Nurken Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 hei alle... Har skrevet her før, om min ekstreme blødning. Har roet meg ned, ettersom jeg var hos legen, som konstanterte at alt var på en snurr etter pilleslutt. Jeg fikk min egen mens tilbake 5 uker etter pilleslutt og eggløsning ca en uke etter siste mensdag...Derfor har nurken her vært så positiv g fornøyd med at systemet så ut til å være i gang igjen. MEn så kom den hersens blødningen...dagen etter eggløsnng - og har nå omsider sluttet!! Den stoppet på julaften...ironisk julegave Men da hadde jeg altså blødd i 15 dager i strekk!!! Festlig!! (( Nå har legen sagt til meg at jeg kan se på denne blødningen som en ekstremt lang mens....som også kom altfor tidlig i fht den forrige...Nå håper jeg jommen det går tre uker til neste lødning, hvis ikke blir jeg sprø! Men så er spørsmålet: når kan jeg egentlig forvente eggløsning nå da? Som etter en vanlig mens? Når bør jeg begynne teste egentlig? (har for sikkerhetsskyld kjøpt inn 50 eggløsningstester....hehehe....desperat? neida, syns bare det er gøy å følge med ) Ja noen som kan sette meg inn i dette med eggløsningg etter mens? Og er det andre som ar hatt så mye kluss etter pilleslutt her? huff.... Skal for sikkerhetsskyld på Gu rett over nyttår...
Grendel Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Eggløsning skal normalt komme 5-10 dager etter siste mensdag. Men det er jo kun gjennomsnittet, enkelte har veldig individuelle sykluser, og det fins til og med de som har eggløsning når de har mensen. Men hadde du så lange mensensykluser før du begynte på ppillen? Hvis ikke, syns jeg du skulle fått en ordentlig utredning på det. Er jo voldsomt plagsomt å gå så lenge og blø også.. Lykke til da
Nurken Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2006 takk for svar vet du, før jeg begynte på pillen hadde jeg kjempegrei syklus på 28-29 dager hele tiden. Alt var lett å følge med på og mensen kom omtrent alltid når jeg forventet den. Tror nok denne lange blødningen har med pilleslutt å gjør,som legen sa, men det er utrolig kjipt å blø så lenge da....Håper det stabiliserer seg... Skal til GU rett over nyttår, så da får jeg vel hjelp til litt kartlegging. Takk for svar :)og lykke til videre du og!!
Grendel Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Okei, da får vi håpe det ordner seg for deg, og så blir det jo spennende med utredning dersom det ikke gjør det da. =) good luck!
Arwen Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 Eggløsning skal normalt komme 5-10 dager etter siste mensdag. Men det er jo kun gjennomsnittet, enkelte har veldig individuelle sykluser, og det fins til og med de som har eggløsning når de har mensen. ← Det er ikke helt riktig, eggløsning kommer ikke etter siste mensdag, men før neste mens. Man teller aldri noe fra siste mensdag. Mensen kommer pga eggløsning, ikke omvendt. Normalt har man EL 10 - 18 dager før neste mens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå