Gå til innhold

Angrepillen på Rema 1000...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er jo heilt einig i det, men det finst jo alt på Rema, så det er ikkje eigentleg ei reell samanlikning. Og eg er over 30 og har jo tatt angrepillen ein gong eller to også, men så forbaska sjuk som eg blei er det verkeleg noko vi prøver å unngå! Og greia er vel ikkje at det skal vere vanskeleg å få tak i angrepillen? Den er jo betre enn uønska svangerskap, og sjølv om den ikkje er heilt sikker, så er det betre enn ingenting når krisa først er ute. Det er poenget mitt. Og som sagt skjønne eg ikkje kva det moralske dilemmaet er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er poenget mitt. Og som sagt skjønne eg ikkje kva det moralske dilemmaet er...

Det finnes de som mener at livet starter i det egget befruktes og at angrepillen, som nettopp hindrer et allerede befruktet egg får feste seg kan likestilles med abort- som jo de samme menneskene finner moralsk forkastelig.

Skrevet

Det største problemet er vel at flere og flere ikke bruker kondom, dels pga at angrepillen er så lett tilgjengelig og det presset som kommer fra mange om at det er jo "bare" å ta en angrepille. Men det problemet tror jeg kom når den ble reseptfri og vil neppe bli verre om den havner på butikk.

(Ellers så er grunnen til at jeg har unngått den er at den ikke kun bremser/hinder eggløsning, men den ødelegger også livmorslimhinnen. Når jeg da tror livet starter ved befruktning blir angrepille like uaktuelt for meg som det p-piller og spiral er, så sant det ikke er snakk om voldtekt. Da blir det nok angrepillen det minste av tre onder. Så for meg er det også et etisk basert valg selv om jeg forstår godt at de fleste ikke tenker slik)

Skrevet
Hva synes dere om forslaget om å legge angrepillen ut for salg i dagligvarebutikker?

Heller angrepillen lett tilgjengelig enn aborter og uønskede graviditeter!

Men kondomer burde bli enda billigere og mer tilgjengelig da det er eneste måte å beskytte seg mot kjønnsykdommer.

Skrevet
Det største problemet er vel at flere og flere ikke bruker kondom, dels pga at angrepillen er så lett tilgjengelig og det presset som kommer fra mange om at det er jo "bare" å ta en angrepille.

Tror ikke angrepillens tilgjengelighet minsker bruken av kondomer, men det kunne sikkert vært fokusert enda mer på fordelene ved kondomer (beskyttelse mot kjønnsykdommer) blant unge.

Jeg bruker alltid kondomer selv i fast forhold, det ekkleste som finnes er når det renner sæd ut av en etter akten....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...