mamma til to Skrevet 27. desember 2006 #1 Del Skrevet 27. desember 2006 help!! jeg har et spørsmål til dere der ute; har skinkestek, og når jeg ser på oppskrifter så står det alltid at jeg må ha steketermometer?!? det har jeg altså ikke. noen som vet hvordan jeg evt kan steke skinkestek uten dette?? (jeg har aldri lagd det før.... ) trenger hjelp her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 27. desember 2006 #2 Del Skrevet 27. desember 2006 I følge matoppskrift.no, er det 50 minutter pr kg kjøtt ved 160 graders varm ovn. http://www.matoppskrift.no/sider/MaalVekt....ra%20kald%20ovn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 27. desember 2006 #3 Del Skrevet 27. desember 2006 Om du ikke skal servere dette i dag anbefaler jeg at du stikker ut og skaffer deg et digitalt steketermometer. Det koster en hundrelapp og er vel verd pengene. Man kan aldri stole på "oppskrifter" som sier at det skal steke et visst antall minutter per kilo eller noe sånn, for det vil alltid variere hvor kaldt kjøttet er på forhånd, hvordan hver enkelt ovn oppfører seg, tykkelsen på kjøttet og så videre. Du er langt tryggere på et godt resultat om du skaffer deg steketermometer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå