Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2006 #1 Skrevet 22. desember 2006 Dette er vel et ikkeakkurat et helt vanlig dilemma. Saken er den at jeg er i ferd med å arve fryktelig mange penger. Jeg får litt nå, så litt mer og til slutt i løpet av en ti års periode så mye at det da vil være minst 50, men muligens så mye som hundre millioner. Dette kommer fra bestefoeldrene mine. Dette har jeg altid vist at ville skje, men det har vært en fjern og uvirkelig ting. Nå er jeg singel, men jeg lurer på når jeg skal fortelle dette til en ny kjæreste. Det er nesten ingen venner som vet at jeg arver så mye, jeg snakker i utgangspunktet aldri om det, og jeg vil heller ikke komme til å ha et flashy forbruk. Spesielt når jeg fortsatt bare er i slutten av tyve årene og fortsatt er student. Det er først ganske mye senere i livet, når jeg antagelig flytter fra leiligheten jeg nå bor i og eventuelt til et hus for å bo med kone og barn at jeg ville kjøpe noe som tydelig viste at jeg hadde virkelig mye penger. Det vil derfor være umulig å merke, på ganske mange år situasjonen jeg er i. Jeg kommer helt sikkert ikke til å nevne det før jeg har kommet ordentlig inn i forholdet, men en eller annen gang er det jo naturlig å nevne det og når er det? Og hvordan ville dere tenkt/følt hvis kjæresten dere hadde vært sammen med i et år eller to eller ti, og som du trodde hadde en absolutt god, men alikevel ikke så spesielt god økonomi, plutselig fortalte dette.
Gjest Gjesta Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 Tenker du å vente i et par år før du forteller dette til en ny kjæreste fordi du er redd for lykkejegere?
Gjest Madam Felle Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 Jeg ville fortalt det når forholdet ble seriøst, for før det har de faktisk ikke noe med hvor mye penger du har. Og jeg tror nok en person som er glad i deg, vil se på deg på samme måte likevel. Dere vil jo ha økonomisk trygghet resten av livet, noe enkelte sliter med å klare. Men hadde samboeren/mannen min fortalt det etter 10 år, ville jeg blitt rasende fordi han kunne holde noe slikt hemmelig for meg over så lang tid. Ville trodd at han ikke stolte på meg, og det hadde såret.
minsin Skrevet 22. desember 2006 #4 Skrevet 22. desember 2006 Jeg ville ikke sagt noe om det i det hele tatt, ikke før det skjedde at jeg arvet iallfall. Hvis jeg hadde et stabilt forhold da. Jeg kommer til å arve en del penger, forhåpentligvis ikke før om mange, mange år, men forteller jo ikke det. Det har ingenting med mitt forhold til en partner å gjøre, ikke før jeg har pengene ihvertfall.
micia78 Skrevet 22. desember 2006 #5 Skrevet 22. desember 2006 Jeg ville fortalt det når forholdet ble seriøst, for før det har de faktisk ikke noe med hvor mye penger du har. Og jeg tror nok en person som er glad i deg, vil se på deg på samme måte likevel. Dere vil jo ha økonomisk trygghet resten av livet, noe enkelte sliter med å klare. Men hadde samboeren/mannen min fortalt det etter 10 år, ville jeg blitt rasende fordi han kunne holde noe slikt hemmelig for meg over så lang tid. Ville trodd at han ikke stolte på meg, og det hadde såret. ← Vil si meg enig med Madam Felle her... ikke lurt å vente for lenge, da kan det virke som om det er en slags "baktanke" med det. Skal man gi hverandre mulighet for å gå inn i et seriøst forhold, må "alle kortene komme på bordet"...
Gjest gjesta Skrevet 23. desember 2006 #6 Skrevet 23. desember 2006 Jeg ville ikke sagt noe om det i det hele tatt, ikke før det skjedde at jeg arvet iallfall. Hvis jeg hadde et stabilt forhold da. ← Jepp. Så lenge hadde jeg ventet. Det ville vært viktig for meg å vite at det var meg de ville ha. Ikke alle pengene mine. (og ja. Penger kan gjøre utrolig mye med folk. Dessverre)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå