Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn av meg sitter muligens værfast et sted langt hjemmefra, han vet ikke enda om bussen går i kveld, eller om den blir innstilt på grunn av storm.

Han kjenner ingen i byen der han er og har ingen å dra til om bussen ikke går, så er busselskapet ansvarlig for å skaffe ham hotell i natt? Han har jo naturlig nok ikke billett, ettersom han hadde tenkt å kjøpe den når han går ombord i bussen, men vil ikke busselskapet ha et visst ansvar likevel, siden han har regnet med å komme seg hjem med dem og blir stående med skjegget i postkassa dersom bussen ikke går?

Tenkte jeg skulle høre med dere før jeg lufter hotellideen for ham, for folk her vet jo det meste ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En venn av meg sitter muligens værfast et sted langt hjemmefra, han vet ikke enda om bussen går i kveld, eller om den blir innstilt på grunn av storm.

Han kjenner ingen i byen der han er og har ingen å dra til om bussen ikke går, så er busselskapet ansvarlig for å skaffe ham hotell i natt? Han har jo naturlig nok ikke billett, ettersom han hadde tenkt å kjøpe den når han går ombord i bussen, men vil ikke busselskapet ha et visst ansvar likevel, siden han har regnet med å komme seg hjem med dem og blir stående med skjegget i postkassa dersom bussen ikke går?

Tenkte jeg skulle høre med dere før jeg lufter hotellideen for ham, for folk her vet jo det meste  ;)

Neppe. Spesielt siden han ikke en gang har billett til gjeldende avgang. Så tror nok ikke du bør lansere den ideen, nei.

Skrevet

Nei, det er vel kanskje ikke noe å regne med - jeg tenkte bare at siden busselskapet reklamerer på nettsiden sin med at de er "stabile under alle vær- og føreforhold" (men jo kanskje ikke er det), og siden flyselskaper ofte må innlosjere folk når de ikke klarer å frakte dem som lovet, så kanskje det samme gjaldt for busser :sjenert:

Skrevet

har han reiseforsikrig burde jo denne dekke det. Sørg for at han får en skriftlig bekreftelse på at bussen er kansellert.

Skrevet

Ideen er god, men det har han ikke.

Han blir vel nødt til å klare seg som best han kan ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...