Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om det er mulig å gå i banken og overføre pengene fra BSU til brukskonto før nyttårsaften? Vet jeg ikke får skattefordelene da.. men mener å huske at jeg har gjort dette for noen år siden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom de ikke går til hus og sånn så stenger de vel kontoen. Gjorde det med min i alle fall.

Skrevet

Man får vel ikke tatt ut penger der før man skal bruke de på hus og hjem?

-og da avsluttes kontoen..

Skrevet

Det du har satt hittil i år kan du overføre brukskontoen uten at den blir stengt.

Skrevet

Mener å huske at jeg tidligere har overført penger fra BSU.. Men fikk ikke skattefordelene for det da.. men ble litt usikker nå :/

Skrevet

Penger du har satt inn på BSU i år, og derfor ikke fått skattelette for, kan du ta ut igjen før nyttår uten at det skjer annet med kontoen at du ikke får noe skattelette for 2006.

Men om du ønsker å ta ut penger som ble satt inn i 2005 eller tidligere så må pengene gå til boligformål.

Skrevet

Det du har satt inn i år kan du ta ut akkurat som fra en vanlig bankkonto. Da får du selvfølgelig ikke skattefordeler.

Skal du ha ut mer enn det må du avslutte kontoen og ta ut alt du har satt inn. Om du da ikke bruker det til å kjøpe bolig eller betale lån på bolig du har vil du måtte betale tilbake skattefordelene du har fått gjennom alle år du har hatt kontoen. Dette rapporterer banken inn, og om du ikke sørger for å betale ekstra skatt samtidig vil du da få baksmell neste år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...