Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Tjejer!!

Dette kommer sikker til å provosere mange av dere, husk bare at det jeg forteller nå er sanningen….

Dette kommer ikke som en overraskelse for meg, det har lenge vært kjent at mødrer er de som begår flest overgrep mot sine barn. Så det kom ikke som et sjokk for meg. sanningen er at det sikreste stedet et barn kan befinne seg, er hos den biologiske faren sin. Jeg skal forklare meg litt nå.

Alt for ofte ser og hør jeg hvordan menn undertrykker, slår og diskriminerer kvinner, eller at de dreper, overgriper seg på kvinner å barn, alt dette fremstils som et kvinnelig problem av feminister, journalister og politikere. Men er det faktisk så? Er det bare kvinner som utsettes for slike handlinger av mennene? Er dette kjønnsspesifikt. Når man begynner å studere dette fenomen litt dypere, så vil man oppdage at svaret er en skremmende mørk realitet i vårt dobbelmoraliske samfunn.

Vi hører stadig hvordan kvinner og barn blir utsatte for ulike former for overgrep av gutter, kjærester, stefedre, og fedre. Disse mennene ses som enorme avvikere i samfunnet vårt der de blir klassifisert som syke å farlige individer uten håp. Det jeg nå skal beskrive for dere er data og statistikk som gir lys over den mørke sanningen om voldsutøveren.

Antimanns grupperinger

De profiterer på den politiske agenda, der dom siterer statistikk som får mennene til å fremstå som dårlige og farlige. Det feministiske imperiet suksess er dermed avhengig og betjent av å demonisere mannen, i stedet for å forholde seg til realiteten som skader deres sak. De bruker sjelden ordet familievold som inkluderer voldelige kvinner, i stedet så bruker de det misvisende ordet vold i hjemmet, der mannen automatisk blir overgriperen og kvinnen ofret. Dette er en nødvendighet for disse radikale grupperingene og de bruker den usanne statistikken flittig for å ikke kvele sin egen argumentasjon.

Medias rolle

Media er med på å opprettholde det feministiske imperiet demonisering av mannen. hver gang media skal belyse familievold så skjer de på feministenes premisser, bildene som rulles ut for oss serveres fra et eller annet krise senter for kvinner. Det rare er at mediet stadig ignorerer de vitenskaplige studiene kring familievold, det virker som om mediets makt sensurerer usannhet om til sannheten, i de lange løp så er det kvinner, barn og menn som vil stå igjen som offer for den feministiske fremmarsjen.

Usannheten har nå fått operere fritt i snart 30 år, de er på tide at sannheten får et ansikt. Nå er tiden inne til å ta fra feministene aleneretten til ordet familievold. En familie består ikke bare av en kvinne, det finnes også andre individer som også er en del av termologien familie og familievold.

I USA så drepes det 1 100 barn/år av sine mødrer, dette blir 3 barn/dag. Om vi ser på statistikken for de biologiske fedrene så ligger den på 137 barn/år. Det er med andre ord 14 ganger mer vanlig at mødrer dreper sine barn og 64 % av de drepte barna er gutter. Dette hør vi ikke så ofte, hvorfor må man då spørre seg?

Denne studie forteller litt om det vi ikke snakker om.

The Heritage Foundation report "The Child Abuse Crisis: The Disintegration of Marriage, Family, and the American Community," May 15, 1997 notes that: "[due to] ... the disintegration of family and community ... America's infants and young chilren, about 2,000 of whom -- 6 per day -- die each year," and provides the following estimate:

Total Children Killed Per Year 2,000

Killed by Mothers 1,100 55.0%

Killed by Stepfathers 250 12.5%

Killed by Live-In Boyfriends 513 25.7%

Killed by Biological Fathers 137 6.9%

Killed by being in SMH 1863 93.2% (55%+12.5+25.7)

This study demonstrates that the least dangerous place for a child is with the father by a margin of over 14 to 1 ( 2000 / 137 = 14.5985 ). Directly or indirectly, the stepfathers and live-in boyfriends are associated with the mother's household and therefore a child is conversely 14 times more likely to be killed in the mother's care. Excluding Stepfathers and Live-in boyfriends, mothers are 8 times as likely to kill a child than the biological father ( 1100 / 137 = 8.0291 ).

Videoannonse
Annonse
Gjest Morticia
Skrevet

S.Sadie............. en biologisk mor er ikke alltid nødvendigvis det beste tilholdssted for hennes barn.

Det snakkes til stadighet om menns forskjellige overgrep mot sine barn - jeg er hellig overbevist om at ymse overgrep mot egne barn i like stor grad utføres av kvinner. Her finnes det STORE mørketall.

Skrevet
Robban

Nå får du gi deg; skulle biologisk mor være den verste for barna å oppholde seg hos??

Hva med de 1000 mennene som har besøksforbud i dette landet?

bulshit up my ass

Greit at du tviler! Du kan laste ned den rapporten, så har du litt å lese. PDF format 137 sider. Jag skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å akseptere en studie/rapport som er utført av profesjonelt fag folk.

Er ni like kritiske til rapporter som omhandler brøst og livmorhals kreft, hvorfor tviler ni ikke på dem??? Hvorfor tviler du ikke på den artikkelen som du postet linken til?

Jeg tviler ikke på de tallene som stor i artikkelen, men jeg vet at det ikke er sanne, de borde være mye flere en så. Så er de da sant de som står i artikkelen eller er det usant?

Her har du litt mer fakta.

Hvordan kan det være så?

Kvinner bruker vold mot et annet familiemedlem i like stor grad som mannen! Dette er grunnligt dokumentert og det foreligger atskillige rapporter og studier som bekrefter et annerledes bilde av familievolden en den som fremkommer i mediet. Viste ni at:

1. Det er 3 gg. mer sannsynlig at en kvinne vil bruke et våpen i et ekteskapsbråk enn en mann.

2. De fleste familievold episodene settes i gang av en kvinne.

3. Det er flest kvinner som overgriper seg på barn og eldre.

4. Kvinner utøver oftere og alvorligere vold mot guttebarn en mot jentebarn.

5. Det er flest kvinner som begår barnedrap, og 64 % av ofrene er gutter.

6. Majoriteten av de voksne som blir drept av en kvinne er menn.

7. Kvinner står for 52 % av alle ektefelle drapene, hvorav 41 % blir dømt for drap på mannen.

8. 82 % av alle de som opplever vold før første gang erfarer dette gjennom en kvinnes hånd.

Hvorfor vet vi ikke sanningen?

Hvordan kommer det seg at vi har feilbedømt familievolds problematikken så kraftig? Har vi blitt lurt? Eller er vi offer for vår tids største svindleri? Sanningen ligger mer i misvisende statistikk.

• For det meste så anmelder ikke mannen den voldelige kvinnen

• Barn anmelder sjelden den voldelige moren

• Det er høyst sannsynlig at kvinnen anmelder en voldelig mann

I en studie som foretoks på legevakten i USA viste at bare 1 % av mennene som var der for behandling av følge for kvinnelig vold, anmelde kvinnen for vold. Hvordan kommer det seg at kvinnen er flinkere til å anmelde mannen for vold?

1. kvinnen oppmannes hele tiden via ulike medieinnslag til å anmelde ektefellen, media peker ut kvinnen som det stadige offeret, der mannen stadig er utpekt som gjerningsmann. Menn oppmannes sjelden til å utpeke seg selv som offer for kvinnelig vold.

2. En del kvinner griper lett til anmeldelse ved en mindre forseelse, dette skyldes kvinnens redsel ovenfor mannen.

3. Finansielle eller omsorgstvister vedrørende barna kan få en del kvinner til å begå grunnløse anmeldelser mot mannen for å oppnå fordeler ved senere tvister.

4. En del kvinner ringer politiet ettersom det foreligger reelle trusler og kvinnen søker hjelp for disse.

Alle disse fire faktorene vil gi en feilaktig rapportering, og dermed gi et feil bilde ovenfor dem som søker etter sanningen vedrørende familievolds problematikken. I tillegg til disse så er det også andre faktorer som er med til å skjule sanningen ovenfor publikum.

