Gå til innhold

veiavgift 2007

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor på en ordinær personbil? Når kommer den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tollvesnet skal ha 2 915 kroner av deg i år, for at du skal få lov til å kjøre bilen din i et år!!

Den forfaller den 20. mars.

Neste år er det vel lett over 3 laken.. HUrra!!

Skrevet

Jeg lurer på når veiene skal fikses, og lysene langs veien skal komme, eller i det minste funke?

Gjest Tessmira
Skrevet

Greit med et par veteran biler da 370kr.

Værre med de to bilene som ikke er veteran..

Er så enig, veiene er elendige.. Hvorfor skal vi sitte å betale så mye når veiene bare blir dårligere og dårligere? :frustrert:

Skrevet

Det er ikke logisk at en avgift som heter "veiavgift" ikke går øremerket til vei.

I og med at den ikke er øremerket, kunne den like gjerne hete "Generell statsavgift".

Skrevet
vurderer moped  :forvirret:

Er det ikke slik at til og med mopeder har årsavgift nå da? Sikkert ikke like mye, men skjønner virkelig ikke hvorfor de skal betale for å kjøre rundt i 45km`t og slite så enormt på veinettet som de gjør!

Skrevet
Det er ikke logisk at en avgift som heter "veiavgift" ikke går øremerket til vei.

I og med at den ikke er øremerket, kunne den like gjerne hete "Generell statsavgift".

nikker meg totalt enig

Skrevet
Er det ikke slik at til og med mopeder har årsavgift nå da? Sikkert ikke like mye, men skjønner virkelig ikke hvorfor de skal betale for å kjøre rundt i 45km`t og slite så enormt på veinettet som de gjør!

Jo, må betale veiavgift på den og.

Må seie at det er irriterande avgift på 2 bilar og moped, når veiane her er så dårlige :frustrert:

Skrevet

Jøss! Det var jo dumt!

Men elbilene har vel fremdeles ingen veiavgift?

Gjest Tessmira
Skrevet
Jøss! Det var jo dumt!

Men elbilene har vel fremdeles ingen veiavgift?

e) motorvogner som bare bruker elektrisitet til fremdrift, herunder motorvogner hvor elektrisiteten er produsert i brenselceller,

370kr

Skrevet

Håper vi slipper å betale i år og. Snill snill svigerfar som betaler både sin og våres samtidig. *bortskjemt* Men er hans bil og da. Egentlig.. :sjenert:

• 1 år senere...
Skrevet

Nå heter det vel årsavgift om vi skal være pirkete. :nei:

Men ja jeg hater den fordømta avgifta :kjefte: Egentlig kan jeg ikke fatte at vi ikke nekter. Rett og slett en revolusjon. Er det faktisk slik at vi må finne oss i det?

Skrevet (endret)
Nå heter det vel årsavgift om vi skal være pirkete. :nei:

Men ja jeg hater den fordømta avgifta :kjefte: Egentlig kan jeg ikke fatte at vi ikke nekter. Rett og slett en revolusjon. Er det faktisk slik at vi må finne oss i det?

Egentlig en helt grei avgift, spør du meg.

En avgift jeg faktisk skjønner.

Andre avgifter jeg skjønner mindre av enn denne.

Endret av Østlandet
Skrevet

Shit, er det nesten 3000,- i år også!!!! Trodde de sa ved statsbudsjettider at den skulle ned noen hundrelapper i år. Den gang ei...det blir dyrt når man har to biler!

Jeg er MOT avgiften. Bedre å fjerne hele avgiften, og øke drivstoffprisene. Slik blir avgiften jevnt fordelt etter forbruk. Jeg syns det er urettferdig at en som kjører 10000 km i året pga f.eks. reisevei til jobb må betale det samme som en råner som kjører 30000 i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...