Anglofil Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 (endret) Hvordan vil du beskrive ekte kjærlighet? Hva legger du i ekte kjærlighet? For meg er ekte kjærlighet som "en regnbue mellom to hjerter". Når man føler og vet at man elsker noen uansett til hvilken tid på døgnet det måtte være eller hvor en befinner seg hen. For meg handler det også om å klare å se at hverken jeg eller den det gjelder er perfekt, og derfor passer man så godt sammen. Jeg trenger ikke å forstå alle handlingene eller tankene til den personen jeg elsker, ei heller være enig med dem, men jeg vil alltid være glad i dem og beundre dem for nettopp det. I ekte kjærlighet går vi ikke på rekke gjennom livet, vi går side om side, uansett hvor forskjellige vi er. Og for meg er ekte kjærlighet når man er der for den man er glad i, selv om alle andre har snudd ryggen til. Jeg kan ikke forklare det, men for meg er ekte kjærlighet når man elsker personen for hvem han/hun er, og hva personen får meg til å bli. Jeg ser på ekte kjærlighet som sjelens skjønnhet fordi den vokser inni oss. Mvh Yvonne Endret 27. desember 2006 av yvonne
Gjest StoreSky Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 For meg er ekte kjærlighet som "en regnbue mellom to hjerter". Når man føler og vet at man elsker noen uansett til hvilken tid på døgnet det måtte være eller hvor en befinner seg hen. .... I ekte kjærlighet går vi ikke på rekke gjennom livet, vi går side om side, uansett hvor forskjellige vi er. .. Jeg ser på ekte kjærlighet som sjelens skjønnhet fordi den vokser inni oss. Mvh Yvonne ← Noen som opplever kjærlighet slik...? Eller er jeg bare kynisk...hmm?
Yme Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Slutt å tull, a... Ekte kjærlighet, er når pene lesber har sex!
Anglofil Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2006 (endret) Noen som opplever kjærlighet slik...? Eller er jeg bare kynisk...hmm? ← Jeg gjør ihvertfall det, ekte kjærlighet, om det så måtte være ens egne barn eller kanskje en kjæreste som man virkelig dypt og inderlig elsker. Om du er kynisk eller ikke kan jo ikke jeg svare på, spørsmålet mitt er jo hva du legger i ordet 'ekte kjærlighet'. Kanskje det ikke finnes noe som heter det for det? Jeg tror på noe som heter ekte kjærlighet, og noen vil kanskje hevde at jeg både er naiv og kanskje litt 'dum'. Men ja, jeg tror at det går ann å elske noen betingelsesløst. Men selv om man ikke alltid gjør det, kan det godt være 'ekte kjærlighet', i mine øyne altså. Får jeg barn vil jeg nok det. Kjærligheten står over alt, jeg vil nok elske barna mine uansett hva som skjer. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er nygjerrig og fordi jeg og en venninne diskuterte det her en dag. Handler ekte kjærlighet om å elske uansett hva, eller hva handler det om? Mvh Yvonne Endret 27. desember 2006 av yvonne
Yme Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Det nærmeste jeg hadde kommi ubetinget kjerlighet, hadde vel vært barna mine. De blir man jo glad i uansett, men hvis en av dem plutslig en dag blei helt på trynet... ehm.. feks. Barnemisshandler og sånne ting, så hadde jeg nok sakt "åj, kjenner jeg deg? Nei du, du får nok pelle deg til hælvete ut, gutten min..."
Arkana Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 Jeg ville ikke beskrive ekte kjærlighet slik du gjør, og er enig med StoreSky der. Det høres for fantasifullt ut og ikke slik det er i det virkelige liv. Man kan godt spørre hva ekte kjærlighet er, men jeg synes ikke det går an å sammenligne kjærlighet til sine barn og kjærlighet til en partner. Barna mine (når de en gang kommer) vil jeg elske betingelsesløst, det gjelder ikke den kjærligheten jeg har for samboeren min. Jeg ville ikke elske ham om han forandret seg til noe jeg ikke kunne leve med, jeg ville ikke elske ham om han var utro eller på annen måte brøt tilliten og respekten vi har mellom oss. Men jeg ville tåle mye for å være med ham og kjærligheten mellom oss betyr at jeg ville kjempe hardt for å komme gjennom evt problemer. Vi støtter hverandre i alt, vi deler gleder og sorger, vi ser og aksepterer hverandres feil uten at det endrer følelsene våre, men alt dette bunner ut i én ting: Jeg vet at jeg vil være sammen med ham og han vet at han vil være sammen med meg, og det er egentlig det eneste som betyr noe og det er i grunnen det som best beskriver vår kjærlighet: at vi over alt på jord ønsker å være sammen med hverandre. Men, nei, ekte kjærlighet handler ikke om å elske noen uansett hva som skjer.
Gjest Valiant Thor Skrevet 27. desember 2006 #7 Skrevet 27. desember 2006 jeg tror den gudommelige kjærlighet er den ekte kjærlighet men jeg vet at mange er uenige med meg,
Rhiakath Skrevet 27. desember 2006 #8 Skrevet 27. desember 2006 Jeg ville ikke beskrive ekte kjærlighet slik du gjør, og er enig med StoreSky der. Det høres for fantasifullt ut og ikke slik det er i det virkelige liv. Man kan godt spørre hva ekte kjærlighet er, men jeg synes ikke det går an å sammenligne kjærlighet til sine barn og kjærlighet til en partner. Barna mine (når de en gang kommer) vil jeg elske betingelsesløst, det gjelder ikke den kjærligheten jeg har for samboeren min. Jeg ville ikke elske ham om han forandret seg til noe jeg ikke kunne leve med, jeg ville ikke elske ham om han var utro eller på annen måte brøt tilliten og respekten vi har mellom oss. Men jeg ville tåle mye for å være med ham og kjærligheten mellom oss betyr at jeg ville kjempe hardt for å komme gjennom evt problemer. Vi støtter hverandre i alt, vi deler gleder og sorger, vi ser og aksepterer hverandres feil uten at det endrer følelsene våre, men alt dette bunner ut i én ting: Jeg vet at jeg vil være sammen med ham og han vet at han vil være sammen med meg, og det er egentlig det eneste som betyr noe og det er i grunnen det som best beskriver vår kjærlighet: at vi over alt på jord ønsker å være sammen med hverandre. Men, nei, ekte kjærlighet handler ikke om å elske noen uansett hva som skjer. ← Jeg vil si meg enig med Arkana angående dette. I min verden går det ikke ann å sammenligne kjærlighet til ens barn og kjærlighet til sin partner. Ikke har jeg barn og jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å få det, men kan likevel vite at det ikke er det samme. Barn vil man alltid ha et eller annet bånd til, selv om ting kan gå skeis der også. Til tross for at jeg mener helt bestemt at jeg og min kjære har ekte kjærlighet mellom oss, så elsker jeg ham ikke betingelsesløst. Det er grenser han kan krysse som vil gjøre at jeg ikke elsker ham lenger, men det gjør ikke vår kjærlighet noe mindre ekte slik den er nå.
Anglofil Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 27. desember 2006 I min verden går det ikke ann å sammenligne kjærlighet til ens barn og kjærlighet til sin partner. Nei, det ville ikke jeg heller, var heller ikke det jeg mente, men for meg er det fremdeles ekte kjærlighet. Til tross for at jeg mener helt bestemt at jeg og min kjære har ekte kjærlighet mellom oss, så elsker jeg ham ikke betingelsesløst. Det er grenser han kan krysse som vil gjøre at jeg ikke elsker ham lenger, men det gjør ikke vår kjærlighet noe mindre ekte slik den er nå. Ja, det er akkurat det jeg mener også.(..) Mvh Yvonne
Gjest StoreSky Skrevet 27. desember 2006 #11 Skrevet 27. desember 2006 Bra forklaring Arkana! Jeg føler "ekte kjærlighet" til han jeg er forelsket i, men vi har bare vært sammen i 3 uker også! Men har vært on and off i 1,5 år.. NÅ var tiden nemlig inne for OSS! Jeg tenker på han, smiler hver gang jeg får sms/mail, snakker i telefonen med han, ser på bilder. Blir liksom..varm i hjertet og glad og tilfreds! Tenker på han masse og kan ikke vente til vi neste gang treffes (avstandsforhold..sukk). Og jeg vet han føler det på samme måte! Og DET kjennes så BRA!. Har vel egentlig ikke noen "stormende følelser" -det hadde jeg da vi startet vår lange vei til å bli sammen... Nå føler jeg bare at han er så bra og god for meg. Så vil tiden vise om dette er "the One". (noe som jeg regner med å finne ut etterhvert når vi blir bedre kjent med hverandres mindre gode/dårlige sider)
mysan Skrevet 27. desember 2006 #12 Skrevet 27. desember 2006 Ekte kjærlighet? Hva er uekte kjærlighet da? Kjærlighet er når forelskelsen er over og man allikevel vet at dette mennesket vil man ikke være uten. Man tilgir ham/henne at han/hun ikke er perfekt. Man tør være seg selv på godt og vondt og vet at det ikke er noen risiko forbundet med å være så dønn ærlig. Ubetinget kjærlighet er vel den man kan ha til sine barn. Selv om den også kanskje har sine grenser.
Drua Skrevet 27. desember 2006 #13 Skrevet 27. desember 2006 Kjærlighet er når forelskelsen er over og man allikevel vet at dette mennesket vil man ikke være uten. Man tilgir ham/henne at han/hun ikke er perfekt. Man tør være seg selv på godt og vondt og vet at det ikke er noen risiko forbundet med å være så dønn ærlig. ← Helt enig. Jeg får assosiasjoner til serien "Kjærlighet er" - som jeg husker mamma hadde noen bilder av da jeg var liten, små sitater og tegninger a la "Kjærlighet er: å holde rundt ham om natten selv om han snorker" , "Kjærlighet er: å ta oppvasken sammen". Banale setninger selvfølgelig, men lettere å begripe enn drømmerier om regnbuer og sjelens mysterier. De små tingene vi gjør av kjærlighet er ofte viktigere enn store ord om kjærlighet.
MarianneE Skrevet 5. mai 2008 #14 Skrevet 5. mai 2008 Ekte kjærlighet, er når pene lesber har sex! <span style='color:purple'>Jeg ville ikke beskrive ekte kjærlighet slik du gjør, og er enig med StoreSky der. Det høres for fantasifullt ut og ikke slik det er i det virkelige liv. Man kan godt spørre hva ekte kjærlighet er, men jeg synes ikke det går an å sammenligne kjærlighet til sine barn og kjærlighet til en partner. Barna mine (når de en gang kommer) vil jeg elske betingelsesløst, det gjelder ikke den kjærligheten jeg har for samboeren min. Jeg ville ikke elske ham om han forandret seg til noe jeg ikke kunne leve med, jeg ville ikke elske ham om han var utro eller på annen måte brøt tilliten og respekten vi har mellom oss. Men jeg ville tåle mye for å være med ham og kjærligheten mellom oss betyr at jeg ville kjempe hardt for å komme gjennom evt problemer. Vi støtter hverandre i alt, vi deler gleder og sorger, vi ser og aksepterer hverandres feil uten at det endrer følelsene våre, men alt dette bunner ut i én ting: Jeg vet at jeg vil være sammen med ham og han vet at han vil være sammen med meg, og det er egentlig det eneste som betyr noe og det er i grunnen det som best beskriver vår kjærlighet: at vi over alt på jord ønsker å være sammen med hverandre. Men, nei, ekte kjærlighet handler ikke om å elske noen uansett hva som skjer. </span> Godt sagt! Jeg er enig...
Alice Ayres Skrevet 7. mai 2008 #16 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Begrepet "ekte kjærlighet" høres veldig Margit Sandemo ut. Bare man elsker hverandre nok, klarer man nok å væres alt. Virker veldig ureaslistisk og naivt. Spør du meg er dette litt av det ekte kjærlighet er: Omsorg Omtanke Subjektiv Dømmende Latter Sårhet En armkrok Hverdager Oppvask Skitne truser med bremsespor Til tider plagsomme svigerforeldre Himmelsk sex Dårlig sex Dårlig ånde Aksept - men ikke blind Tilgivelse Krangler Nattevåk Endret 7. mai 2008 av Alice Ayres
Gjest Gjest_jeanett_* Skrevet 4. mars 2009 #17 Skrevet 4. mars 2009 Ekte Kjærlighet, det er mange måter ekte kjærlighet kan være på. det finnes ikke noe ord for kjærlighet.. kjærlighet er noe som kommer og går.
Gjest Lille Eden Skrevet 10. mai 2009 #19 Skrevet 10. mai 2009 Slutt å tull, a... Ekte kjærlighet, er når pene lesber har sex! Joho!! Jeg opplever ekte kjærlighet!!
Gjest Kvinge Skrevet 10. mai 2009 #20 Skrevet 10. mai 2009 (endret) Jeg tror at alt for mange forventer "ekte kjærlighet", en overvelmende følelse av å elske noen, og at det er årsaken til mange brudd. Jeg tror ikke på ekte kjærlighet, slik som mange beskriver den. Jeg drømmer om det, men jeg tror ikke på det. Kjærlighet mellom to kjærester handler om å tilpasse seg hverandre, respektere hverandre, gi av seg selv. Det er arbeid! En må hele tiden jobbe for kjærligheten. Jeg har kommet over et dikt som jeg føler beskriver kjærlighet slik jeg ser det: Kjærlighet er å gi og få Kjærlighet er å gi vennlighet og få en venn er å gi fortrolighet og å få en fortrolig å gi kjærtegn og få en kjæreste Kjærlighet er å gi åpenhet og bli åpen å gi varme og bli varm å gi tilgivelse og bli tilgitt Kjærlighet er å gi tårer og få et smil å gi sorger og få gleder å gi krefter og få kraft Kjærlighet er og gi og få Kjærlighet er å gi seg selv og få en annen. Ragnhild Tråden er ryddet iht KGs regler. Kristin, mod Endret 10. mai 2009 av Kristin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå