Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest koffeine
Skrevet

Hei

Er det noen her som vet om man må betale tollgebyr hvis man handler brukte ting via ebay?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Om verdien er over 200, bryr de seg ikke om det er brukt eller nytt. Men du kan jo få selger til å skrive gave og verdi under 1000 kroner på utsiden av pakken. Sikkert lettere å få det til, når de selger brukte ting.

Skrevet
Om verdien er over 200, bryr de seg ikke om det er brukt eller nytt. Men du kan jo få selger til å skrive gave og verdi under 1000 kroner på utsiden av pakken. Sikkert lettere å få det til, når de selger brukte ting.

Ja, kan gjøre det slik, men er en sjanse å ta. Flere ganger har de åpnet pakkene mine og forlangt kvittering for kjøpet, og da har man et lite problem ...

Skrevet

:Nikke: Tollgrensene er de samme om det kommer fra ebay eller andre steder, brukt eller nytt..dessverre

Skrevet

Jeg kjøper bare nytt der, men har aldri opplevd tollgebyr på ting fra ebay. :)

Skrevet
Jeg kjøper bare nytt der, men har aldri opplevd tollgebyr på ting fra ebay. :)

Trodde 200 - kroners grensen gjaldt uansett jeg. Sender de pakkene som gave da eller?

Skrevet

200-grensen gjelder uansett, uansett om du kjøper på Ebay eller et annet nettsted, uansett om du kjøper nytt eller brukt. Det er verdien selgeren fører på som teller.

Har man ikke fått en regning på moms og/eller tollgebyr hvis varen ble kjøpt for over de magiske grensene, så har selgeren enten sendt pakken som gave, selgeren har satt ned verdien til under grensen eller det har skjedd en glipp hos tollen (hvilket jeg tror det er en veldig liten sjanse for).

Skrevet
200-grensen gjelder uansett, uansett om du kjøper på Ebay eller et annet nettsted, uansett om du kjøper nytt eller brukt. Det er verdien selgeren fører på som teller.

Har man ikke fått en regning på moms og/eller tollgebyr hvis varen ble kjøpt for over de magiske grensene, så har selgeren enten sendt pakken som gave, selgeren har satt ned verdien til under grensen eller det har skjedd en glipp hos tollen (hvilket jeg tror det er en veldig liten sjanse for).

Det var det jeg trodde også. Da er det i prinsippet tollgebyr også på brukte ting fra ebay.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...