekstra ille er alle de barna som dør hver eneste dag på grunn av sult, HIV/AIDS, krig og andre humanitære katastrofer rundt om kring i verden.
Gjest Valiant Thor Skrevet 29. desember 2006 #65 Skrevet 29. desember 2006 Vi syns alle at tragedier med døden til følge er ille, men ekstra ille er det dersom vi "vet" hvem det er som kjendis, og/eller kjenner vedkommende! ← Jeg synes ikke døden er en tragedie. For meg er døden like naturlig som alt annet Men det kommer kanskje av at jeg tror på et liv etter døden. Det eneste som er trist med døden er for meg at det tar en stund før man får se vedkommene igjenn. men det du skriver at det er ekstra ille fordi det er en kjendis er bare idiotisk for meg. Ille er det om et 5 år gammel unge blir voldat og torturert til døde da er det ille.
Gjest Silmarill Skrevet 29. desember 2006 #66 Skrevet 29. desember 2006 (endret) Jeg synes ikke døden er en tragedie. For meg er døden like naturlig som alt annet Men det kommer kanskje av at jeg tror på et liv etter døden. Det eneste som er trist med døden er for meg at det tar en stund før man får se vedkommene igjenn. ← Jeg syns ikke døden er ille for en person som allerede er død! Det er værre for de menneskene som blir tilbake når et menneske de holder av (eller beundrer) er gått bort! Spesielt fælt når det er et ungt menneske! (svarer på resten under her jeg) Jeg synes faktisk ikke det er ekstra ille at det er en kjendis som dør jeg. Det jeg synes er ekstra ille er alle de barna som dør hver eneste dag på grunn av sult, HIV/AIDS, krig og andre humanitære katastrofer rundt om kring i verden. ← Neida! Jeg mener ikke at det er EKSTRA ILLE dersom det èr en kjendis - selvsagt ikke - men når du får "smurt i fleisen" at det er en kjendis du liker veldig godt pga. musikken, politisk ståsted, idrettsinsats o.l. så berører det deg mer personlig enn om du leser om ukjente som dør! Det er jo ikke dermed sagt at man ikke blir berørt av det du bla. nevner! Tråden handler om at det er mange kjente personer som har dødd i det siste, ikke om alle mennesker rundt om i verden som dør av vanlige årsaker, eller sykdommer osv. Det er selvsagt trist det også! Tråden starter sånn: Jeg har lagt merke til at det er så mange dødsfall om dagen! Håper det er lenge til neste dødsfall! Det er så trist! Tenker på de etterlatte også.. En jul de alltid vil huske! ← Altså, ikke at alle andre dødsfall ikke er ille men at det er påfallende mange kjente mennesker vi kan lese om i media som har gått bort i det siste! Jan Werner døde, og jeg syns det var utrolig trist, men det er ikke dermed sagt at jeg syns det er greit at et barn dør av Aids, eller farmoren til naboen dør av hjertestopp! Er det vanskelig å forstå??? Vende litt på det da å si:" det er ikke tragisk, det var jo bare en kjendisis" En kjendis har jo ikke familie eller noen som bryr seg om dem!!! En kjendis kan jo ikke bli syk eller lide - han eller hun er jo kjendis jo!!!! Endret 29. desember 2006 av Silmarill
Gjest gjesta Skrevet 29. desember 2006 #67 Skrevet 29. desember 2006 Tråden handler om at det er mange kjente personer som har dødd i det siste, ikke om alle mennesker rundt om i verden som dør av vanlige årsaker, eller sykdommer osv. Det er selvsagt tragisk det også! ← Det er greit nok det, men det er vikitig å ikke glemme alle de andre. Kjendiser er ikke viktigere enn andre "vanlige" mennesker.
Gjest Silmarill Skrevet 29. desember 2006 #68 Skrevet 29. desember 2006 (endret) Det er greit nok det, men det er vikitig å ikke glemme alle de andre. Kjendiser er ikke viktigere enn andre "vanlige" mennesker. ← Alle mennesker er like viktige, og dersom vi sørger mer over en person du har litt kjennskap til,(eller kjener godt så klart) er det ikke dermed sagt at man ikke sørger over de som eks sulter, er syke uten medisiner osv. altså, all urettferdighet her i verden! Det tror jeg vi alle gjør. Vi syns alle at denne urettferdigheten er grusom. Jeg mener bare at TS har lov til å skrive at det er påfallende mange kjendiser som har dødd i det siste uten at h*n skal bli nærmest beskyldt for at h*n er likegyldig dersom en "ikkekjendis" dør.Det var da ikke ment slik, og det mener jeg ike kan være så vanskelig å forstå! Vi er nok enige i det alle sammen, at mennesker som ikke overlever verden og dør pga. en tragedie(og ikke alderdom) er et tap uansett stand! Vi er alle like mye verdt! Endret 29. desember 2006 av Silmarill
Gjest Valiant Thor Skrevet 29. desember 2006 #69 Skrevet 29. desember 2006 Det er greit nok det, men det er vikitig å ikke glemme alle de andre. Kjendiser er ikke viktigere enn andre "vanlige" mennesker. ← Hvordan kan du si noe slikt klart de er viktigere en alle andre
miratira Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #70 Skrevet 29. desember 2006 Klart ikke kjendiser er viktigere enn andre mennesker, har aldri sagt det og det er det ingen som mener! Jeg syns faktisk det er litt trist når mennesker som jeg har hørt om går bort, gjør ikke du det så er det din sak. Er selvfølgelig trist at andre dør og men kan da ikke sitte å tenke på alle rundt om som dør i løpet av en dag som jeg aldri har hørt. Og SELVFØLGElig er det trist med alle som blir drept i ulykker ol, men er ikke det jeg mente med denn tråden.
Gjest hildab Skrevet 30. desember 2006 #71 Skrevet 30. desember 2006 I januar dør 15 flere nordmenn daglig sammenlignet med sommermånedene. De fleste er eldre personer, som dør av hjerte- og karsykdommer. En studie undersøker om årsaken er at et bestemt molekyl aktiveres av kulda.
Gjest Fjellsippa Skrevet 30. desember 2006 #72 Skrevet 30. desember 2006 Det var da svært hvor dette tok av da, men det er kanskje det som er poenget med et forum. Noen sier noe, og så argumeterer de andre i mot uansett, eller Jeg har også registrert at mange kjendiser har dødd denne jula. Har sett det på dagsrevyen. Sørger ikke spesielt mye (er jeg kald og kynisk nå?) Sørger heller ikke spesielt mye over alle de andre rundt om i verden som dør hver dag (ennå mere kald og kynisk). Sørger når en av mine nærmeste dør (ikke kald og kynisk). Med dette mener jeg å si at man kan ikke ta alle verdens dødsfall inn over seg. Hvis man skal det kan man bare grave sin egen grav med en gang. Ingen kan leve med så stor sorg. Noen kan/skal man imidlertid sørge mer over enn andre. Hvem dette er må hver og en avgjøre for egen del. Om det er en kjendis eller ikke har ingen andre noe med. Så jeg er enig med trådstarter. Jeg har også registrert at mange kjendiser har dødd denne jula.
Gjest hildab Skrevet 30. desember 2006 #73 Skrevet 30. desember 2006 Flere dør av blodpropp i hjertet ved juletider, enn resten av året.
Gjest Valiant Thor Skrevet 30. desember 2006 #74 Skrevet 30. desember 2006 Folk dør i Januar..februar..mars...april..mai...juni..juli..August..september.oktober november og desember..På mandager tirsdager og onsdager torsdager og fredager og lørdager ja tilogmed på søndager. til vært tid om dagen om det er morgen eller kveld ettermiddag eller formiddag.
Gjest hildab Skrevet 30. desember 2006 #75 Skrevet 30. desember 2006 Ja det er tydelig at jula er en påkjenning for mange, både kropp og sjel ... depresjoner...savn...selvmord...mye usunn mat ...lite trim.. usunn livstil ... alkohol som kroppen ikke tåler... alkohol som fører til at man gjør mye dumt... branner pga stearinlys/raketter... drap...familiefeider... mye trist ja...
miratira Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #76 Skrevet 30. desember 2006 Folk dør i Januar..februar..mars...april..mai...juni..juli..August..september.oktober november og desember..På mandager tirsdager og onsdager torsdager og fredager og lørdager ja tilogmed på søndager. til vært tid om dagen om det er morgen eller kveld ettermiddag eller formiddag. ← Nei? Er det sant? Jeg trodde folk døde kun i jula jeg..
Gjest Silmarill Skrevet 30. desember 2006 #77 Skrevet 30. desember 2006 (endret) Hvordan kan du si noe slikt klart de er viktigere en alle andre ← Det er da ingen som har sagt at det er viktigere eller værre at kjendiser dør rundt oss som fluer, enn at noen andre ikke kjendiser dør, men det er påfallende mange kjendiser som har dødd den siste tiden uansett! Om det er viktigere eller mer sørgmodig om en ikkekjendis dør er det vel ikke snakk om her! (for det er det ikke, det er vel ikke værre det!) NEI,det er ikke mer ille, men det er vel ikke det ts skriver i sitt startinlegg!!!? Det at det er mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, selv søndag, har da ingenting med dette å gjøre! Det er ikke det tråden handler om, det handler om at vi hører om det ene dødsfallet etter det andre av mennesker som vi kjenner fra media - ja selv Saddam er død nå, men det er ikke dermed sagt at Saddam er så viktig i forhold til andre som dør!!? Da Aud Schøneman døde ble det laget en egen tråd om det her inne på KG! Det er ikke dermed sagt at hennes dødsfall er noe værre enn andres, men da også var det en person vi kjenner fra media som døde og vi reagerer på det selvom vi ikke kjente henne personlig! Det betyr vel ikke at vi ikke bryr oss om alle andre som dør av Aids, sult bilbomber osv. i andre land! Snakk om å misforstå med vilje kun for å kverulere TS. Så utrolig teit av dere som gjør det, eller har dere virkelig ikke evne til å forstå hva trådstarter mener? Endret 30. desember 2006 av Silmarill
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. januar 2007 #78 Skrevet 13. januar 2007 Det er påfallende mange i alle samfunnslag som dør i jula, i påsken og i fellesferien. Tro meg - jobber i blomsterbutikk og bestillingene på sorgbinderi hagler inn på sånne tidspunkter hvert eneste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå