Gjest Dallandra Skrevet 25. desember 2006 #1 Skrevet 25. desember 2006 Er det noen her som har gode tips til masker eller noe sånt jeg kan gjøre for å få bukt med disse små irriterende som har dukket opp jevnlig de siste 1-2 månedene? Jeg har aldri hatt dette problemet før så det er både uvant og irriterende. Kanskje ikke kviser heller, - mer som urenheter eller begynnende kviser som ikke blir modne men forsvinner av seg selv. Kan det være alderen tro???
Amalie_85 Skrevet 25. desember 2006 #2 Skrevet 25. desember 2006 Jeg får kviser i sammenheng med mensen! Det er kjempe irriterende, men det virker ikke som om det er noe å gjøre med det for meg. Men det gir seg etter noen dager bare!
Gjest Dallandra Skrevet 25. desember 2006 #3 Skrevet 25. desember 2006 Ja se det var en sammenheng å tenke på. *tenker* Men hvorfor nå? Etter 32 år på denne jord? Nok om det. Tips anyone?
Starlet Skrevet 25. desember 2006 #4 Skrevet 25. desember 2006 Jeg er storfan av Decleor's baume essentiell og Queen Helen's Mint Julep leirmaske når kvisene ankommer. Kan være lurt av deg å holde seg unna usunt snadder som ofte er hovedårsaken til uren hud Spis heller fiberrik mat, frukt & grønnsaker og mengder av vann.
Rhiakath Skrevet 25. desember 2006 #5 Skrevet 25. desember 2006 Hvis du har begynt å bruke nye hudprodukter eller sminke kan det være det som fremkaller kvisene.
UME Skrevet 26. desember 2006 #6 Skrevet 26. desember 2006 Har same problemet for tiden. Har gått til akupunktur, og ho meinte det er på grunn av mykje stress. -Og det har vore veeeldig mykje stress siste måneden... Håper å få tilbake min normale hud no etterkvart, men det passer mildt sagt dårlig no i "selskap sesongen".Har ikkje funnet noko som hjelper enno, men når det kjem innenfrå så er det vel kanskje ikkje anna enn å roe seg ned som hjelper...?!
Søtpotita Skrevet 26. desember 2006 #7 Skrevet 26. desember 2006 Har same problem sjølv, har hatt grei hud leeeeenge. Men siste månadane har det kome ganske mange og ofte store og vonde Godt mogleg det er stress eller melkeprodukt...
Lilol Skrevet 28. desember 2006 #8 Skrevet 28. desember 2006 Kan være kostholdet ditt eller at du bruker en for fet krem.
Debra Skrevet 28. desember 2006 #9 Skrevet 28. desember 2006 Jeg er storfan av Decleor's baume essentiell og Queen Helen's Mint Julep leirmaske når kvisene ankommer. Kan være lurt av deg å holde seg unna usunt snadder som ofte er hovedårsaken til uren hud Spis heller fiberrik mat, frukt & grønnsaker og mengder av vann. ← det er ingen bevis for at usunn mat gir kviser.
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2006 #10 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har hatt det sånn de siste månedene jeg også! Sånne store vonde underjordiske kviser som aldri blir modne Enten kommer det av p-pilleslutt eller et forferdelig usunt kosthold Selv om usunn mat ikke er en bevist årsak til uren hud vet jeg at min hud reagerer på det.
Rexina Skrevet 28. desember 2006 #11 Skrevet 28. desember 2006 (endret) Jeg vet ikke hvorfor de kommer, mne jeg har forslag til hva du kan gjøre for å bli kvitt de: Du kan prøve å tørke de inn med salicylsyre (sånn det skrives tro?). Der anbefaler jeg en penn fra Garnier som heter SOS Anti Spot. Denne har jeg brukt i mange år og er veldig fornøyd. (Jeg får nemlig lett kviser.) Da bare tar du den på før du legger deg om kvelden og etter ca 8 timer er de tørket ut. Har du mange så kan du prøve en maske som kan ta knekken på de. Jeg liker godt Tea Tree masken til Body Shop. Koster litt over 100 kr. Endret 28. desember 2006 av Rexina
Rexina Skrevet 28. desember 2006 #12 Skrevet 28. desember 2006 Jeg må forresten føye til noe ang. usunn mat og kviser: Den siste tiden har jeg gått over fra å spise fryktelig usunt, til å spise masse frukt, grønnsaker og drikke vann. Har byttet ut biff med karbonade og kyllig osv. Det som da har skjedd med huden min er at alle kvisene som lå under huden plutselig popper ut på en gang, pga endring av kosthold. Jeg renser jo hele kroppen ved å bytte brus med vann. Så konklusjonen er det kommer ann på hva kroppen er vant til..
Gjest KATTAstrofe Skrevet 28. desember 2006 #13 Skrevet 28. desember 2006 Har også fått et par kviser de siste ukene og tror det har sammenheng med at jeg har brukt en annen rens enn før. Bruker vanligvis Ultracalming cleanser fra Dermalogica, men har vært tom for den og har brukt Special Cleansing Gel. Det samme skjer hver gang jeg bruker den.
gizmoo Skrevet 29. desember 2006 #14 Skrevet 29. desember 2006 Mange tror at man får kviser kun pga fet hud, men det stemmer absolutt ikke. Fet hud gjelder som regel mer "fjortishud". Men når man blir eldre trenger huden all fuktighet den kan få. Å tørke ut kvisene kan dermed ha motsatt effekt. Sånne kviser som du beskriver kan være vær-relatert og et resultat av at huden trenger fuktighet... Får det samme selv. Spesielt i det været som er nå. Det eneste som hjelper på meg er: En Rens morgen og kveld med mild pealing (som er til daglig bruk), og en god fuktighetskrem. Men hvis du derimot HAR veldig fet hud, kan du bruke en fuktighetskrem uten "fett"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå