Gjest utlogget Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Jeg sliter vanvittig med tilliten til min samboer for tiden. I går toppet det seg da jeg fant ut at han har brutt et løfte som var svært viktig for meg at han holdt. Løftet gjaldt ei jente jeg har gjentatte ganger følt meg som nr. 2 i forhold til. Kjenner jeg blir fysisk kvalm bare av tanken på at han skjulte noe han hadde lovet å ikke skjule, brutt løftet til meg uten å nøle. Jeg vil stole på ham og være trygg, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare å stole på og føle trygghet når jeg føler slikt svik.. Han har sagt han er lei seg og skal bevise for meg at han er bedre og verd min tid, men hvordan bevise at man forteller alt man har lovet å fortelle? Jeg kommer jo bare til å gå rundt og mistenke at det er ting han ikke forteller meg. Hvordan kommer man tilbake til å stole på sin partner?
Tiit Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Tillit tar tid å bygge opp, for noen tar det svært lang tid, basert på tidligere erfaringer. Partneren din på over tid ha en slik atferd at du fatter tillit til ham, på tross av svik. Det kommer ikke over natten. Du selv må bestemme deg å få la det som har vært ligge dødt. Du må ikke nære tvilen og misstilliten. Da lar du ikke tillit få grobunn. Tror jeg da..
Nabodama Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Du sier du gjentatte ganger har følt deg som nr 2 i forhold til en annen jente. Har du hatt grunn til det, eller er det noe du bare føler på? Er det det siste, er det ikke sikkert mannen din skjønner følelsene dine angående dette. Og da forstår han vel heller ikke at det han har gjort er så galt. Jeg vil ikke forsvare ham i dette, men det er ikke sikkert han ser det på samme måte som deg, eller skjønte hvor viktig det var. Har du hatt grunn til å føle deg som nr 2, ser jeg problemet ditt. Kanskje han bryter tilliten fordi han ønsker kontakt med henne, til tross for din mening om det. Da ER du nr 2. Hvis du egentlig er nr 1, trenger du jo ikke å bekymre deg for denne dama. Er du nr 2, så er du det, selv om han ikke har kontakt med henne, hvis det er det dette dreier seg om. Da må du finne ut om det er noe du kan leve med.
Gjest Gjest_camilla_* Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Skjønner deg godt jeg...Sitter akkurat å lurer på det samme...... Jeg greier heller ikke stole på sambo, pga at han har løyet litt for mange ganger...
Colargol Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Å føle at kjærest'n ikke bare har deg i tankene er en vond følelse. Men om han har kontakt med ei anna jente så betyr det jo nødvendigvis ikke at det er mer enn vennskap? Jeg har selv mange venner av begge kjønn og min beste kompis er en gutt som jeg har vokst opp sammen med. Men man kutter jo ikke ut gamle venner fordi man har skaffet seg en kjæreste. Du bør snakke med kjærest'n din og finne ut av dette. Om han ikke har vært så åpen om det så kan det jo hende at han bare har tenkt at han ikke vil gjøre deg sjalu eller usikker unødvendig? Kommunikasjon er som regel det rette svaret på de fleste konflikter. Spør ham rett ut uten å være fordømmene, sånn at han får en sjans til å si sitt syn på saken. Du merker fort om han ikke snakker sannheten. Håper det ordner seg
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Du sier du gjentatte ganger har følt deg som nr 2 i forhold til en annen jente. Har du hatt grunn til det, eller er det noe du bare føler på? Jeg har nok hatt grunn til å føle meg som nr. 2. Hvis han står mellom å såre mine følelser eller såre hennes så har han valgt å passe på at hun ikke bli såret og da "valgt" å såre meg i stedet. Jeg har snakket mye med han de siste dagene.. han sier han skammer seg for valg han har tatt; for å heller sørge for at hun ikke blir såret fremfor meg. I mitt hode er jo det en helt feil prioritering. Callargol, selvfølgelig kutter man ikke ut gamle venner fordi man skaffer seg kjæreste. Men nå er ikke denne jenta bare en gammel venn heller. Han har nok hatt litt mer enn vennskapsfølelser for den jenta. Jeg har aldri bedt han kutte ut kontakten med henne heller, og kommer aldri til å be han om det. Det er heller ikke kontakten mellom de som er problemet, han må gjerne være vennen hennes for min del. Men ikke prioritere henne ovenfor meg. Nå møter jeg han igjen på nyttårsaften så kanskje vi da kan snakke mer.. jeg vet ikke. Syns bare det er så fryktelig vanskelig å tro ham, når han har løyet og brutt løfter.. Takk for svar alle sammen
Colargol Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg, synd min evige optimisme ikke alltid stemmer.... Men det høres betenkelig ut at han har prioritert henne foran deg. Vet ikke om jeg ville godtatt noe slikt fra en kjæreste, det spørs veldig på hva som har skjedd og om det bare er for en periode... Du sier du ikke har nektet ham å ha kontakt med henne, men kanskje det er veien å gå alikevel nå som forholdet ser ut til å ha fått en knekk? Iallefall å si klart i fra om hva du mener om dette til ham er nok lurt. Uten å tråkke for langt inn over grensene dine... Har han vært utro? -Og vet du hvem hun er? Om du vet hvem hun er så går det jo an å forklare følelsene dine for henne også, kanskje hun vil forstå? Hvis han har følelser for henne som er mer enn vennskap så er det kanskje verdt å tenke godt over om han fortjener deg... Å få både pose og sekk fortjener iallefall ingen når det sårer andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå