Gå til innhold

Geit i julegave

Fremhevede innlegg

Gjest havregampen
Skrevet

Det ble gitt bort mange geiter, kyllinger etc denne julen, gaver som skal hjelpe en familie ett eller annet sted i verden der man lever i fattigdom.

Hvis du ga bort et slikt gavekort, hvordan reagerte mottageren på den utradisjonelle "gaven"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Besteforeldrene mine fikk til sammen fire geiter, og synes det var helt strålende!

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Samboern fikk en geit (i tillegg til noe annet), og han syns det var en veldig fin gave. Jeg ville nok også sett an mottakeren, og gjerne gitt noe i tillegg til geita.

Skrevet

Venninna mi, som jeg feirer jul med, ble helt rørt til tårer og sa at det var den fineste julegaven hun hadde fått.-Hun fikk ei geit.

(og så fikk hun noe småstæsj utenom,da)

Skrevet

Sambos besteforeldre fikk kyllinger av oss ved siden av en flaske vin og noe godteri.

De synes det var en kjempeflott gave!

Mamma og pappa fikk også kyllinger ogg reaksjonen var veldig positiv. Men de fikk veldig mye annet ved siden av. Kyllingene var bare en grunn for meg å gi noe til veldedighet, og ble en ekstragave.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Foreldrene mine fikk en geit, og syntes det var en flott gave! (Og faren min var litt tjukk i stemmen da han leste høyt teksten på kortet!)

Skrevet

Broren min ble kjempetakknemlig for geita fra meg! Han syns det var en veldig flott gave. Jeg hadde kjøpt en pose med julekaffe for å ha noe håndfast å gi ham i tillegg. Dette sa han mens han pakket opp var veldig unødvendig, og da pakka var åpnet: veldig unyttig, for det viste seg at han ikke hadde kaffetrakter lenger.

Også Tante fikk en geit av sin datter, for tante har alltid sagt at hun gjerne skulle hatt en geit i hagen. Så hun syns det var en morsom og hyggelig gave å få.

Gjest prestekrage
Skrevet

Jeg ga bort ei geit til min aller beste venninne. På konvolutten skrev jeg at "i år velger jeg å bytte bort den tradisjonelle flaska med rødvin, mot noe som noen trenger mye mere".

På kvelden julaften tikket det inn en melding: " I år avlyser jeg den tradisjonelle vinkvelden- legger heller pengene i ei geit til- vinkvelden tar vi heller litt seinere".

Tror jeg kan kalle det en suksess hvor mottageren virkelig har skjønt tankegangen min og meningen rundt denne gaven....

Skrevet

Sambos besteforeldre på begge sider fikk hver sin kasse med kyllinger og en pose twist. Det ble godt mottat, og de håpet de fikk noe lignende neste år også, for de har jo "alt" fra før av :)

Skrevet

Vi fikk kyllinger av noen slektniger av samboeren min. Synes det var en veldig fin gave selv om "alle" har gitt slikt i år. Mye bedre at pengene går til noen som trenger dem enn at vi får nok et krus fra noen vi sjelden ser. Mulig det delvis er en motesak, men jeg har i hvert fall blitt mer bevisst på både veldedighet og etiske valg når jeg handler de siste årene, så jeg setter pris på slike gaver.

Skrevet
Hva koster slikt?

Det lurer jeg også på.. Lurer på om jeg vil gi noe slikt til skatt...?

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Kyllinger koster 100 kr, en geit koster 250, en symaskin koster 2000... osv osv. Altså litt for alle!

Endret av Vampyra
Skrevet

Barnet mitt ga kyllinger til bestemoren sin, men jeg tror rett og slett at bestemoren ikke helt skjønte gaven :tristbla:

Gjest Mayamor
Skrevet
Jeg ga bort ei geit til min aller beste venninne. På konvolutten skrev jeg at "i år velger jeg å bytte bort den tradisjonelle flaska med rødvin, mot noe som noen trenger mye mere".

På kvelden julaften tikket det inn en melding: " I år avlyser jeg den tradisjonelle vinkvelden- legger heller pengene i ei geit til- vinkvelden tar vi heller litt seinere".

Tror jeg kan kalle det en suksess hvor mottageren virkelig har skjønt tankegangen min og meningen rundt denne gaven....

Går det ikke ann å gjøre begge deler da? Gi en geit og ha vinkveld? Ellers fører jo veldedigheten til mindre sosial omgang med vennene sine da... :forvirret:

Skrevet

Personlig synes jeg det er noe tull å informere andre om at man har gitt penger til veldedighet. Kunne ikke tenke meg å vise andre hvor snill jeg er ved å gi en geit eller noe lignende til dem. Hva jeg gir er min egen sak og ikke dems.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...