Gjest sexysadie
Skrevet
S.Sadie............. en biologisk mor er ikke alltid nødvendigvis det beste tilholdssted for hennes barn.

Det snakkes til stadighet om menns forskjellige overgrep mot sine barn - jeg er hellig overbevist om at ymse overgrep mot egne barn i like stor grad utføres av kvinner. Her finnes det STORE mørketall.

D kan vel være d er store mørketall, men d gjelder jo kvinnemishandling også, ikke sant?

Gjest Morticia
Skrevet

S.Sadie - det finnes mørketall i "begge leire".

Jeg vil tro at mørketallene er større der hvor kvinner står for mishandlingen, dette fenomenet er det alt for lite fokus på etter min mening. Folk flest tar for gitt at det i alle henseende er mannen som er "den store stygge ulven", mens faktumet er at kvinner faktisk står for en stor % andel av overgrep/mishandling av barn OG ektefeller.

Skrevet

Ja det fælt å lese om slike mennesker som gjør grusomme handlinger mot sine barn. Jeg tenker at det er mange som IKKE skulle hatt barn og mange gode mennsker som ikke kan få barn som skulle fått det.

Tenker på han syke Michael Jackson som vi så på tv for en stund tilbake. Jeg måtte lukke øynene da han "bare" lekte seg med sin lille sønn og hengte han utenfor blokka. Så for meg de sprellende små beina og teppet som lå rundt hodet og ansiktet hans. Jeg fikk helt VONDT jeg.

Dessverre er det ikke noe enestående skrekk eksempler vi får høre.Synd jeg hører det ene sykere enn det andre hele tiden jeg. Det er jo opplagt at det må være noe sykt i hodet på dem, når de kan gjøre noe sånt mot sitt eget barn. Får helt gåsehud av tanken. Hva da med de kvinnene som lider av Munchausen syndrom, tror det heter noe sånt, som skader sine egne barn med vilje. De kveler de nesten halvt ihjel, sulter sine små barn, gir de smerter for at deres barn skal komme på sykehuset. Alt for å få oppmerksomhet. Noen ganger går de så langt at de dreper sine barn.

Blir redd jeg over hvordan menneskene har utviklet seg og over hvor syk verden bare blir mer og mer. En grunn til at jeg ikke orker å leste VG og Dagbladet hver dag. Er så møkka lei av å lese om folks ulykke og nederlag og ødelagte liv. Vil heller lese om lykken og gleden folk opplever!

Skrevet

Denne kvinnen har i en årrekke vært under psykiatrisk behandling - og jeg stiller spørsmålstegn ved hvordan det offentlige kan la en kvinne med en slik bakgrunn ha eneomsorgen for 4 barn. Det er meg helt riv ruskende ufattelig. Spesielt med tanke på at det finnes kvinner i Norge som er fratatt omsorgen for sine barn med den begrunnelsen at "de har ansiktstrekk som er en fellesnevnen for personer med psykologiske avvik".

Etter min mening har det offentlig her i denne saken et særdeles stort ansvar, og svært mye å svare for.

Helt enig !! Det er akkurat dette som er kjernen her..

-----------------------------------------------------------------------------------

Det er nok like mange, om ikke enda flere mødre som mishandler barna

sine, enn fedre.. Både fysisk og psykisk.

Men det mødre er blitt så "flinke til" er å sørge for at pappa

ikke får se barna sine i det hele tatt.

Mange pga såret stolthet . For hevn eller bare for

å være ekkel !! Dette går selvsagt utover barnet !!

Barnevernet her rykker stadig ut i helger til helge-pappaer

pga tips de har fått (av den anonyme mammaen som ringer)..

Det kan være alt fra at han har gått fra barnet eller at barnet har

skreket i timesvis..Alt mulig..

Det verste er at et barn er så lett påvirkelig at en kan få

barnet til å si de utoligste ting som kan ramme den andre hardt..

(bare tenk på "Bjugn saken" og lignende saker)

Å det viktigste av alt : Barn er veldig veldig veldig lojale - spesielt ovenfor moren sin..

Gjest sexysadie
Skrevet

Så nå er kvinnene de store ulvene???

Beklager men den går jeg bare ikke på.

Skrevet
Så nå er kvinnene de store ulvene???

Beklager men den går jeg bare ikke på.

De er ikke snakk om hvem som er den store ulven her. Det vi belyser er et problem som er felles for begge kjønnene, men der bare de ene kjønnet fremstår som farlig for samfunnet. Se hvordan du skriver, det lyser aggressivitet lange veier. Dette er en felles sak der begge kjønnene er ansvarlige, spørsmålet er ikke hvem som er verst. Men ettersom du er så sikker på det du skriver, vis meg da litt fakta som styrker argumenteringen din takk!!

Skrevet

S.Sadie, som Robban sier så er det faktisk forsket på og dokumentert...Uansett hvor lite du gidder å gå med på det, så tror jeg ikke de som har forsket på det farer med løgn, sånn bare for "moro skyld"....Det er jo heller ingen som har sagt at barna ALLTID har det bedre hos sin biologiske far, enn hos sin biologiske mor, men i veldig mange tilfeller! Og dessuten var det ikke kvinnemishandling som var temaet her, men en gutt på 4 år som var blitt kastet ut av vinduet i 4. etasje av sin biologiske mor....

Er helt enig i at det offentlige har en del av skylden her, at en så syk kvinne kan sitte som eneforsørger for 4 små barn er helt ubegripelig!!

Gjest Morticia
Skrevet

S.Sadie - synet ditt her i denne saken er dessverre delt av mange kvinner, og ikke minst av det offentlige her i landet.

Dersom flere kvinner faktisk hadde sett sine begrensninger, og hatt øynene åpne for at barna deres faktisk hadde hatt det bedre hos sin far enn hos dem selv, ja, så tror jeg at utallige barn hadde blitt spart for alskens forferdeligheter.

Vi kvinner er en "rar" rase når det kommer til våre barn. INGEN skal komme å si til oss at barna vil få det bedre hos sin far - vi er da tross alt moren, vi har båret frem barnet, vi har ammet etc. etc. SLUDDER OG VÅS!!!!! Slike holdninger, og holdninger som det S.Sadie viser er skremmende sneversynte.

Nå er (også denne) debatten kommet inn på et litt annet spor enn det opprinnelige diskusjonstemaet. Men, poenget mitt er - slik jeg ser det så bør det innføres at det ved alle samlivsbrudd kalles inn en NØYTRAL 3. person som skal foreta langsiktige, godt begrunnede avgjørelser m.h.t. hvor barna faktisk vil få det best - og KUN ta hensyn til barnas beste.

Personlig så kom jeg og min x-mann frem til at våre 3 barn ville få det best hos ham. Den avgjørelsen har kostet meg gråt og tenners gnissel, men - jeg VET at barna mine har det best med fast bopel hos sin far. Og JA - masse beskyldninger har jeg fått og tonnevis med rykter ble satt ut grunnet denne avgjørelsen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Robban.

Siden du så aktivt har gått inn for at voldelige menn med stor sannsynlighet vil bedre seg etter å ha søkt og fått hjelp for sine problemer, så vil vel det samme gjelde for disse voldelige kvinner....

Så da er det vel egentlig bare å gi hjelp til disse kvinnenr så vil alt ordne seg. Slik som hos mannen. Enkelt og greit. Ikke sant?

Mirabella

Skrevet

Hei

Det er viktig at samfunnet og de som skal beskytte barn, kvinner og menn forstår denne problematikken. Dessverre så er kunnskapen og holdningene til disse personene ikke objektive. Jeg trur at våre holdninger er vår verste fiende i denne saken?

En kvinne som kommer til et krisesenter blå slagen og med skrikende barn i favnen er et offer, hun er et offer for mannens, politikernes, feministenes og samfunnets handlinger. Det vi må spørre oss er, hvorfor er denne kvinnen blå slagen og hvorfor måte hun søke tilflykt på et krisesenter?

Hvem er det som er offeret her, er det bare kvinnen, eller er det barna og mannen også? Volden etterlater ikke noen vinner her, bare en masse tapere?

Det finnes et krisesenter i nesten hvert fylke for kvinner i dette landet, hvor mange krisesenter finnes det for men og barn? Vi er så flinke til å utmåle vårt eget samfunn til et likestilt samfunn for kvinner og menn, dette er et paradoksalt utsagn. De råder ikke tvil om at menn og barn blir følelsemessig diskriminert av samfunnet vårt i slike saker.

Som jeg har skrevet tidligere, så er det ikke snakk om å måle ut hvem som er verst her, vi vet at begge kjønnene står for ca 50 % hver av den volden som utspiller seg innen familiens fire vegger. Det tragiske er at denne volden projiseres over til å bli mannens ansvar ettersom han er den fysisk sterke. Volden har mange ansikter og det er ikke alltid den store å sterke som vinner, se bare til bibelen der David møter Goliat. Den lille og svake mot den store og sterke.

Om vi tenker oss et samfunn der det ikke fantes menn, ville da volden opphørt?

En undersøkelse som ble gjennomført blant 90 lesbiske par påviste at 46 % hadde vært utsatte for vold gjentatte ganger av partneren sin. [Garcia 1991]

Som ni ser så er det mye å lære om denne problematikken, og det er på tide at begge kjønnenes følelser likestils i vårt moderne samfunn!

Jeg kommer tilbakke med et større innlegg om dette temaet.

Skrevet
Robban.

Siden du så aktivt har gått inn for at voldelige menn med stor sannsynlighet vil bedre seg etter å ha søkt og fått hjelp for sine problemer, så vil vel det samme gjelde for disse voldelige kvinner....

Så da er det vel egentlig bare å gi hjelp til disse kvinnenr så vil alt ordne seg. Slik som hos mannen. Enkelt og greit.  Ikke sant?

Mirabella

Hei Mirabella

Jeg må si at jeg har savnet deg i denne debatten, godt å høre fra deg!!

Ja Mirabella det du skriver er sant og mange av disse kvinnene går an å hjelpe på en eller annen måte. Problemet her er at de er få kvinner som søker hjelp for sin aggresjon.

Hvorfor de det slikt?

Av en rar grunn så er det en mer akseptabel holdning til at kvinner kan være voldelig mot barn og menn, hvilket jeg personliken stiller meg uforstående til. Vold er vold og den har et klart budskap uansett hvem som utøver den. Hvor mange ganger har man ikke hørt at det er greit for en kvinne å slå mannen, men om mannen gjør det så er det en forkastelig handling.

Vi lever med myter, gamle myter, faktum er at slike myter hører ikke hjemme i vårt samfunn. En slik myte bidrar til å legalisere kvinners vold mot andre, der den svake har retten til å bruke vold mot den sterke for å hevde seg. Faktum er at det er alltid den sterke som bruker vold mot den svake på en eller annen måte.

Mannen slår kvinnen → kvinnen slår barnet → barnet slår et annet barn

Kvinnen slår mannen → mannen slår barnet → barnet slår et annet barn

Mannen går fra kvinnen → kvinnen slår barnet → barnet slår et annet barn

Kvinnen går fra mannen → mannen slår barnet → barnet slår et annet barn

Barnet blir voksent og slår kvinnen sin

Kvinnen blir voksen å slår mannen sin

Det rare er at denne volden er akseptabel innen familien, men om den skjer i det offentlige ja da vil rettstaten reagere med sanksjoner mot utøveren. Se bare på Orderud saken, eller de jentene som overgrep seg på en annen jente, ja da var de ikke så greit lenger. Hvorfor er det så? Kan det være at de skjulte kom i lyset og samfunnet reagerte? Eller er det så enkelt som at det faktisk ikke er lov å bruke makt mot et annet menneske?

Gjest Duchess
Skrevet

Det er helt klart ikke bare blandt menn man finner uhyrene, overgriperne og mishandlerne.

Det er bare dem det snakkest høyest om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...