Gå til innhold

Kaninkompost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 kaniner, og må gjøre rent buret minimum annenhver dag. Dette vil jo si at det blir MYE oppsmuldra pellets og høy som skal kastes.

Og det er her vi har et problem...

Hvor skal vi gjøre av alt?

I søpla har vi ikke plass siden de kun tømmer søppel her annenhver uke :roll:

Vi har vurdert å lage en egen kompost, men denne vil bli fylt lenge før noe som helst blir nedbrutt.

Så hva gjør dere andre med kaniner???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grov hull i hagen. Men det var no dritt - og vi sitter med mange hull med - akkurat dritt oppi. Vi har spadd igjen, men vet jo hva som er under :forvirret:

Skrevet
Grov hull i hagen. Men det var no dritt - og vi sitter med mange hull med - akkurat dritt oppi. Vi har spadd igjen, men vet jo hva som er under :forvirret:

:ler:

Bor i tomannsbolig så i teorien deler vi hagen med hu i annen etasje så tror ikke det er en god løsning :ler:

Skrevet

Godt naboforhold er viktig, så jeg ville ikke valgt samme løsning som vi har gjort nei... :ler:

Hørt at noen tar med slikt i tilfeldige søppelspann, men hadde selv blitt sur om jeg skulle tømme mitt og der var den gaven liksom... ;)

Skrevet

Har dere ikke søppelsortering? Vi bruker matavfallsdunken vi. Bare å skuffe i poser og kaste oppi, den blir aldri full uansett.

Skrevet
Har dere ikke søppelsortering? Vi bruker matavfallsdunken vi. Bare å skuffe i poser og kaste oppi, den blir aldri full uansett.

Jo, den blir deeeet :grine:

Blir jo 10-11 poser med bare kaninskit + det matavfallet vi har da :grine:

Skrevet

Hvor mye driter kaninene deres egentlig??

Jeg hadde ei stund to rotter, to marsvin og en kanin - fire bur å bytte på, og det ble fremdeles ikke fullt...

Bytter du alt hver gang? Jeg tar bare dritehjørnet til vanlig, og bytter all flis innimellom. Gidder ikke å bytte all flis han bare sover i, den blir ikke skitten av det.

Skrevet
Hvor mye driter kaninene deres egentlig??

Jeg hadde ei stund to rotter, to marsvin og en kanin - fire bur å bytte på, og det ble fremdeles ikke fullt...

Bytter du alt hver gang? Jeg tar bare dritehjørnet til vanlig, og bytter all flis innimellom. Gidder ikke å bytte all flis han bare sover i, den blir ikke skitten av det.

Jeg må skifte 3\4 av buret minimum annenhver dag da de gjør fra seg over alt der, har ikke no eget hjørne dessverre... Skiten er ikke det største problemet, men all tissinga. De tisser no helt enormt!!! Og da må det jo skiftes.

Hadde det bare vært møkk kunne vi jo bare pelt opp den.

Skrevet

Åja, mine har tissehjørne, så det er bare å skuffe det opp i bøtta. Du må lære dem å tisse på ett sted ;)

Skrevet
Åja, mine har tissehjørne, så det er bare å skuffe det opp i bøtta. Du må lære dem å tisse på ett sted  ;)

:ler:

Har på følelsen at det kan bli litt tricky... :ler:

De tisser over alt så da må jo alt tas hver gang :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...