Arwen Skrevet 27. desember 2006 #1 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg har fått noe jeg inbiller meg er en "talgdings" under det ene øyet. Kan en hudpleier fjerne det eller må man til hudlege? Det er en litt stor hvit nupp som vokser sakte. Den er ikke vond. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 27. desember 2006 #2 Del Skrevet 27. desember 2006 Tyder på en milie og gode hudpleiere fjerner det enkelt. Koster fra ca 90,-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 27. desember 2006 Så billig! Genialt Er det vondt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 27. desember 2006 #4 Del Skrevet 27. desember 2006 Nei, det er ikke vondt. Nå har jeg ikke sett på huden din, men etter hva du beskriver høres det ut som en milie, og det er innkapslet talg som ikke finner noen utgang, og vil forbli slik den er eller vokse seg større om det ikke gjøres noe med. Det er helt enkelt, hudpleieren renser, eventuelt legger deg under damp for å lettere mykgjøre, så lager hun et lite hull/snitt - for å klemme talgen ut og renser etterpå. Det er veldg vanlig å få ved øyeområdet og noen øyekremer (comeodogene og også vanlige kremer (comedogene) kan føre til slike tilstopninger. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miow Skrevet 27. desember 2006 #5 Del Skrevet 27. desember 2006 Det er veldg vanlig å få ved øyeområdet ← Hm.. Ligger den utenpå huden? Jeg har en "kul" under huden ved øyelokket som jeg trodde var en kvise, men å ble den jo aldri det! Liten kul bare, synes ikke men kjennes. Er dette en sånn du snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 27. desember 2006 #6 Del Skrevet 27. desember 2006 ts: Unnskyld at jeg kupper tråden din, men har et spørsmål til Tanita... Jeg var mye ute i sprengkulda som barn, og har i ettertid fått noen sprengte blodkar i ansiktet. En på den tynne huden under øyet og en ved neserota. Kan dette fjernes hos hudpleier? Hvor mye koster det i såfall? Og har du en hudpleier i Oslo å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 27. desember 2006 Den ligger utenpå huden, nesten som en bitteliten vorte. Tar en tur til hudpleier når det kommer penger etter jul jeg (har ellers tørr hud uten noe urenheter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 27. desember 2006 #8 Del Skrevet 27. desember 2006 Hm.. Ligger den utenpå huden? Jeg har en "kul" under huden ved øyelokket som jeg trodde var en kvise, men å ble den jo aldri det! Liten kul bare, synes ikke men kjennes. Er dette en sånn du snakker om? ← Det vet jeg ikke, for jeg har ikke sett på huden din. Men siden den ikke synes, høres det ut som noe annet, og at den ligger dypere. En milie ligger lengre ute i hudlagene, og er synlig, som en hvit "tupp". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiakath Skrevet 27. desember 2006 #9 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg har bare ordnet opp i dem selv jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg har bare ordnet opp i dem selv jeg ← Jeg blir svimmel bare jeg peller på den jeg, så tror ikke jeg tør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiakath Skrevet 27. desember 2006 #11 Del Skrevet 27. desember 2006 Nei, da så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 27. desember 2006 #12 Del Skrevet 27. desember 2006 ts: Unnskyld at jeg kupper tråden din, men har et spørsmål til Tanita... Jeg var mye ute i sprengkulda som barn, og har i ettertid fått noen sprengte blodkar i ansiktet. En på den tynne huden under øyet og en ved neserota. Kan dette fjernes hos hudpleier? Hvor mye koster det i såfall? Og har du en hudpleier i Oslo å anbefale? ← Vel, noen hudpleiere fjerner spider veins med elektrolyse men det anbefaler jeg ikke fordi det kan ofte bli verre etter det. Jeg anbefaler laser til å fjerne sprengte blodkar i ansiktet. Her kan du se bilde av resultater etter tre behandlinger med laser: http://www.dermguy.com/topics/facial_veins.html Vet ikke noen spesifikk hudpleier jeg kan anbefale i oslo, men vil som forslag si at det er ikke alltid at det er på de store/fancy stedene de er dyktigst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg har vært hos hudpleieren på Oppsalsenteret før og hun var utrolig flink og hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 27. desember 2006 #14 Del Skrevet 27. desember 2006 Den ligger utenpå huden, nesten som en bitteliten vorte. Tar en tur til hudpleier når det kommer penger etter jul jeg (har ellers tørr hud uten noe urenheter) ← Du vil ikke angre. Der fjerner de den skånsomt og du unngår arr om du lar noen som kan det gjøre det. (Anbefaler ikke å gå løs på de selv) Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 27. desember 2006 Du vil ikke angre. Der fjerner de den skånsomt og du unngår arr om du lar noen som kan det gjøre det. (Anbefaler ikke å gå løs på de selv) Lykke til. ← Kanskje jeg kan unne meg litt fuktighetsmasker ++ også. Har fått enda tørrere hud etter at jeg ble gravid. Den dingsen kom forresten da også, begynte som en liten nupp for 6 mnd siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 27. desember 2006 #16 Del Skrevet 27. desember 2006 Vel, noen hudpleiere fjerner spider veins med elektrolyse men det anbefaler jeg ikke fordi det kan ofte bli verre etter det. Jeg anbefaler laser til å fjerne sprengte blodkar i ansiktet. Her kan du se bilde av resultater etter tre behandlinger med laser: http://www.dermguy.com/topics/facial_veins.html Vet ikke noen spesifikk hudpleier jeg kan anbefale i oslo, men vil som forslag si at det er ikke alltid at det er på de store/fancy stedene de er dyktigst. ← Men har ikke sånne spider veins, altså. Er mer som knappenålhodesstore røde "klumper" (make any sence to you?) Plager meg ikke nevneverdig, for er jo bare å bruke dekker på de om morgenen, men skulle gjerne blitt kvitt de... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 27. desember 2006 #17 Del Skrevet 27. desember 2006 Kanskje jeg kan unne meg litt fuktighetsmasker ++ også. Har fått enda tørrere hud etter at jeg ble gravid. Den dingsen kom forresten da også, begynte som en liten nupp for 6 mnd siden. ← Mange fjerner milier sammen med en vanlig dyprens/ansiktsbehandling, noe tillegg i prisen for fjerningen av milien kan komme da. Er iallefall godt for huden å ta en ansiktsbehandling på denne tiden av året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 27. desember 2006 #18 Del Skrevet 27. desember 2006 Men har ikke sånne spider veins, altså. Er mer som knappenålhodesstore røde "klumper" (make any sence to you?) Plager meg ikke nevneverdig, for er jo bare å bruke dekker på de om morgenen, men skulle gjerne blitt kvitt de... ← Ok, jeg må se de før jeg eventuelt kan si noe om de, men laser tar iallefall mye ujevnheter i huden, både i struktur og farve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 27. desember 2006 #19 Del Skrevet 27. desember 2006 Ok, jeg må se de før jeg eventuelt kan si noe om de, men laser tar iallefall mye ujevnheter i huden, både i struktur og farve. ← Gjør som Arwen, jeg, bestiller meg time hos hudpleier. For det syns jeg at jeg har fortjent nå. Og det har jeg aldri vært til før... Får ta en dyprens, også får hudpleier se på de røde dingsene mine i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 27. desember 2006 #20 Del Skrevet 27. desember 2006 Sånn er det jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå