Gå til innhold

Er dette farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig å drikke alkohol når man har infulensa? Vet ikke om jeg har det, men nesa renner, halsen er veldig sår og musklene er stive... HAdde vært takknemmelig for et svar.. Er bedt med ut i kveld..

Skrevet

Tror ikke det er farlig, men det er ikke helt å anbefale heller. Hvis du drikker en del vil det antagelig føre til at sykdommen blir verre. Et glass er muligens OK. Uansett føler du kanskje at kroppen ikke akkurat har lyst på alkohol nå som du er litt dårlig? Da er det lurt å lytte til den følelsen.

Skrevet

Takk for svar! :) Ja, får føle litt på det, hva kroppen sier..

Skrevet

Om du er i stand til å gå ut har du nok ikke influensa. Da er det trolig en kraftig forkjølelse eller noe slik du har fått. Som bada sier risikerer du å bli værre om du drikker, eller i alle fall å bli saktere frisk. Men om det er verd å ta turen ut når du kjenner konsekvensene er det jo bare du som kan avgjøre. Men sørg uansett for å få nok væske, altså vann eller brus i tillegg til alkohol. Og om du velger å dra ut kan det være lurt å ta det roligere enn du ellers ville ha gjort.

Skrevet
Om du er i stand til å gå ut har du nok ikke influensa. Da er det trolig en kraftig forkjølelse eller noe slik du har fått.

Nesten litt komisk dette, hvordan alle har influensa...

Hvis man virklelig hadde hatt influenza så ligger en slått ut i sengen og det siste man tenker på er det å gå ut og drikke alkohol.

Du er nok bare forkjølet! Det verste som skjer er at du blir verre, men tviler på at du er så veldig dårlig dersom du orker og drikke og dermed går det nok helst bra!!

Gjest StoreSky
Skrevet

Kaffe og bailys er kjempebra når man er forkjølet! Funker for meg iaf -men i beherska mengder da..hehe!

Skrevet

Jeg innbiller meg at jeg faktisk har klart å drikke av meg et par begynnende forkjølelser. Da har jeg følt meg syk i en dag eller to, drukket svært mye, for deretter å være frisk når fyllesyken går vekk.

Har også erfart at jeg ikke greier å drikke alkohol når jeg er i ferd med å bli syk. Det smaker ekkelt rett og slett. Men da har det gjerne dreid seg om litt mer "alvorlig" sykdom som lungebetennelse og lignende.

Skrevet

Man bør være litt forsiktig med alkoholen når man har redusert allmenntilstand. Skal lite alkohyler til før man danser på bordet når man er småsjuk... Jeg tror jeg hadde droppet alkoholen og heller drukket mineralvann/alkoholfritt øl/vin dersom det var meg som skulle ut. Kroppen har nok å slåss mot som det er, om den ikke skal måtte bryte ned gift i tillegg...

Skrevet

Er man skikkelig syk så orker man ikke tanken på og gå ut for å feste og drikke. Så du er nok ikke så syk at du ikke kan drikke. Kjør på, og kos deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...