Gjest Kermit Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Harddisken min døde på julaften, så nå halter jeg avgårde med en gammel 3GB disk Jeg tenkte å skaffe meg ny disk fra Komplett, men må man ta hensyn til noe spesielt ved kjøp av ny HD? Hovedkort, størrelse etc.?
Fingal Olsson Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Sannsynligvis ikke. Det kan være litt avhengig av hvor gammel din pc er, men alle IDE-disker passer nok (evt SATA hvis du bruker slike).
Kaffegjesten Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Finnes vel ikke en pc med 3GB harddisk og bare SATA-tilkobling. Sannsynligvis skulle det være 30GB for du får vel ikke installert f eks Win XP + kanskje Office på bare 3 GB. Sjekk tilkoblingen. Er det en lang kontakt med 42? pinner så er det vanlig IDE, mener det en liten rektangulær sak er det SATA
Fingal Olsson Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 XP på 3GB disk går greit det - men det er lite plass igjen til annet en operativsystemet... Vedkommende kan jo ha en pc med både SATA og PATA-konnektor, derfor nevnte jeg begge alternativene i svaret mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå