Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min blir en gang, i fremtiden arrangert gift.

Men sitter og håper at kanskje det ikke skjer alikevel..kanskje han går i mot foreldrenes ønske.

Uannsett, jeg har hatt noen krangler med ham i det siste, og jeg spurte hva jeg skulle gjøre når han ble gift.

Om jeg da skulle finne meg en ny mann.

Han sa bare; ja, det kan du jo, hvis du vil.

Jeg ble så lei meg, og sa; synes du virkelig det er okay?

Og han svarte ja.

Da sa jeg til ham at han brydde seg ikke om meg og at han brydde seg ikke om jeg fant meg en annen.

Men da sa han at jeg tok feil, at han brydde seg.

Jeg sa; nei, det gjør du ikke, hvofor sa du det var okay da?

Han svarte bare; ja, men jeg bryr meg.

Jeg tok frem et dustete eksempel og spurte hva han hadde gjort hvis jeg var sammen med en annen fyr nå.

Han svarte at det var okay, men da ville ikke han være med sammen med meg lenger.

Så sa han plutselig at han var sikker på at jeg allerede hadde et annet forhold og at jeg hadde hatt sex med en annen fyr.

Det er ikke sant, jeg fatter ikke hvorfor han sier slik.

Han sa ikke "jeg tror" men "jeg vet"....

Jeg forsvarte meg selvsagt, og vi småkranglet litt videre.

Jeg tror ikke han orker å snakke med meg mer, når jeg er i sånt alvorlig humør, og jeg liker ikke å ta opp slike ting.

Han sa også at han var sikker på at jeg ikke likte ham lenger.

Jeg viser så mye interese og omtanke for ham...jeg forstår ikke hvordan tanken kan slå ham engang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg...

Det er vanskelig det der når man har sånn forskjellige kulturer.. Jeg tror han bryr seg om deg, men kanskje på en annen måte enn det du ønsker? Det vi mener er "normalt" å bry seg.. Kanskje de har et annet syn på hva det betyr å bry seg i den kulturen han har?

Skrevet

både kjærlighet og det å bry seg, være glad i, elske, betyr forskjellige ting for forskjellige personer, og endel kulturer har ikke samme måte å tenke kjærlighet på i det hele tatt.

det gjør ikke deres følelsesmåte noe dårligere en vår, det gjør den bare annerledes.

problemet kan da bli å gå inn i ett forhold med en med totalt forskjellig syn på kjærlighet og forhold, da må man ha øynene vidt åpent og være forberedt på endel floker.

men det virker ikke som om han har noen tanker om å motsette seg ekteskapet hans foreldre har planlagt for ham, og har han ikke det, så har han nok ikke latt seg utvikle samme type følelser for deg som du har for ham uansett hvordan kulturen hans fungerer på det området.

For ham kan du være hans kjærlighet NÅ, men han vet jo hva familie og slekt forventer av ham, det er sikkert en tanke han har visst om leeeeenge, også lenge før han møtte deg.

Han kan helt sikkert være glad i deg og bry seg, men for endel kommer familie først uansett, og da nyter han tiden med deg nå selv om han vet at det ikke er for alltid og selv om det at det ikke er for alltid er noe han gråter seg i søvn for.

jeg ville ikke vært i dine sko, ikke fordi jeg har noen problemer med å være sammen med en med en annen kultur, men jeg ville ikke vært sammen med en som visste og var åpen om at han skulle giftes bort til noen andre etterhvert, og som på ingen måte viste ønske om at det var noe han kom til å nekte å være med på.

men du har nå fakta da, du vet han skal giftes bort med en annen etterhvert, du vet han er med på at han skal gifte bort med noen annen, du vet han er med på at det betyr at dere to ikke kan være sammen for alltid og du vet at det er noe han aksepterer.

uansett hvor mye han bryr seg om deg eller ikke, så er jo det faktaene her, gjør deg opp en mening om hva DU ønsker å gjøre når du har disse fakta.

Gjest Labellamia
Skrevet

Hvorfor kaste bort år av livet ditt på en gutt som aldri vil ha fremtidsplaner med deg? Det vil jo bare bli vondt for deg etterhvet ikke sant? :klem:

Skrevet

Gå fra han . Han er ikke verdt deg, hvis han ikke ser en fremtid for dere sammen :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...