Lereè Skrevet 11. februar 2003 #1 Del Skrevet 11. februar 2003 Er det noen av som vet hvilken amerikansk BH størrelse som tilsvarer vår 75B? De hadde en slik størrelse tabell på hjemmesidene til Victoria Secret, hvor man skulle måle og slikt, men det var litt for avansert for meg for det fikk jeg ikke til....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2003 #2 Del Skrevet 11. februar 2003 Amerikanerne måler i tommer (inch). En tomme er 2,54 cm. Så hvis du trenger 75B skulle det bli 29B eller 30B. Den forklaringen som står "hvordan finne riktig størrelse" er at du måler tett oppunder bysten. Det blir størrelsen du har (i ditt tilfelle 75). Så måler du rundt utenpå puppene. Er differansen mot første måling 2 inches (5 cm) er du en B-cup. Klønete forklart, men jeg håper du skjønner! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lereè Skrevet 11. februar 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 11. februar 2003 Hei og takk for svar :D Jeg fikk til det med å måle og regne om til inches, men på forklaringen til Victoria Secret stod det at man skulle legge på 5 inches på det man målte rundt under puppene, slik at jeg da ikke får 29 inches, men 34. Og så skal man gjøre videre slik du har forklart. Problemet er bare at da blir jo det målet større enn det jeg får rundt puppene, og det var da jeg ga opp.... For i så fall skal jeg jo være en AA cup hos dem, men synes det virker litt merkelig når jeg er B her hjemme... Hmm, dette ble i alle fall en rotete forklaring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2003 #4 Del Skrevet 11. februar 2003 Beklager at jeg ikke leste skikkelig. Ante såvidt i øyenkroken at det sto noe om å legge til, men jeg leste ikke hva.... Men skal man legge til 5 inches blir jo det 12,5 cm! Det må da bli "slarkete" rundt kroppen. Skulle jeg brukte dette målet tror jeg at jeg ville blitt skyldig i cup-størrelsen. ;o) Alternativt kan du spørre i en skikkelig undertøysforretning hvordan de ville målt ut størrelsen din, og bare "oversette" dette til inches (75 = 29) og anta at cup'n er det samme. Men har du en Ellos-katalog eller en fra H&M e.l. pleier det jo å stå hvordan du regner ut BH-størrelsen der. Kanskje det står noe om hvorfor du skal legge til noe der. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2003 #5 Del Skrevet 11. februar 2003 Amerikanerne pleier å måle inches RUNDT brystene, ikke under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Posh Skrevet 11. februar 2003 #6 Del Skrevet 11. februar 2003 32 = 70 34 = 75 36 = 80 osv simple as that.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lereè Skrevet 11. februar 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 11. februar 2003 At 75 er det samme som 34 er jo et steg videre, men det var dette med cup størrelsen jeg ikke skjønnte da. De oppererer jo både med AA, A og B cup, er norsk B da A eller B?? Ellers, takk for gode tips! Har prøvd Ellos, de hadde bare norske størrelser, og der sto det ingenting om å legge til noe. Kanskje jeg bare la vær å legge til noe på det underste målet... Men hvis man ikke skal gjøre det, hvorfor står det der da...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 11. februar 2003 #8 Del Skrevet 11. februar 2003 Tror kanskje de er bittelitt større enn de vi har her. For 5-6 år siden kjøpte jeg Victorias Secret BHer og min norske størrelse var da 80C/D, mens jeg brukte 36 C i amerikansk størrelse. Men sånn omtrent det samme, det var det jeg ville beregnet med! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellen26 Skrevet 12. februar 2003 #9 Del Skrevet 12. februar 2003 Hei, Til gjest lenger oppe paa siden: dette er ikke riktig (En storrelse paa 29 eller 30B vil bli alt for lite rundt ryggen). Jeg bor i USA, og handler mye paa Victoria Secrets. Vil derfor opplyse om folgende. Som nevnt tidligere er: 32 = 70 34 = 75 36 = 80 Cup-storrelsen er stort sett den samme i Norge og USA. Jeg er selv liten og sped, og brukte 75 B da jeg bodde i Norge. I Amerika tilsvarer dette 34B- enkelt og greit. Ellen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 12. februar 2003 #10 Del Skrevet 12. februar 2003 Enig med Ellen26! Hilsen en som også kjøper alle BH'ene sine i USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå