Gå til innhold

Hva drikker dere helst til juleribba

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg foretrekker rødvin til ribba, og skal imorgen nyte en reserva fra Rioja i Spania.

Unner meg selvsagt en liten akevitt også. Hva synes dere er best til ribba? Gi gjerne navn på øl / vin eller annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brus, drikker veldig sjelden alkohol. Dessuten liker jeg ingen av de alkoholholdige drikkevarene som det er naturlig å servere til ribbe.

Skrevet

Øl og akevitt. Ølmerke kan være nesten hva som helst, akevitten bør være linie.

Gleder meg til ribba! :hoppe:

Gjest Dallandra
Skrevet

Mammas hjemmelagde (alkoholfrie) øl. Hvis det i år viser seg at ungene liker det så får jeg vurdere å prøve selv etterhvert.

Ellers ingefærøl(sær trøndersk brus) eller farris.

Skrevet

Foretrekker brus jeg, er ikke så glad i vin og øl.

Skrevet

Jeg drikker juleøl og farris til ribba.

Rødvinen spares til etterpå.

Skrevet

Brus. Drikker ikke alkohol til middag

Skrevet

Jeg foretrekker farris - noe lett til den fete og tunge maten.

Mammas hjemmelagde (alkoholfrie) øl. Hvis det i år viser seg at ungene liker det så får jeg vurdere å prøve selv etterhvert.

Ellers ingefærøl(sær trøndersk brus) eller farris.

Er ingefærøl trøndersk :klø: Dette får ikke jeg til å stemme... Jeg er fra en helt annen kant av landet, og oppvokst med ingefærøl. Har også kjøpt ingefærøl i utlandet.

Skrevet
Øl og akevitt. Ølmerke kan være nesten hva som helst, akevitten bør være linie.

Gleder meg til ribba!

Tiltredes. Men, jeg kan drikke vin om det er det alle andre ønsker.

Gjest Dallandra
Skrevet

Er ingefærøl trøndersk :klø: Dette får ikke jeg til å stemme... Jeg er fra en helt annen kant av landet, og oppvokst med ingefærøl. Har også kjøpt ingefærøl i utlandet.

[/quote

Dahls ingefærøl iallfall, - da jeg bodde utenfor trøndelag så var det ingen som skjønte noe av denne rare brusen...

Skrevet

Nå er ikke juleribbe noe tema her i gården ettersom jeg ikke er spesielt glad i det, men når jeg får det servert andre steder, så foretrekker jeg faktisk vann å drikke til.

Skrevet

Drakk rødvin i dag jeg, og det funket fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...