Gå til innhold

usannsynlig smålig bestemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter har i alle år ikke blitt akseptert av sin far. på tross av dette har vi hatt kontakt med besteforeldre. dette gikk temmelig knirkefritt helt til faren til min datter giftet seg på nytt og attpåtil fikk en datter. da klarte plutselig ikke bestemoren å finne det i seg å oppføre seg ordentlig mot jenta mi. jeg kutta helt kontrakt med bestemoren for noen måneder siden etter at hun langet av seg med dritt mot meg og min datter. jeg har svelgt temmelig mange kameler i årenes løp men nok er nok. jeg har fortsatt kontakt med bestefaren og han er den eneste som fra den familien som noen gang har brydd seg genuint om jenta. kommet i bursdager og ikke minst komet på besøk sånn generelt. han er også grunnen til at jeg har valgt å fortsette å ha kontakt med den familien på tross av hvordan ting har vært ellers.

så kommer jula.

først i fjor. da fikk min datter som da fylte tre år et pyntetallerken slik man heger på veggen og helst gir til folk over 50. jeg satt igjen og var temmelig rystet. :overrasket: med følelesen av at dette var noe hun hadde hatt liggende og slenge og hadde gitt til jenta bare for syns skyld. jeg sa nå i ettertid at det hadde vært mye mere gjennomtenkt om hun hadde dratt på coopen og kjøpt ei strømpebukse. :sjenert:

så kom kvelden i går. ei t skjorte. kjøpt på ei suvenirshappe i utlandet. det oser ti kroners verk.

ikke at det er pengene som teller. men å legge litt i det. ikke bare ta det første å beste mannskiten hun har hatt liggende i et skap i årevis, pakke det inn å gi til min datter.

hvor smålig går det ann å være. jeg vet jo med handa på hjertet at det er ingen av de andre barnebarna hennes som har fått ei t skjorte til jul.

å enda påstår hun at hun behandler min datter som et fullverdig medlem av familien.

men samtidig fikk vi beskjed for flere år siden at vi ikke måtte vise oss der ved juletider fordi det var en familiehøytid??? skjønn det den som vil.

heldigvis for min datter så hadde bestefaren vært her med en julegave til jenta for noen dager siden. og dette vet ikke bestemoren noe om. hun hadde nemlig gitt han streng beskjed om at han ikke fikk lov å kjøpe noe til henne. han har nå i hvertfall vett nok til å drite i hva hun sier.

jeg vet at dette høres ut som en helt usannsynlig historie men det er faktisk tilfelle. hadde jeg ikke opplevd dette sjøl så hadde jeg nok ikke trodd at det fantes slike smålige mennesker her i verden. :sjenert:

til bestemoren forsvar her så har hun jo gjort det bedre enn i fjor. denne gangen er det i alle fall noe jenta kan bruke :ironi:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Historien din høres ikke usannsynlig ut. Jeg har ingen egen erfaring med det (heller det motsatte), men vet at mennesker gjør og handler på de utroligste måter.

Heldig er jenta di som faktisk har en bestefar som bryr seg. Synd at han må gjøre ting i det skjulte, men han fortsetter iallfall. Lar ikke bestemor styre alt.

Skrevet

Blir trist jeg. Ikke rart det er mye krig og elendighet i verden når en ser hvor mye vondt en kan oppleve av sine nærmeste (som jo farmor er for jenten din!) :forvirret:

Skrevet

Jeg synes ikke du skal dømme bestemoren utifra gavene, men isteden utifra holdningene som hun viser til daglig. Holdningen viser hun i uttaleser som at "dere ikke måtte vise oss der ved juletider fordi det var en familiehøytid". :kjempesinna: Det skremmer meg at en bestemor kan komme med slike utsagn.

Jeg synes det er flott at jenta får et godt forhold til bestefaren sin. Forøk å la disse to få bygge opp det forholdet bestemoren tydligvis ikke ønsker. For dattern din og bestefaren er uskyldige i denne konflikten og bør ikke straffes.

Kansje jenta kan tegne en tegning og sende den til bestefar som takk for julegaven (må kansje sendes til jobben hans om han forsatt er i jobb). På den måten kan jenta og bestefar ha "et hemmelig" vennskap som ingen andre kjenner til :)

Gjest Verdens verste husmor
Skrevet

Dette er trist! :tristbla:

Og dessverre er ikke din datter den eneste som opplever dette.

Yngstebarnet har ikke fått en bursdagshilsen eller julehilsen fra sin morfar (min far) på 8 år. Hun har faktisk bare fått en bursdagsgave og to julegaver i løpet av de årene hun har levd.

Eldstebarnet husker han på, men bare fordi han har bursdag på en spesiell dag som er lett å huske, så da hender det at han ringer for å gratulere.

Han har kun to barnebarn, og dermed burde ikke være så vanskelig å huske på dem!

Han kunne i det minste ha sendt et kort eller ringt til dem på dagen...

Som du skjønner forstår jeg godt din frustrasjon. Det er ikke gaven som teller, det er omtanken som ligger bak!

Skrevet
Det er ikke gaven som teller, det er omtanken som ligger bak!

:Nikke:

Skrevet

Jo, jeg hadde også en bestemor på min fars side som alltid hadde meg seg noe teit og billig fra ferien i syden, som jeg fikk til jul. Vet ikke akkurat om de andre barnebarna hennes har fått noe særlig heller, men det viser litt om holdningen, spesielt når de ikke vil besøke heller. Godt at bestefaren har litt vett. Ta vare på det forholdet om du kan, det er nemlig ikke noe moro å vokse opp uten besteforeldre som bryr seg.

Skrevet

Bra gjort av bestefaren som trosser den megga der. Hadde latt henne seile sin egen sjø. Enkelte eier ikke skamvett.

Skrevet

enig med de andre her, la henne beholde kontakten med bestefaren, og overse bestemoren og gavene hennes

Skrevet

min mann fikk også en t-skjorte i julegave av meg. han ble glad han.

Skrevet
min mann fikk også en t-skjorte i julegave av meg. han ble glad han.

Men du fant den vel ikke innerst i skapet, samt nektet andre og kjøpe gaver til han?

Skrevet

er jo som sagt ikke gaven i seg selv som spiller noen rolle. men hele opplegget. her er jo en bestemor som gjør påstår at hun forguder ungen. dvs. når det passer henne og ihvertfall hvis hun kan sette seg i et bedre lys å gjerne rakke ned på meg i prosessen. men som innerst inne gjør sitt ytterste for å sørge for å gjøre både meg og ungen oppmerksom på at hun ikke er annet enn en skamplett på hennes sønns liv.

hun klarer ikke en gang å finne det i seg å ønske god jul. og på toppen av det hele legge ned forbud mot å kjøpe gaver til jenta. det burde da vel være opptil hver enkelt om de ønsker å bruke tid og penger på jenta.

jenta mi har bursdag om noen dager. skal bli morsomt å se hva som skjer da. men det vet jeg jo i grunn allerede. akkurat når det gjelder denne tida på året er jeg nok blitt litt synsk :legrine: hehe

Skrevet

madam felle; valgte å spille totalt dum... beklager.... men jeg kunne bare ikke la være i og med at jeg nettopp hadde gitt bort en t-skjorte jeg også... beklager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...