Gjest StoreSky Skrevet 23. desember 2006 #1 Skrevet 23. desember 2006 Har fått pga jobben senebetennelse, har jo fri nå siden det er jul, så armen får være i ro iaf! Men vet noen hvordan forebygge?? Og hva bør jeg gjøre nå for at det skal bli bra? Har til og med rødlig blåmerke der jeg har vondt...(baksiden av håndleddet, stripe opp fra håndleddet mot albukroken)
Gjest baby-E Skrevet 23. desember 2006 #2 Skrevet 23. desember 2006 Jeg sliter også med senebetennelse i håndleddene til tider. Det jeg gjør for å forbygee, er at jeg støtt og stadig strekker ut. Drar hånden fremover og holder litt og bakover og holder den litt der. Ellers er det jo orudis gel da, og slike håndleddsstøtter.
Amanlis Skrevet 23. desember 2006 #3 Skrevet 23. desember 2006 Pass på å ikke overanstrenge armen, ikke bær tunge bæreposer nå!!! Hvis du har tid, så gå deg en lang tur med løse skuldre. Pass på å ha armsleng så du får skikkelig med blodomløp i armene dine. Slapp av!! God bedring
Mary_H Skrevet 23. desember 2006 #4 Skrevet 23. desember 2006 Jeg også sliter med dette, men har nå gått noen ganger til muskel terapeut og vil på det sterkeste anbefale det! Har blitt mye bedre, da hun fann roten til det vonde(nakken, skuldrene, ryggen og nedover hånden).
Gjest StoreSky Skrevet 23. desember 2006 #5 Skrevet 23. desember 2006 Takk for gode råd! Måtte ringe eksen og få han til å bære posene hjem fra butikken! snille mannen! (nåja, han skulle hente noen penger jeg skyldte han også..) Muskelterapaut, hva er det? Bor i Oslo jeg... Skal prøve å få gått tur i julen, har nemlig fri helt til 2. januar. Dessuten få trent med lette vekter for å få ogang blodsirkulasjonen i nakke/skulder/rygg.
Mary_H Skrevet 23. desember 2006 #6 Skrevet 23. desember 2006 Bor ikke i oslo, men det er ganske likt massasje, bare at jeg tror de har bedre utdannelse når det kommer til alle musklene i kroppen osv. Du kan prøve å søke litt på google/gulesider, så kanskje du finner noe! Vil tro det finnest i Oslo siden det finnest på den lille plassen jeg bor
Wayah Skrevet 26. desember 2006 #7 Skrevet 26. desember 2006 Senebetennelser kan være noen forferdelig standhaftige greier, du må ta tiden til hjelp. Spør legen din hva han/hun anbefaler(fysioterapeut, muskelterapaut el.l), finn ved hjelp av fagfolk(legen eller den/dem han/hun anbefaler) ut hva/hvordan du kan trene for å forebygge og IKKE OVERDRIV! Det finnes tøyeøvelser og treningsøvelser som kan styrke og forebygge, og det er like viktig å ikke overanstrenge det sårbare området.
Gjest StoreSky Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 Tror jeg skal gå til en naprapat jeg har fått anbefalt.. Har fremdeles ikke blitt NOE bedre! *arg* Her er jeg endelig friskemeldt etter lang tids sykdom (5-vis sykemelding) og så får jeg dette!
Gjest gjesta Skrevet 30. desember 2006 #9 Skrevet 30. desember 2006 Vær litt forsiktig med naprapat når du har senebetennelse, ei jeg kjenner gikk til naprapat med betennelse i skulderen, og selv om hun selv foreslo at hun trodde det var betennelse (hun er sykepleier), behandlet naprapaten skuldrene utfra at han "ikke trodde på" betennelser (...). Så jeg ville i hvert fall forsikret meg om det medisinske standpunktet til behandleren Ellers er det jo mye naprapater kan hjelpe til med, og hun jeg kjenner kan ha være litt uheldig med sin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå