Gå til innhold

Hvordan legge inn bildet i tekst på mail?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å skal sende ut et brev med bilder i på mail. Men skjønner ikke hvordan jeg legger bilder ut på mailen. Skal ikke ligge som vedlegg, men bildet skal stå sammen med teksten.. VIst noen skjønner hva jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Velg Format - Rik tekst, da skal bildene komme med som en del av teksten i mailen.

Skrevet

Gjelder dette de fleste typer mail? Har Yahoo mail, men fant ikke valget der.. Men på gmail har jeg RIK valget, men hvordan legger jeg inn bildet? Skal jeg laste det opp via photobucket? eller kan jeg kopiere bildet og lite det inn?

Skrevet

Jeg er ikke så godt kjent med Yahoo og Gmail men har du prøvd å høyre klikke på bildet, kopier og så lime det inn i mailen?

Hvis du laster det opp vil jeg tro det legger seg som vedlegg uansett om det står Rik tekstformat eller ikke....

• 1 år senere...
Gjest Joachim Schrader
Skrevet
Jeg er ikke så godt kjent med Yahoo og Gmail men har du prøvd å høyre klikke på bildet, kopier og så lime det inn i mailen?

Hvis du laster det opp vil jeg tro det legger seg som vedlegg uansett om det står Rik tekstformat eller ikke....

Verken Gmail eller Yahoo! Mail åpner for bilder i selve meldingen du sender (dog ikke noe problem når du mottar meldinger). Du kan evt. legge dem med som vedlegg, men da vil de ikke vises i selve medlingen om ikke mottakers e-postprogram (les: Outlook/Thunderbird) er satt til å vise vedlegg (i kjente bildeformater) i teksten (såkalt embedded).

Den eneste måten å få bilder til å vises i meldningen i gmail/yahoo er å kopiere en nettside og deretter lime den inn i meldingen.

Legg ut bildene på eks. http://picasa.google.com, og kopier adressen til nettsiden som viser bildet. Lim så denne inn i meldingen. Da fungerer det... Alternativt kan du lage en egen nettside med bildene og så legge denne + bildene ut på en webserver og så lime inn denne adressen.

Har du mange bilder du vil at andre skal se vil jeg anbefale deg å lage et nettalbum på eks. picasa og så sende adressen til ditt album til venner og kjente. Da kan de se alle bildene på nett, og du sparer egen og andres internettlinje....

OBS! Deler du bilder på nett så kan i realiteten alle som er på internett se dem, selv om sjansen for å finne akkurat dine bilder er små...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...