elinb81 Skrevet 25. desember 2006 #1 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg og min mann fikk en Hawaiirose til våres ett års bryllupsdag. Da blomsten vart ca. 1år oppdaget vi at blomsten og bladene fikk små hull Vi lette på nettet og spurte i blomsterbuttikker om hva det kunne være og hva vi skulle gjøre, Men uten særlig mye hell, det vi gjettet oss til var att det var ett slags insekt, men ikke åssen type siden jeg fant bittesmå svarte "ting" som beveget seg. Siden blomsten antageligvis hadde dødd alikevel, bestemte vi oss for å prøve spray mot skadeinsekter, Vi kjøpte en fra Bayer Home & Garden som det står Mot Skadeinsekter på. Jeg fulgte det som sto på flaska, etter en stund begynte bladene og bli gule og til slutt kastet den bladene, hvorfor har jeg bare gjettet meg til, men nå kommer den med mange nye og grønne blader og nye grener :-D Så det blir spennendes og se om den kommer med blomster til sommeren For dere som vil ha litt informasjon så står det litt om den på denne siden: http://www.hushjemhage.no/hjem/planter_blomstr.htm PS. Jeg har ikke gjort så mye med våres plante som står der. Dessuten vær obs på at Hawaiirose også har lett for å få udyr på seg. Og den trives best hvis den får stå på samme sted hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå