punkyB Skrevet 26. desember 2006 #1 Del Skrevet 26. desember 2006 Selv bor jeg alene og er uten barn og drar hjem til modern for å feire jul. Jeg har 2 søsken som har samme sivilstatus som meg som også pleier å feire hjemme. Modern har ny samboer som har 2 barn som også stort sett feirer hjemme. Han ene bor i huset ved siden av men resten skal bo på ganske liten plass. Bositusjonen og forh. ny familiesammensetting er grobunn for litt småkonflikter så innimellom er det litt slitsomt å feire jul sammen selv om det stort sett er hyggelig. Tror modern vil bli veldig lei seg hvis jeg (vi) ikke feiret hjemme, men man kan vel ikke egentlig forvente at voksne folk drar hjem til hver jul? Av og til kunne jeg tenke meg å dra til utlandet og slappe heeeelt av i julen. Selv om vi stresser ned så blir det jo litt mye mas med all maten som skal lages og serveres hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 26. desember 2006 #2 Del Skrevet 26. desember 2006 Er singel og barnløs og reiser hjem til mamma og pappa for julefeiring på gamlemåten. Søs har også vært her (reiste sørover i dag for å jobbe), og det er familieselskaper en masse. Veldig koselig, er det. Tidligere var jeg i et langt forhold, men med en fra samme by. Da kunne vi være julaften annethvert år hos hver av foreldrene våre, og variere litt fram og tilbake i juledagene. Men jeg ser ikke svart på å feire jul andre steder/starte min egen jul om ikke mange år heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 26. desember 2006 Men jeg ser ikke svart på å feire jul andre steder/starte min egen jul om ikke mange år heller. ← Jeg vil jo tro at det vil skje en dreining mot at man feirer med venner. Dette siden fler og fler bor alene. I utlandet (dvs. fra film o.l.) så har jeg inntrykk av at familiejul ikke er vanlig. Er dette en veldig typisk norsk tradisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 27. desember 2006 #4 Del Skrevet 27. desember 2006 I utlandet (dvs. fra film o.l.) så har jeg inntrykk av at familiejul ikke er vanlig. Er dette en veldig typisk norsk tradisjon. ← Nei, det tror jeg ikke. Har feiret jul i USA, der var det en veldig familiehøytid. Det er det så vidt jeg vet i Storbritannia også, i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå