Gjest Langtidssingel Skrevet 25. desember 2006 #1 Skrevet 25. desember 2006 Jeg er en hetrofil kvinne i trettiårene som har vært singel i en god del år nå. Jeg er i den situasjonen både av personlige grunner som jeg ikke vil gå inn på og av den simple årsak av at jeg er alt for kresen iforhold til menn og derfor forelsker meg sjelden(når jeg først gjør det er det gjerne hodestups og intenst og det ender som regel med avstandsforelskelsen og ingenting mer. ) Jeg har et par ganger fått noen subtile bemerkninger med antydninger om at jeg må være lesbe.Dette synes jeg har vært ekkelt. Det er ingenting ved meg(synes jeg) som virker "lesbiskt".Jeg har langt hår,kler meg vanlig,verken spesielt maskulint eller feminint.(Jeg sminker meg ikke så ofte pga småalergiske reaksjoner og fordi jeg alltid har dårlig tid om morgenen.Styler og sminker meg hvis jeg skal på fest o.l. en sjelden gang) Kan det være at de som påstår at andre kvinner er lesbiske er det selv? At de leter etter tegn hos andre i et forsøk på å finne likesinnede? Jeg synes det rart å antyde at noen må være lesbisk bare fordi de har vært single lenge.Uansett så er det ekkelt :hår:. Flere som har opplevd det samme?
Nabodama Skrevet 25. desember 2006 #2 Skrevet 25. desember 2006 Jeg tror det kan være fordi folk rett og slett har en tendens til å finne enkle forklaringer på ting de ikke skjønner. Uansett er det ikke bra å kategorisere folk etter det man tror, men ikke vet. Jeg aner ikke om kvinner som antyder at du kan være lesbe, er det selv. Tror ikke det....som sagt jeg tror det kun er en enkel forklaring de lager. Jeg trodde forresten det var en typisk ting en mann ville si....istedet for å innrømme for seg selv at man ikke når helt opp, må jo damen som ikke ville ha HAM, være lesbisk
Gjest Elfrida Skrevet 25. desember 2006 #3 Skrevet 25. desember 2006 Både jeg og min nåværende samboer var single i mange år, og vi ble begge mistenkt for å være homofile, det har også skjedd med andre jeg kjenner. Folk har så vanskelig for å forstå at man velger å være singel at de pønsker ut forklaringer for seg selv, helt uten at det er noen ting som tyder på at man er homo. Akkurat som at man ikke er hetero er en forklaring på at man er singel....'ja du skjønner, jeg er lesbe så da er jeg singel'. Right.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 25. desember 2006 #4 Skrevet 25. desember 2006 Men er det så ekkelt å være lesbisk?
Cata Skrevet 25. desember 2006 #5 Skrevet 25. desember 2006 Jada, jeg har opplevd det samme - til og med en venninne av meg lurte. Og hun er gift og har barn så hun kan umulig være lesbisk. Så dermed tror jeg ikke teorien din holder stikk. Er sikkert flere enn henne som har lurt på legningen min, for jeg er av dem som har ekstrem uflaks i kjærlighetslivet og ser ut til å ende som "evig singel". Attpåtil så har jeg kort hår (jeg kler ikke langt og det er dessuten upraktisk på jobb), bruker nesten aldri sminke og slenger som oftest rundt i dongeribukse og genser. (Hm, lurer på om ikke 80% av småbarnsmødre også bruker den "uniformen"?) Så ut fra stereotypene så kan jeg jammen skjønne det om noen lurer. Men, ærlig talt, de som lurer får bare lure. Jeg vet selv at jeg er hetero med notorisk uflaks, så da får omverdenen bare tro det de vil. Er ikke stort å gjøre ved det.
Gjest gjesta Skrevet 25. desember 2006 #6 Skrevet 25. desember 2006 (endret) Men, ærlig talt, de som lurer får bare lure. Jeg vet selv at jeg er hetero med notorisk uflaks, så da får omverdenen bare tro det de vil. Er ikke stort å gjøre ved det. ← Helt enig med deg der. Så lenge du vet hva som er sant så holder det. Hva andre måtte tro og mene i den sammenhengen blir uinteressant. Endret 26. desember 2006 av Persille
Gjest Langtidsingel Skrevet 25. desember 2006 #7 Skrevet 25. desember 2006 Men er det så ekkelt å være lesbisk? ← Om det er ekkelt å være lesbisk vet jeg ikke siden jeg ikke er lesbisk(kanskje du vet ) Jeg synes imidlertid at det er guffent og vemmelig at det antydes om meg at jeg skulle ha seksuelle preferanser som jeg overhodet ikke har.Synes det er ekkelt at folk går rundt og interesserer seg for meg på den måten at de spekulerer i det seksuelle.Synes det er kvalmt og integritetskrenkende.Spesielt meningsløst blir det når antagelsene er feil.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2006 #8 Skrevet 25. desember 2006 Kanskje jeg vet? Hva skulle det bety? Og har det så mye å si hva andre tror om deg? La dem holde på, det er ikke noe en kan gjøre uansett (med mindre du gifter deg med en mann på trass).
Gjest gjesta Skrevet 25. desember 2006 #9 Skrevet 25. desember 2006 Er sikkert flere enn henne som har lurt på legningen min, for jeg er av dem som har ekstrem uflaks i kjærlighetslivet og ser ut til å ende som "evig singel". Attpåtil så har jeg kort hår (jeg kler ikke langt og det er dessuten upraktisk på jobb), bruker nesten aldri sminke og slenger som oftest rundt i dongeribukse og genser. (Hm, lurer på om ikke 80% av småbarnsmødre også bruker den "uniformen"?) Så ut fra stereotypene så kan jeg jammen skjønne det om noen lurer. . ← Ja for sånn ser lesber ut?
Cata Skrevet 25. desember 2006 #10 Skrevet 25. desember 2006 Ja for sånn ser lesber ut? ← I følge sterotypene gjør de det ja, såvidt jeg har forstått . Mener faktisk jeg leste en tråd om nettopp det her for en stund siden. Men poenget med stereotyper er vel at de er.......stereotype og ikke nødvendigvis samsvarer med virkeligheten.
Varsia Skrevet 25. desember 2006 #11 Skrevet 25. desember 2006 Jeg synes imidlertid at det er guffent og vemmelig at det antydes om meg at jeg skulle ha seksuelle preferanser som jeg overhodet ikke har.Synes det er ekkelt at folk går rundt og interesserer seg for meg på den måten at de spekulerer i det seksuelle.Synes det er kvalmt og integritetskrenkende.Spesielt meningsløst blir det når antagelsene er feil. ← Da regner jeg med at du syns det er like ekkelt om folk antyder at du er heterofil? Det går jo på seksuelle preferanser det og. Så det du vil er at de ikke skal tro noen ting som helst om hvilken "fil" du tilhører. Må jo bli vanskelig?
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2006 #12 Skrevet 25. desember 2006 Er vel ingen som synes at det er noe hyggelig å bli ufrivillig puttet i en kategori de ikke tilhører? Skjønner TS godt jeg. Tror de fleste reagerer dersom uvedkommende begynner å interessere seg for preferansene deres, uansett om det dreier seg om det ene eller det andre. Så kan man spørre seg om motivet for interessen..
Grendel Skrevet 25. desember 2006 #13 Skrevet 25. desember 2006 Drit i hva de sier! Du er deg, ferdig med det. "De" får nå tro hva de vil. Men du, å være lesbisk er ikke å kle seg i rutet skjorter, ha kort hår og gå i boxershorts. Lesbiske/homofile/bifile er like vanlige mennesker som vi heterofile er. For øvrig er jeg motstander av å gi seg en selv legning, innenfor kjønn..man er seg selv, og så enkelt er det.
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2006 #14 Skrevet 25. desember 2006 Det som er ekkelt er vel at noen er "interessert nok" i ens sexualliv og ens sivilstatus til at de går bak ryggen og spekulerer og lager rykter. Jeg ville heller ikke likt det dersom noen gjorde det - og når man er hetereo vil man vel helst slippe "lesperykter" vil jeg tro. Man trenger ikke være homofob for å mene det. Vær deg selv du - og drit tyve null i de som lager rykter. Jeg vet om andre som har blitt utsatt for det samme, og fått kommentarer som "tikk takk klokken går vettø ... du har passert 30!" - noe jeg finner like usømmelig og ekkelt. Det samme var det når jeg i mitt barnløse ekteskap fikk kommentarer på om jeg ikke hadde tenkt å få barn snart. Det endte med at jeg lærte meg et utrolig krasst og uhøflig svar og dermed ble det slutt på de spekulasjonene. Det er ondskapsfullt å spekulere i hvorfor andre ikke følger A4-mønsteret. Det kan være sårt å jakte på en partner uten hell, og hvem vet hvorfor noen er barnløs, det er jo ikke akkurat frivillig? Så ja - ekkelt - er et svært dekkende ord!
Meaty Skrevet 26. desember 2006 #15 Skrevet 26. desember 2006 For øvrig er jeg motstander av å gi seg en selv legning, innenfor kjønn..man er seg selv, og så enkelt er det. ← Enig! "Labels are for canned food". TS, ikke bry deg om hva folk tror. De lever sikkert sånne kjedelige Se & hør-leser liv og så må de finne opp ting om folk rundt seg fordi det ikke skjer noe i hverdagen deres. Det er synd på folk som er nødt til å putte andre i båser sånn at de skal passe inn i systemet i de små hodene deres.
hjertesukka Skrevet 26. desember 2006 #16 Skrevet 26. desember 2006 Enig! Det er synd på folk som er nødt til å putte andre i båser sånn at de skal passe inn i systemet i de små hodene deres. ←
Gjest gjesta Skrevet 26. desember 2006 #17 Skrevet 26. desember 2006 Det blir for tåpelig å si at man ikke skal sette på seg merkelapper. Jeg er lesbe. Det er ikke en merkelapp, men det er en del av meg. Jeg har mørkt hår. Det er heller ikke en merkelapp, det er meg. Jeg har pupper, det er heller ikke en merkelapp. Og slik kan jeg fortsette. Det kan faktisk gi psykiske problemer når man ikke klarer å sette seg selv i "bås", bifile sliter ofte mer en heterofile og homofile leste jeg en plass.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2006 #18 Skrevet 26. desember 2006 Sporer ikke tråden litt av nå? Hovedinnlegger opplyste om sjikane hun ble utsatt for fordi hun var singel. Tråden handlet opprinnelig om heterofile som mistenkeliggjøres fordi de er single i lengre tid og ikke om bifile/homofiles vanskeligheter med å passe inn. Kan du ikke klage din nød i en annen tråd "Jack"?
Gjest gjesta Skrevet 26. desember 2006 #19 Skrevet 26. desember 2006 Sporer ikke tråden litt av nå? Hovedinnlegger opplyste om sjikane hun ble utsatt for fordi hun var singel. Tråden handlet opprinnelig om heterofile som mistenkeliggjøres fordi de er single i lengre tid og ikke om bifile/homofiles vanskeligheter med å passe inn. Kan du ikke klage din nød i en annen tråd "Jack"? ← Nei. Hvorfor? Jeg svarer bare på påstander her inne. Slik som det gjøres i alle tråder på KG. Tåler du ikke at det svares her inne så logg av.
Gjest Verdens verste husmor Skrevet 26. desember 2006 #20 Skrevet 26. desember 2006 Det blir for tåpelig å si at man ikke skal sette på seg merkelapper. Jeg er lesbe. Det er ikke en merkelapp, men det er en del av meg. Jeg har mørkt hår. Det er heller ikke en merkelapp, det er meg. Jeg har pupper, det er heller ikke en merkelapp. Og slik kan jeg fortsette. Det kan faktisk gi psykiske problemer når man ikke klarer å sette seg selv i "bås", bifile sliter ofte mer en heterofile og homofile leste jeg en plass. ← Og du synes det er helt greit å bli stemplet som hetro ene og alene fordi du har en mannlig venn og ikke har vært i et forhold på en stund? Du synes det er ok å måtte overbevise mennesker om at du ikke er hetro? Det er nemlig trådstarters problem, og jeg skjønner godt at hun synes det er ekkelt å bli stemplet basert på at hun ikke er i et forhold!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå