Gå til innhold

Husker noen denne unge norske artisten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste en tråd her om en artist som het Petter, det fikk meg til å huske tilbake til tidlig 90-tall og en ung artist som jeg mener het "Peter". (Det er IKKE han som er nevnt i denne andre tråden altså).

Det var en sang som dukket opp i hodet på meg, jeg tror han sang noe ala "I don't need no Christmas tree this year" og jeg tror han savnet kjæresten sin eller noe.

Jeg husker at han også hadde en annen sang som ble spilt mye en stund men jeg kan ikke huske noe fra denne. Det er godt mulig at artisten bare var 15 år eller noe, og jeg vet at han sto frem i media noen år senere og fortalte at han hadde forsvunnet fra rampelyset fordi han ble seksuelt misbrukt i forbindelse med plateinnspillingen. Jeg husker at han var en veldig pen gutt og at jeg så han på T-banen i Oslo en gang.

Vet noen hvem jeg snakker om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet noen hvem jeg snakker om?

Ingen? Har jeg drømt eller? :tristbla:

Skrevet

Har dessverre ingen formening om hvem du snakker om, ringer ingen bjeller. Men du kan kanskje prøve å ta kontakt med musikkavdelingen hos NRK, kanskje de vet hvem du snakker om?

Skrevet

Jeg tror jeg kan minnes han, mørk gutt? halvlangt hår? Tror jeg fikk singelen hans i julegave eller noe slikt, om det er han jeg tenker på. Singelen lå tydeligvis ikke så langt oppe, for han finnes ikke på listene til lista.vg.no. Tar jeg helt feil når jeg tror at han er trønder? mikser kanskje gutten med noen annen... :klø:

Skrevet

Har vage minner om en norsk artist (tror han var trønder...) som kalte seg Peter og hadde en hit som her "Strange thing called love" på 90-tallet en gang...

Skrevet
Har vage minner om en norsk artist (tror han var trønder...) som kalte seg Peter og hadde en hit som her "Strange thing called love" på 90-tallet en gang...

Det er vel han jeg tenker på ja.

Skrevet
Kan det være Petter Wavold?

Det er ikke han jeg tenkte på i hvertfall, dessuten så synger vel Petter Wavold på norsk? Dermed er det vel heller ikke han ts tenker på.

Skrevet (endret)

Ja det MÅ det være! Denne låttittelen hørtes veldig kjent ut, og jeg gjorde et søk og fikk opp dette og det bildet virker veldig kjent. Men selv om dette er en svensk side er jeg sikker på at han ikke er svensk, mulig at han er trønder altså :) (selv om jeg så han i Oslo :ler: )

(nei det er ikke Petter Wavold, han vet jeg hvem er :) )

Tusen takk til alle som har svart, jeg hadde nesten gitt opp denne tråden ;)

Edit: Jeg kom på en ting til; jeg mener at han hadde et sånt typisk norsk etternavn...Johansen, Jørgensen, Martinsen eller noe...

*ut på nett*

Endret av Meaty
Skrevet

Det er den singelen jeg har (et eller annet sted, sikkert på loftet) :ler: Men jeg er rimelig sikker på at gutten er trønder ja, svensk er han hvertfall ikke.

Skrevet

Sånn ja, nå faller brikkene på plass...han har visst vært på Urørt på NRK, her er det bilde av sånn han ser ut nå også, og han heter egentlig Petter Andreas Jørgensen :)

Alt ordner seg med KG :)

Skrevet (endret)
Sånn ja, nå faller brikkene på plass...han har visst vært på Urørt på NRK, her er det bilde av sånn han ser ut nå også, og han heter egentlig Petter Andreas Jørgensen  :)

Alt ordner seg med KG  :)

Skulle akkurat til å si at Jørgensen hørtes kjent ut :ler: Utrolig hva man kan finne ut ved hjelp av KG!

Kom forresten på at jeg husker at jeg reagerte på at artistnavnet hans er Peter, mens han heter Petter... Utrolig hva man husker ;)

Endret av -eline-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...