Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...uten at data'n kræsjer? Noen som kan gi meg noen bra tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uhum...på nettet?

Jeg bruker to programmer bare jeg...

Bit Torrent og Limewire, men da må du laste ned programmene først for så å starte med å laste ned musikk, film, bilder ol.

Bit torrent er sikrest da, ikke så stor sjangs for å få virus eller å laste ned noe du ikke skulle ha lasta ned ;)

Skrevet

Er dette "gratis"? Noen flere sider man kan laste ned eller kjøpe?

Skrevet

Jeg tror de fleste nettbutikker som selger musikk også selger album og enkeltsanger som nedlastingsfiler. iTunes er en mulighet, ellers kan du prøve cdon.com.

Gjest Kaffomann
Skrevet (endret)
iTunes er en mulighet,

Tror neppe det for folk flest, hvis folk hadde lest og forstått betingelsene.

Endret av Kaffomann
Skrevet

iTunes er et program hvor du betaler for det du laster ned. Altså du kjøper musikk!

På Limewire deler du musikkfiler med andre - dvs. du laster ned gratis. Noe som vel ikke er helt lovlig.....

Gjest Kaffomann
Skrevet
iTunes er et program hvor du betaler for det du laster ned. Altså du kjøper musikk!

Bare så synd at man må bruke iTunes eller iPod.

På Limewire deler du musikkfiler med andre - dvs. du laster ned gratis. Noe som vel ikke er helt lovlig.....

Ikke all musikk er opphavsrettsbeskyttet.

Skrevet
Bare så synd at man må bruke iTunes eller iPod.

Ikke all musikk er opphavsrettsbeskyttet.

Ja iTunes er er program som brukes når du har iPod.

Opphavsbeskyttet... hvem vet hva som er og hva som ikke er når de laster ned fra nettet?

Gjest Kaffomann
Skrevet

Ikke alle er klar over det.

Opphavsbeskyttet... hvem vet hva som er og hva som ikke er når de laster ned fra nettet?

Man kan jo begynne å søke? Så lenge personen vet det, er det vel ikke så viktig hvordan man vet det.

Opphavsbeskyttet...

Nettstedet inneholder imidlertid også store mengder informasjon (f.eks. fullversjoner av rapporter og sammendrag, faktaark, datasett og databaser) som er opphavsrettsbeskyttet. I slike tilfeller er dette angitt, og som rettighetshaver har EEA alle rettighetene til gjengivelse og spredning av materialet.

http://www.eea.europa.eu/copyright/copyright-no

Hvis et opphavsrettsbeskyttet verk for eksempel legges fritt ut på internett vil dette innebære at det er tilgjengeliggjort for allmennheten, selv om det bare er et fåtall personer som har kjennskap til den aktuelle URL-adressen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Opphavsrett#H...og_dens_innhold

http://64.233.183.104/search?q=cache:IV-ee...lient=firefox-a

Skrevet
JiTunes er en mulighet....

Tror neppe det for folk flest, hvis folk hadde lest og forstått betingelsene.

Det var da en merkelig holdning til andre menneskers intelligens? :overrasket:

Skrevet (endret)

Både på Limewire og Bit Torrent så får du iallefall muligheten til å bare søke etter ikke opphavsrettsbeskyttet musikk.

Men om man er moralsk riktig nok til å gjøre det det er jo opp til hver enkelt...

Vanskelig dette med nedlastning synes jeg. men for min del så laster jeg gjerne ned musikken ulovlig, ford jeg kjøper cd'ene i tillegg uansett. Musikken jeg laster ned er bare for å ha liggende på laptopen, mens cd'ene og vinylen er det som er "ordentlig" musikk!

Endret av Collargol
Skrevet

Dessuten kan man overføre musikk kjøpt på iTunes til andre MP3-spillere enn iPod også, ved å brenne filene ned på CD som lydfil først. Ikke spesielt praktisk, men det er mulig.

Gjest Kaffomann
Skrevet (endret)
Det var da en merkelig holdning til andre menneskers intelligens?  :overrasket:

Du tror de fleste leser grundig gjennom dette? Jeg har aldri gjort det. Er jeg uintelligent? :overrasket:

Endret av Kaffomann
Skrevet
Du tror de fleste leser grundig gjennom dette? Jeg har aldri gjort det. Er jeg uintelligent? :overrasket:

Jeg vet ikke om du er uintelligent, jeg kjenner deg jo ikke.

Jeg bruker mac, iPod og iTunes - betyr det at jeg er uintelligent? Jeg tror ikke det, men kanskje du mener noe annet?

Og ja, jeg pleier faktisk å lese gjennom betingelsene før jeg aksepterer, en stygg uvane jeg har...

Gjest Kaffomann
Skrevet
Jeg bruker mac, iPod og iTunes - betyr det at jeg er uintelligent? Jeg tror ikke det, men kanskje du mener noe annet?

Sikkert ikke, men jeg mener at det er feil å gi penger og støtte penger til DRM-produkter som musikk i iTunes. DRM er mer umoralsk enn å piratkopiere musikk.

Og ja, jeg pleier faktisk å lese gjennom betingelsene før jeg aksepterer, en stygg uvane jeg har...

Imponerende. Jeg har ikke tid, og tydeligvis ikke mange andre siden de får seg en stygg overraskelse når de vil ha musikken over på Creative eller spille av i Winamp. Sikkert greit nok om man bruker to programmer, men om jeg skulle lest avtalen til alle 30-40 jeg har installert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...