Kaffeavtalen Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 Akkurat nå er jeg møkk lei hele familien, og vurderer seriøst å droppe å feire bursdagenm til min sønn først i januar. Barnas tanter og onkler kan ikke treffes, så hvordan i h*****e skal vi kunne feire dag da. Har noen en god ide??
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2006 #2 Skrevet 26. desember 2006 Helt klart ikke tatt hensyn til de voksnes uenigheter, og invitert til bursdag. Jeg forventer at mine slektninger skal være istand til å legge sine uenigheter til side når det gjelder barn!!!!
Gjest Reven Skrevet 26. desember 2006 #3 Skrevet 26. desember 2006 Lag kalas for de familiemedlemmene DU kan tenke deg å være sammen med, og la de som ikke kan oppføre seg få vite hvorfor de ikke blir invitert.
Kaffeavtalen Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2006 Trenger ikke å la vær å invitere noen. De kommer ikke uansett. 2 familier som ikke kom i dag på julefrokost pga de samme problemene
Kaffeavtalen Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2006 Helt klart ikke tatt hensyn til de voksnes uenigheter, og invitert til bursdag. Jeg forventer at mine slektninger skal være istand til å legge sine uenigheter til side når det gjelder barn!!!! ← Tydeligvis ikke!
Colargol Skrevet 26. desember 2006 #6 Skrevet 26. desember 2006 Innviter du. Bedre å være den som faktisk KAN å oppføre seg enn å være den som oppfører seg barnslig! Om du holder maska og behandler alle likt så får de ta ansvar for sin egen oppførsel. Men sånn til senere: Hvis dette er en konflikt det er mulig å løse så innviter hele bølingen til en saklig diskusjon om det. Ikke samtidig som barnebursdagen selvsagt, men bare en annen kveld med litt mat og konflikten på planen. Kanskje hvis man snakker sammen åpent så løser det seg? Kanskje verdt et forsøk iallefall? vet litt om hvordan du har det, vi har i flere år vært midt ine i en konflikt med noen i slekta,-der vi står i midten av alt.
Gjest Reven Skrevet 26. desember 2006 #7 Skrevet 26. desember 2006 Trenger ikke å la vær å invitere noen. De kommer ikke uansett. 2 familier som ikke kom i dag på julefrokost pga de samme problemene ← Såpass! Da ville jeg gjort ett av to: A: Invitert hele bølingen og vist meg som den voksne i familien. I så fall å du være forberedt på at noen ikke kommer (og det er du jo) og ikke la dette legge noen demper på feiringa for barnet. eller B: Tatt konsekvensen av hele suppa og feira bursdagen uten å invitere familien i det hele tatt, enten hjemme eller på et lekeland eller lignende. Lykke til, og husk at det er en liten gutt som skal være i sentrum den dagen!
:-) anna Skrevet 26. desember 2006 #8 Skrevet 26. desember 2006 Sånt provoserer meg. Voksne folk!!! Jeg synes du skal invitere dem, med tydelig beskjed om at du trenger beskjed om hvem som kommer eller ikke. Og til de som ikke kommer synes jeg du skal spørre om de synes det er greit å svikte et lite barn på bursdagen hans fordi de ikke greier å legge til side en voksenkonflikt en eneste kveld.
Gjest Gjest_berta_* Skrevet 26. desember 2006 #9 Skrevet 26. desember 2006 jeg tenker at det er bedre at de som ikke kan oppføre seg ikke kommer. Det kan man faktisk si til barn også. Get real. Han skjønner det før eller siden. Kan ikke de voksen være sammen så kan de ikke, og da skal de heller ikke late som på grunn av et barn. Det er bedre at han skjønner hvordan verden er skrudd sammen . Mener jeg. Også kan han få være sammen med mennesker som liker ham og som liker hverandre og som gjør dagen ekte hyggelig. Sånne late-som-hyggelige-greier, ta det en annen dag enn når han har bursdag. SÅnt setter spor.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2006 #10 Skrevet 26. desember 2006 jeg tenker at det er bedre at de som ikke kan oppføre seg ikke kommer. Det kan man faktisk si til barn også. Get real. Han skjønner det før eller siden. Kan ikke de voksen være sammen så kan de ikke, og da skal de heller ikke late som på grunn av et barn. Det er bedre at han skjønner hvordan verden er skrudd sammen . Mener jeg. Også kan han få være sammen med mennesker som liker ham og som liker hverandre og som gjør dagen ekte hyggelig. Sånne late-som-hyggelige-greier, ta det en annen dag enn når han har bursdag. SÅnt setter spor. ← Ja, hvorfor i all verden skal mennesker som ikke går sammen være sammen for å forsure andres selskap?
Gjest Pax Skrevet 26. desember 2006 #11 Skrevet 26. desember 2006 Jeg ville sendt skriftlig invitasjon med S.U og skrevet noe slikt som: X fyller år! Vi ønsker å feire bursdagsbarnet en koselig familiefest. Kanskje de da forsår at det dreier seg om barnet og ikke sine egne, egiostiske behov. Min familie er og slik, tanker og onkler som ikke går sammen, osv, men alle holder fred for å glede de små, og bursdagsfestene blir faktisk ikke så ille.
Gjest Pax Skrevet 26. desember 2006 #12 Skrevet 26. desember 2006 Du kan og leve litt farlig: Ringe til hver enkelt, si at her er det et lite barn og en bursdagsfeiring som står i sentrum, og familiekjekling skal legges til side. Og da svarer kanskje personen: - Men det er jo ikke jeg som har gjort noe galt, det er tante Bertha, hun bare forsurer alt, det er hun som lager bråk, ikke jeg. Og da sier du: - Hør nå her. Det viktigste akkurat nå er at gutten skal få en hyggelig bursdag. Hvis alle gjør sitt beste, er jeg sikker på at hvi kan få til det, men det krever at alle gjør en innsats. Det kan være at personen forstår hva du sier, eller det kan risikere å få bøttekjeft. Har erfaring med dette.
Kaffeavtalen Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2007 Vi gjorde et nytt forsøk, men denne gangen delte vi selskapet (ikke bare pga uenighet, men like mye pga plassproblemer) Det var da bare en som ikke kom, og jeg gidder ikke bruke energi på den personen. H*n må bare gjøre som h*n selv føler er riktig. Men at h*n kjørte de andrei familien hit, og ikke kom inn synes jeg er pussig!
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2007 #14 Skrevet 7. januar 2007 Akkurat nå er jeg møkk lei hele familien, og vurderer seriøst å droppe å feire bursdagenm til min sønn først i januar. Barnas tanter og onkler kan ikke treffes, så hvordan i h*****e skal vi kunne feire dag da. Har noen en god ide?? ← Ja, du ber de som du vet kan gå sammen. Det er din sønns dag og ike de voksne. Får du reaksoner i ettertid, så si som det er.: Dere går jo ikke sammen og det er min sønns dag!
Gjest Fresh Skrevet 7. januar 2007 #15 Skrevet 7. januar 2007 Det ble da selskap for gutten, eller tar jeg helt feil nå :klø:
Kaffeavtalen Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 7. januar 2007 Det ble selskap for gutten, og uansett hadde jeg ikke tenkt å "straffe" ham. Da hadde vi funnet på noe som han hadde hatt lyst til i stedet (event bedt de som ikke krangler)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå