Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2006 #1 Skrevet 22. desember 2006 Jeg går for tiden på to trimetroprim og penicillin (usikker på hvordan det staves..). Trimetroprim gikk jeg på i en uke før jeg begynte med penicillin. nå skal jeg bruke begge samtidig en stund fremover. Den første uka ble jeg ikke kvalm, det er jeg imidlertid nå, og det er den første fulle dagen med penicillin... Er det noen andre som har opplevd samme bivirkning? Begynner å bli litt redd for at jeg kan være gravid... Da dreper jeg kanskje gynekologen min som skiftet spiral på meg for noen uker siden, det var forferdelig smertefullt, så det burde være vanntett der inne! Er det mulig at han kan ha satt den feil? Eller ikke ordentlig? Hjelp... Jeg håper virkelig noen andre også har blitt kvalm av antibiotika, passer utrolig dårlig med en graviditet nå
Gjest Gjesta Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 Kvalme er en av de vanligste bivirkningene ved bruk av medikamenter og spesielt ved bruk av antibiotika. Men om du har noen flere tegn på graviditet enn bare kvalmen, ville jeg tatt en test og sjekka for sikkerhetskyld jeg. Det skal vel en del til for at du skal ha blitt gravid nå, men det kan jo alltids skje. Men som sagt så er kvalme en naturlig del av det å gå på antibiotika, og husk at kroppen din går gjennom mye nå med både sykdom og 2 typer antibiotika samtidig. Uansett så er jeg sikker på at det ordner seg
Gjest Fruktfat Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 jepp, jeg har blitt enormt dårlig av antibiotika. spøy konstant, klarte ikke å drikke en svelg vann engang, det kom opp igjen... fikk en annen type, og da gikk det bra.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2006 #4 Skrevet 22. desember 2006 Jeg hadde nå testet uansett (og pga at det er enkelte typer antibiotika som ikke er helt heldig under graviditet, greit å få byttet merke om det lar seg gjøre), men kvalme er VANLIG på antibiotika.
Mary_H Skrevet 22. desember 2006 #6 Skrevet 22. desember 2006 Antibiotikaen dreper alle bakteriene i magen, også de gode, så det er vanlig å bli dårlig av det. Men det er lurt å ta en graviditets test slik at du slipper å gå rundt og lure på om du er det
Gjest Gjesta Skrevet 25. desember 2006 #7 Skrevet 25. desember 2006 Da jeg gikk på seks forskjellige typer over en lengre periode kastet jeg opp som bare det, men er du bekymret så burde du selvsagt ta en test
Gjest StoreSky Skrevet 25. desember 2006 #8 Skrevet 25. desember 2006 Ved antibiotika er det lurt å drikke de små flaskene fra Biola, med sånne melkesyrebakterier i. Da antibiotika også dreper de gode bakteriene i magen! Snakk med legen din om du er veldig kvalm, kanskje du kan bytte til noe annet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå