Gå til innhold

Hørte Biotherms Biosource skulle være så bra jeg, MEN...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Duchess

...Men jeg har fortsatt like store problemer med å få fjerna sminka som da jeg brukte Nivea Visage....det går fortsatt med masse rensemelk, vann og bomull, og jeg rengjør huden til bomullen er rein.

MEN, når jeg så tar på Tonic, viser det seg at huden slett ikke er rein likevel....

Det BURDE jo ikke være så vanskelig å få av den sminka, men jeg syns det går med unødvendig mye tid og mengde av renseprodukter før sminken er borte.

Og dessuten blir huden min helt knusktørr og føles stram ganske umiddelbart etter rens.

HELP ME.......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjedelig.... :(

Hva med å prøve annen sminke hvis ingenting funker av sminkefjerningsdilldall på den du bruker?

Be også om prøver på produkter ved neste kjøp være seg sminke eller sminkefjerningsprodukter), slik at du slipper å betale i dyre dommer for noe som viser seg å ikke være brukbart.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Ja det er ganske frustrerende...trodde jeg hadde blandingshud jeg da, men....har ikke råd til å dra til noen hudpleier å sjekke ut tilstanden heller.

Men, hvis jeg vrir hodet mitt, så syns jeg vel jeg husker at hudpleieren jeg var hos for et par år siden nevnte at jeg har litt tørr hud...hvis jeg ikke husker helt feil...så kanskje jeg skulle kjøpe produkter for tørr hud istedenfor, selv om huden ikke virker tørr ellers....

Kan det være en idè kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir huden tørr av de produktene du bruker, vil det jo bare gjøre huden mer "vanskelig" på lengre sikt; huden vil produsere mer talg for å gjenopprette balansen. T-sonen blir blankere og mer uren, og de tørre områdene blir enda tørrere.

Vil absolutt anbefale deg å satse på produkter som ikke gjør huden din så tørr. Det behøver ikke å bety at man ser ut som om man har smurt smør i fjeset selv om man satser på en krem som er myntet på tørr hud. Rengjøringsprodukter som gjør deg stram i masken vil jeg si er for tøff for din hud.

En annen ting som er godt for huden, er b-vitaminer og tilskudd av essensielle fettsyrer (omega-3 kapsler f.eks. eller tran). Olivenolje i mat er også supert. Slik hjelper du huden din med riktige byggestener og den har ikke så lett for å tørke ut.

Vibs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Ja.-..det er bare så merkelig at huden føles normal helt til jeg har på renseprodukter, da tørker den ut....

Så det blir kanskje feil å bruke produkter for tørr hud når huden min ikke virker tørr ellers. Nå er den jo så tørr at det flasser i kinnene.

Men hvordan da finne ut hudtypen uten å gå til hudpleier ? for det har jeg som sagt ikke råd til nå.

skal jeg satse på at min hud er normal når den føles slik ellers ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme slags hud selv..bruker jeg produkter som er beregnet på fet hud f.eks blir hud stram og svir og klør. Og bruker jeg produkter for tørr hud kjennes det for fett ut og huden blir blank.

Det er typisk blandingshud det, litt tørr i kinnene og blank med store porer/hudormer i t-sonen.

Hvis huden føles tørr og stram osv. etter at du har brukt renseprodukter tyder det på at de ikke er riktige for din hud.

Men det finne jo produkter for blandingshud så vidt jeg vet, eller normal/fet og normal/tørr.

Selv har jeg nettopp meldt meg inn i Oriflame og da fikk jeg masse rart blant annet ansiktsvasken og dagkremen i Aloe serien. Og for første gang har jeg funnet noe som kjennes akkurat passe ut, jippi! :hoppe:

Så noe med aloe vera i er kanskje ikke så dumt..det blir ikke for fett iallefall.

Selv om noen skryter veldig av forskjelige merker er det ikke sikkert at de passer for din hud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Ja, virker som jeg har blandingshud.....av og til tørr, og av og til feit...og av og til normal...

Men de produktene jeg bruker nå, er jo for blandingshud, så ikke veit jeg hva jeg skal gjøre for å finne ut hva som passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

decleor har en vaskegele for blandingshud som jeg liker (grønn flaske). har også blitt veldig tørr i huden av renseprodukt fra biotherm. (veldig blandet erfaring med biotherm generelt, mens jeg som regel er fornøyd med decleor... men hvordan man reagerer på ulike stoffer og produkter er veldig individuelt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvilken type rensemelk er det du bruker? Hvordan bruker du den? De har vel tre forskellige typer. Jeg har moussen og den skal i alle fall has i handflata med vann og man skal gni fram skum før den påføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har den lysegrønne tuben, det finnes en lysegrønn og en mørkegrønn. Begge skal mikses med vann før de påføres. Dersom du gjør dette trenger du lite av produktet. Derfor lurte jeg på om du bruker det riktig...dersom du ikke blander med vann vil ikke rensemelka virke slik den skal.

Jeg er i alle fall fornøyd med rensemelka, blir ikke spesielt stram i maska av den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...