Gjest Gjesta Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Min søster har voldsom tannlegeskrekk, hun begynner å gråte bare av å snakke om tannlegen. Til jul fikk vi søstrene en lapp av mamma der hun sa hun skulle betale alle utgifter som fulgte hvis vi kom oss til tannlegen på nyåret. Så nå trenger min søster en som har erfaring med tannlegeskrekk, og som er virkelig flink. Hun har hatt mange dårlige erfaringer og hørt skrekkhistorier fra andre med tannlegeskrekk der tannlegen ikke har gjort bra arbeid selv om han var flink til å roe ned skrekken. Hun bor litt øst for oslo og ser etter en tannlege fra sentrum til lillestrøm området.
Gjest niomi Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Min søster har voldsom tannlegeskrekk, hun begynner å gråte bare av å snakke om tannlegen. Til jul fikk vi søstrene en lapp av mamma der hun sa hun skulle betale alle utgifter som fulgte hvis vi kom oss til tannlegen på nyåret. Så nå trenger min søster en som har erfaring med tannlegeskrekk, og som er virkelig flink. Hun har hatt mange dårlige erfaringer og hørt skrekkhistorier fra andre med tannlegeskrekk der tannlegen ikke har gjort bra arbeid selv om han var flink til å roe ned skrekken. Hun bor litt øst for oslo og ser etter en tannlege fra sentrum til lillestrøm området. ← Jeg har en i Asker. Og reiseveien er virkelig verdt det. (går direktebuss fra bussterminalen til 5 min unna tannlegekontoret). Du kan lese om han her: www.tannami.no.
Røverdattera Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Jeg har veldig gode erfaringer med tannlegene på Byporten Tannlegesenter, http://www.tannlegesenter.no/byporten_tannlegesenter.html. Her kan du informere på forhånd om tannlegeskrekken. De også kveldsåpent- slik at man slipper å dra i arbeidstiden!
Gjest Gjesta Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Er det noen av disse som bruker lystgass?
2små Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 Du har en tannlege i Storgata like ved anker hotell. Jeg klarer ikke å huske hva han heter. Han kurrerer i alle fall tannlegeskrekk og er kjempe hyggelig. Gikk hos han når jeg studerte i Oslo og var godt fornøyd med han. Vet ikke om han er der fremdeles.
Navnløs Skrevet 27. desember 2006 #7 Skrevet 27. desember 2006 Var hos fastlegen og nevnte dette med tannlege. Og hun kunne varmt anbefale sin egen tannlege. Hun holder til i Sandvika. Husker ikke navnet, men om du vil, så kan jeg finne det ut i neste uke. (legetime. Hehe) Har ikke fått somla meg til å bestille time der enda selv, da.
Gjest Gitte Skrevet 27. desember 2006 #8 Skrevet 27. desember 2006 Min kjære med ekstrem tannlegeskrekk var hos en Simonsen i storgata i lillestrøm. Han var veldig fornøyd og beroliget etter besøket hos han.
Røverdattera Skrevet 27. desember 2006 #9 Skrevet 27. desember 2006 Er det noen av disse som bruker lystgass? ← Det gjør de på byporten!
aline Skrevet 27. desember 2006 #10 Skrevet 27. desember 2006 Jeg har veldig gode erfaringer med tannlegene på Byporten Tannlegesenter, http://www.tannlegesenter.no/byporten_tannlegesenter.html. Her kan du informere på forhånd om tannlegeskrekken. De også kveldsåpent- slik at man slipper å dra i arbeidstiden! ← jeg har utviklet sterk tannlegeskrekk de siste tre årene og har virkelig slitt bare ved tanken på tannlege, etter å ha lest på nettet om diverse tannleger, valgte jeg å prøve tannlegene på Byporten tannlegesenter, siden det står at de er fokusert på dette med tannlegeskrekk og har all verdens bedøvelser, og jeg angrer ikke en dag!! Jeg hadde tre hull, og fikk en aldeles superomtenksom og flink tannlege der (nå skal akkurat hun til utlandet å jobbe noen måneder, så å anbefale henne spesifikt er ikke noe vits i), jeg tror faktisk jeg kan bli kvitt tannlegeskrekken min igjen, av å gå der. Hun brukte god tid, snakket med meg hele veien om hva hun gjorde, tok pauser ofte så lenge jeg ikke ba henne om å bare kjøre på. forklarte meg hva hun gjorde både før, under og etter og sa klart ifra at hun var der for meg og jeg bestemte helt og fullt hvordan vi skulle gå frem (altså, trengte jeg pause fikk jeg det, trengte jeg mer bedøvelse, ville jeg fått det, ønsket jeg annen type bedøvelse ville jeg fått det etc etc) De koster sitt da, det var en dyr fornøyelse, men jeg betaler ærlig talt litt ekstra for å kunne gå til tannlegen å føle meg trygg jeg altså, og SÅ mye dyrere en tidligere tannleger jeg har vært hos, var de ikke. Er det noen av disse som bruker lystgass? ← Ja, Byporten Tannlegesenter har lystgass, de har også forskjellige andre typer bedøvelser og kan faktisk også bedøve deg slik at du ikke er våken under behandlingen. de har kortvarige bedøvelser, vanlige bedøvelser og bedøvelse som man bygger opp litt etter litt, men alt utover vanlig bedøvelse må avtales med tannlegen før selve behandlingen starter. men det gjør man vel gjerne likevel, må jo til sjekk uansett. (min tannlege sa ifra at hun selv må ha bedøvelse bare noen skal pirke i tennene hennes omtrent, da hun har følsomme tenner og kjenner ting veldig fort, så selv tannleger kan trenge litt ekstra behandling)
Gjest Gjesta Skrevet 27. desember 2006 #11 Skrevet 27. desember 2006 Dette høres supert ut Aline! Snakker med søs nå og hun gråter faktisk av tanken, men hun sier at hun skal ringe dit!
aline Skrevet 27. desember 2006 #12 Skrevet 27. desember 2006 lykke til, de er virkelig flinke der altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå