Gå til innhold

Har fått ADVENT digitalkamera i julegave

Anbefalte innlegg

Gjest beekeeper
Skrevet

Er det noen som har dette kameraet eller vet om det er innstilt på noe som gjør at bildene blir "grøtete"?

Kameraet er av typen advent 1171e, og skal ikke være noe møkk (tror jeg da??) så jeg regner med at det er innstillingene som gjør at bildene blir av varierende kvalitet.. Det står ingenting i bruksanvisningen om innstillinger på kameraet eller. Hjelp noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring om kameraet men med grøtete, mener du kornete? da er det kanskje iso`n som står på for mye?, prøv å sett den på lavt nivå.

Skrevet

Hei!

De fleste kompaktkameraer sliter med gode bilder innendørs, spesielt når det er litt mørkt som feks på julaften. Det beste trikset jeg kan gi deg er rett og slett å holde kameraet veldig rolig når du skal ta bildet. Når det er mørkt trenger kameraet å bruke lengre lukkertid for å få nok lys, og da skal det ikke mer enn en liten bevegelse til før det blir uskarpt. Kameraet skrur også opp ISO (ASA på vanlig film) slik at det får nok lys, og det resulterer i små korn i bildet. Har du sett på bildene på pcn eller på skjermen på kameraet? Skjermen på kameraet er ikke god nok for å vise deg skikkelig hvordan bildet egentlig har blitt. Skru på mer lys i rommet du tar bilder i og du får skarpere og finere bilder. Hvis du zoomer nærmere på kameraet blir det også verre for kameraet å få nok lys til et skarpt bilde. Litt vanskelig å gi deg bedre tips uten at du mer konkret forteller hva som er dårlig med bildene. De "grøtete" bildene er nok resultat av høy iso verdi. Noen kameraer kan skru iso verdien ned manuelt i menyene, men da må du holde kameraet enda roligere når du skal ta bildet, evt sett det fra deg på noe/bruk stativ.

(hilsen samboeren min da :) )

Gjest beekeeper
Skrevet

Hehe, takk for svar, skal prøve meg frem!

• 4 år senere...
Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan skaffe lader til dette kameraet?

pÅ forhånd, takk for all hjelp!:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...