Gå til innhold

Omgangssyke og smittsomhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har angst for omgangssyke. Var innom en husstand lille julaften med gaver. Max fem minutter. Hadde hudkontakt med den ene. Julaften om natten ble flere dårlige, men ikke den jeg hadde hatt kontakt med. Er det sannsynlig at jeg får det da?

Blir man smittet før en annen har fått det, og man da er i nærheten?

Grunnen til at jeg spør er at når jeg blir rammet, så blir jeg ofte dårlig i mange dager. To-tre dager med oppkast og diaré. Bruker ofte en uke på å komme meg etterpå også. En jul fikk jeg det to ganger med få dagers mellomrom. Hele ferien ble ødelagt fordi jeg ikke rakk å komme meg mellom eller etterpå, før ferien var over.

Hypokonder-light med paranoide trekk, I know. :ler:

Skal holde meg unna det infiserte huset nå i hvert fall! Fikk til og med skriftlig beskjed om å holde meg unna. Hehe. Alle vet hvor skral jeg blir.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, snakk om å bli hysterisk.  :ler:

Jeg skjønner deg godt jeg. Omgangssyke er ikke noe man ønsker seg akkurat.

Jeg vil heller være skikkelig forkjøla i ei uke enn to dager med omgangssyke :kvalm:

Skrevet
Jeg skjønner deg godt jeg. Omgangssyke er ikke noe man ønsker seg akkurat.

Jeg vil heller være skikkelig forkjøla i ei uke enn to dager med omgangssyke  :kvalm:

JA! Enig. Sier det du sier til folk, men de bare rister på hodet og sukker. Men har man feber og er forkjøla så kan man sove uten å måtte reise seg opp 50 ganger for å spy. Og man kan se på tv og snyte seg, spise og slappe av. Curse you, omgangssyke! :frustrert:

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...