Apple- Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 Jeg trenger råd, jenter! Jeg har tørr hud i ansiktet, som har en tendens til å flasse når det blir riktig ille (nå!). Selv når jeg ikke er spesielt tørr, flasser jeg lett på nesen og rundt nesevingene, men nå flasser jeg også mye foran på kinnbena, rett nedenfor øyenbrynene (men ikke på selve øyelokket) og mellom øyenbrynene. Til tross for den veldig (syns nå jeg...) tørre huden, får jeg gjerne en kvise eller to når jeg skal ha mensen, men ikke alltid. Jeg har sensitiv hud, og kan ikke bruke noe med mye parfyme. I tillegg jobber jeg i stat/kommune, så jeg har visse begrensninger på pris... O vise KG-gudinner! Hva bør jeg bruke på min raskt uttørkende hud? Og bør jeg bruke nattkrem? Da må jeg få enda flere tips, selvsagt! Bruker for tiden en krem fra Eucerin som alldeles ikke funker, men i mangel på noe annet... Har i grunnen ikke funnet en bra krem siden L'Oreal sluttet å produserer XL-A3 (husker ikke hvordan det skrives, skyt meg da...), den brukte jeg i flere år og var storfornøyd Nå er huden tørrere, rynkene syns enda mer, og jeg trenger desperat råd fra de som kan mer enn meg (det skal ikke så mye til når det gjelder dette emnet... ).
Apple- Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 28. desember 2006 Ingen?! OK, jeg tar tilbake at jeg kallte dere gudinner! Hjelp nå da?
Rexina Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har vanligvis blandingshud, men nå for tiden begynner jeg å flasse litt i panne, kinn og nese. Jeg gikk til innkjøp av Body Shop Aloe Vera Nattkrem. Denne kostet kr 159, og er helt uten parabener og parfyme og andre dårlige stoffer. Den er beregnet for sensitiv hud og gjør ikke huden rødlig. Liker denne i alle fall veldig godt
vackraflickan Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg har også slitt med tørr hud. I perioder føles det som om huden er for liten til ansiktet. Da jeg var yngre kjøpte jeg kremer på h&m o.l. De luktet godt og føltes bra der og da. Men sluttet jeg ble det like ille. Deretter kjøpte jeg på parfymeriet. Brukte biotherm en del. Likte lukten godt. Men produktene derfra er ikke særlig drøye. For ca et par år siden begynte jeg å handle hos hudpleier. Har brukt flere forskjellige merker derfra og må si at jeg merker virkelig forskjell. De kremene der virker mer i dybden og huden holder seg bra om jeg tar pause noen uker (dra på ferie og glemme kremen hjemme f.eks...) Huden min er så utrolig mye bedre i dag og det er verdt hver krone. I tillegg er produktene meget drøye slik at selv om de er dyre å kjøpe inn varer de evig (føles iallefall sånn) Tok en titt på badet og sjekket hva jeg har der: rens: babor cleansing hy-ol. Dette er to typer oljer som tar rett på huden og syns selv de er helt fantastiske. Huden kjennes veldig myk ut etterpå. Jeg er ikke flink å bruke dem hver eneste dag og har hatt dem siden begynnelsen av dette året. De er nå halvtomme. De kostet ca 400 kr tilsammen om jeg husker rett. ansikstkrem: babor nattkrem. Denne er ganske fet og kostet 500 kr. Den jeg hadde før var ikke fullt så fet og kostet ca 3-400. øyekrem: Ericson laboratorie 'anti dark cirkle'. Husker ikke hva denne kostet selv om jeg akkurat kjøpte den, men tipper på ca 200 kr. I følge min hudpleier så gir kremer i 400 kr klassen mest valuta for pengene. Nå skal det sies at alle reagerer litt forskjellig på hudpleieprodukter, men personlig er jeg meget fornøyd med det jeg har. Vil anbefale du tar det en tur på hudpleier og får litt hjelp der. Ikke alle er like flinke, men om du vil kan jeg gjerne komme med noen konkrete tips om du bor i Oslo.
Apple- Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2006 (endret) Jeg har vanligvis blandingshud, men nå for tiden begynner jeg å flasse litt i panne, kinn og nese. Jeg gikk til innkjøp av Body Shop Aloe Vera Nattkrem. Denne kostet kr 159, og er helt uten parabener og parfyme og andre dårlige stoffer. Den er beregnet for sensitiv hud og gjør ikke huden rødlig. Liker denne i alle fall veldig godt ← Hm, kan være verdt å prøve, ihvertfall midlertidig Tusen takk, Rexina! Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg har også slitt med tørr hud. I perioder føles det som om huden er for liten til ansiktet. Da jeg var yngre kjøpte jeg kremer på h&m o.l. De luktet godt og føltes bra der og da. Men sluttet jeg ble det like ille. Deretter kjøpte jeg på parfymeriet. Brukte biotherm en del. Likte lukten godt. Men produktene derfra er ikke særlig drøye. For ca et par år siden begynte jeg å handle hos hudpleier. Har brukt flere forskjellige merker derfra og må si at jeg merker virkelig forskjell. De kremene der virker mer i dybden og huden holder seg bra om jeg tar pause noen uker (dra på ferie og glemme kremen hjemme f.eks...) Huden min er så utrolig mye bedre i dag og det er verdt hver krone. I tillegg er produktene meget drøye slik at selv om de er dyre å kjøpe inn varer de evig (føles iallefall sånn) Tok en titt på badet og sjekket hva jeg har der: rens: babor cleansing hy-ol. Dette er to typer oljer som tar rett på huden og syns selv de er helt fantastiske. Huden kjennes veldig myk ut etterpå. Jeg er ikke flink å bruke dem hver eneste dag og har hatt dem siden begynnelsen av dette året. De er nå halvtomme. De kostet ca 400 kr tilsammen om jeg husker rett. ansikstkrem: babor nattkrem. Denne er ganske fet og kostet 500 kr. Den jeg hadde før var ikke fullt så fet og kostet ca 3-400. øyekrem: Ericson laboratorie 'anti dark cirkle'. Husker ikke hva denne kostet selv om jeg akkurat kjøpte den, men tipper på ca 200 kr. I følge min hudpleier så gir kremer i 400 kr klassen mest valuta for pengene. Nå skal det sies at alle reagerer litt forskjellig på hudpleieprodukter, men personlig er jeg meget fornøyd med det jeg har. Vil anbefale du tar det en tur på hudpleier og får litt hjelp der. Ikke alle er like flinke, men om du vil kan jeg gjerne komme med noen konkrete tips om du bor i Oslo. ← Kom gjerne med konkrete tips! Får du prøver av produktene før du kjøper de? Jeg er så lei av å kjøpe diverse produkter til x antall kroner for så å finne ut at denne heller ikke funket... Endret 28. desember 2006 av Apple-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå