mer78 Skrevet 11. februar 2003 #1 Skrevet 11. februar 2003 Skal gifte meg 2. august, og må vel tenke på invitasjonene snart! Er egentlig ganske kreativ av meg, men har rett og slett ikke tid til å lage invitasjoner, sider jeg skal avslutte utdanningen min dette semesteret! Ønsker noen tips om hvor jeg kan få tak i relativt billige alternative invitasjoner. Har sett på de som vi kan bestille inne på dette nettstedet, men synes de virker litt dyre... :o Ønker det enkelt i "jord"-farger. Bor i Bergen. Noen forslag??? Takk takk!!! :blunke:
Tosca Skrevet 11. februar 2003 #2 Skrevet 11. februar 2003 Vi gjorde det veldig enkelt. Vi kjøpte invitasjonene våre hos OBS! Lagunen. Ellers så får du vel sjekke hos de forskjellige bokhandlerne i by'n. Hvis ikke du får tak i ferdige invitasjoner av den typen du har tenkt deg, så har de jo mye fint papir i alle slags farger. Da kan du jo bare skrive teksten selv og skrive de ut på en skriver. De vurderte vi å gjøre. Og litt pynt på forsiden trenger jo ikke verken koste for mye eller ta lang tid.
August Skrevet 11. februar 2003 #3 Skrevet 11. februar 2003 Jeg bestilte invitasjonskortene herfra: http://www.calligraphen.dk/index.asp Det ble jeg veldig fornøyd med. De er rimeligere enn Bryllupsbutikken her i Norge. Jeg bestilte bare kortene og trykte de ut selv ved hjelp av PCen og skriveren, men det er ikke så dyrt å få de ferdig trykt heller. Du må bare huske på at du må legge på toll på prisen. Når jeg bestilte var grensen for om det ble toll kr 200,-, men har nå hørt at denne grensen skal/er flyttet til kr 1000,- Ta en titt da vel og se om det er noe du liker der.
Augustbrud02 Skrevet 13. februar 2003 #4 Skrevet 13. februar 2003 Dette er invitasjonene vi laget. De var morsomme å lage (men mye klippe- og lime-jobb), og rimelige. http://www.kvinneguiden.no/bryllup/inspira.../kristink.shtml
Pip Skrevet 13. februar 2003 #5 Skrevet 13. februar 2003 Vi har kastet oss rundt med embossing...! Det er når man stempler et motiv, så har man et fint pulver over, som fester seg i stempelet, og deretter varmer man det opp. Det blir en fin 'forgylt' effekt... Vi har da skaffet oss et stilig stempelhjerte, embossingpenn, stempelpute og embossingpulver i sølv. Her er hva vi har gjort: Vi har brettet et sort A5-ark på langs. Til venstre på forsiden har vi limt en grå rute, ca. 7 x 7 cm, som vi har klipt rundt med mønstersaks. Disse har vi limt litt 'på skrå'. Så har vi limt et embosset hjerte (som var embosset på sort papp) oppå ruten. Ved siden av dette har vi skrevet navnet til gjestene med embossingpenn. Dette ble veldig stilig syns vi!! (Har desverre ingen bilder...) Inni skal vi ha teksten på grått papir også, skrevet ut på printeren min, og klipt til med mønstersaks. Dessuten skal vi sikkert ha et par røde små hjerter - f.eks. mellom navnene våre, siden rødt egentlig er temafargen... (Vi er ikke kommet ordentlig i gang med innsidene ennå, siden lokalet ikke er helt avklart ennå...) Sorte konvolutter er kjøpt inn, og pyntet med embossede hjerter på rød papp. Dessuten skal de forsegles... Lurer på om det gikk an å skjønne noe av dette, jeg...?? Vi er iallefall fornøyde, og det tok ikke noe lang tid! Embossingen ble raskt til 'samlebånd-arbeid' - jeg stemplet og tok på pulver, mens min kjære gikk frem og tilbake til komfyren og 'stekte' dem... Etterpå var det bare klipping - klippe rundt de embossede hjertene og lage til rutene - og liming... Vi valgte jo også å bruke litt tid på dette med å skrive navn på, men også det var gjordt på en liten kveldsstund... Lykke til iallefall!! :D
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2003 #6 Skrevet 13. februar 2003 Det hørtes stilig ut!!!!! :D Hadde vært fint å sett bilde av de.
Pip Skrevet 13. februar 2003 #7 Skrevet 13. februar 2003 Takk gjest... Ja, de er ikke så værst, men bilder er det smått med... Og om jeg så hadde hatt tilgang på en scanner, hadde jeg vel ikke fått til å legge bildene ut likevel...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå