Gå til innhold

tosom på julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette blir en rar julaften...

det var meningen at min datter og mitt barnebarn skulle være hos oss julaften,noe de gjør annet hvert år,men i år har barnets far tvunget igjennom at barnet skal være hos ham og den nye dama hans...syns så synd på den lille som ikke får den julaften som var planlagt og jeg syns så synd på oss besteforeldre som plutselig blir alene...

Det var bare et hjertesukk jeg måtte få ut... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem:

uff da. skjønner dere blir skuffa ja

Skrevet

ja, det var en brå forandring i siste lita! dere har jo hatt en del forventninger, og nå må dere "omstille" dere. det kan allikevel hende at ungen takler dette bedre enn du ;) og at det blir koselig lell på julaften!

:klem:

Skrevet

mulig jeg missforsto her, men du mener altså det er feil at far vil ha sit eget barn på julaften?

er ikke det lit sykt a?stakar deg og dattera de som har fått en far i familien som vil ha barnet..

vel, mulig jeg missforsto alt her men

Skrevet

Trist for dere, det er jo klart! Julen er jo ekstra spesiell med barn til stede.

Hva om dere feirer julaften stille og rolig, og tar en av de andre juledagene til å feire julaften med barnet. ? Enten 1 juledag eller lille julaften? Dere kan jo spare gavene deres til den kvelden dersom det er bare voksne.... og spare noen til barnet...

...på den måten får dere feire med barnebarnet deres....

Skrevet
mulig jeg missforsto her, men du mener altså det er feil at far vil ha sit eget barn på julaften?

er ikke det lit sykt a?stakar deg og dattera de som har fått en far i familien som vil ha barnet..

Tror nok det var mer at det var avtalt noe annet og at ho ble litt skuffa for at barne barnet ikke kommer da!

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Ja, ATV du missforstod her! Slik jeg forstår det så bor ikke foreldrene sammen!

Da er det vanlig at høytidsdager tar man annenhvert år! OK!?!

Denne julen var det altså datteren til trådstarter sin tur til å feire jul med det felles barnet!

Alt blir tilrettelagt deretter, men plutselig så sier faren til barnet at barnet skal være hos han og hans nye dame - uansett om det er hans "tur"eller ikke!? (...med vilken rett da?)

Selvsagt er dette kjempedårlig gjort mot alle involverte som blir skuffet over dette!

Selvsagt er det flott at far viser interesse for barnet som du sier ATV- men det er da også like viktig at han holder avtalene med moren når det gjelder fordeling vedr. høytidsdager ol. og viser respekt for den avtalen!

Trådstarter har all grunn til å være skuffet, men moren til barnet har vel en enda større grunn til å være frustrert og sint over dette!

Hadde ikke funnet meg i det! Syns barnefar vireker veldig egosentrisk!

En avtale ble brutt i siste liten, og på meg så virker det som om far kanskje er veldig domminerende ettersom mor lot han få ha barnet hos seg, selvom avtalen tilsier noe annet!

Perlemor, her ha du en klem til deg, partneren din, datteren din, og selvsagt til barnebarnet :klem:

Endret av Silmarill
Skrevet

Men hvorfor måtte barnet til faren når det egentlig ikke var hans tur?

Kunne ikke moren bare ha henvist til avtalen om annethvert år?

Hvordan kunne faren tvinge igjennom dette?

Skrevet
Men hvorfor måtte barnet til faren når det egentlig ikke var hans tur?

Kunne ikke moren bare ha henvist til avtalen om annethvert år?

Hvordan kunne faren tvinge igjennom dette?

Hvis du leser trådstarters innlegg så står det at de pleier å være hos dem HVERT år.

Da vil jeg tro at det ikke foreligger en avtale om annethvert år!!

Skrevet

det var meningen at min datter og mitt barnebarn skulle være hos oss julaften,noe de gjør annet hvert år,men i år har barnets far tvunget igjennom at barnet skal være hos ham og den nye dama hans...syns så synd på den lille som ikke får den julaften som var planlagt og jeg syns så synd på oss besteforeldre som plutselig blir alene...

Hvis du leser trådstarters innlegg så står det at de pleier å være hos dem HVERT år.

Da vil jeg tro at det ikke foreligger en avtale om annethvert år!!

Det står vel annethvert år i startinnlegget? :klø:

Gjest Labellamia
Skrevet

:forvirret: Vel faren har rett til å feire jul med sitt barn han også. Og du sier at de er hos deg annet hvert år, er de da hos andre slektninger av dere slik at du ser den lille på jul også når de ikke er hos deg? Eller har de feiret jul hos hans forledre tidligerer og de er gått fra hverandre i år?. Uansett så får du venne deg til det, jeg har barnebarn som aldri får feire jul hos oss, fordi mora lager et helevete hvert år. Men når det kommer til barnevakter og slikt ellers i året så er hun flink å kommme, selv om faren har barnet sitt annen hver helg. Og som bestemor må du jo helle se på slikt at barnet får en god jul hvert år, enten hos dere eller hos dem. Hvis du aldri fikk feire jul med den lille så hadde jeg tenkt at det var trist, siden jeg vet hvor tungt det er å ikke se sitt barnebar på jul. Men du er heldig som får se dem annet hver. Og de ttragiske er at det nesten bestandig er farmor som sitter uten sine, fordi døtrene ikke klarer å samarbeide. Og dermed får som regel mormor besøk. Hilsen Farmor.

Skrevet
syns så synd på den lille som ikke får den julaften som var planlagt og jeg syns så synd på oss besteforeldre som plutselig blir alene...

Barnet er sikkert kjempeglad for å få være med pappa på julaften, særlig når han har ny kjæreste. Da er det jo ekstra viktig at ungen blir inkludert , ikke sant!? Er ikke det viktigere enn at du og mannen din skal få den julen dere planla? Hvis mamman til barnet ikke hadde syntes det var helt ok hadde hun sikkert fastholdt det som var avtalt! ;)

Kan dere ikke bare gjøre som dere pleier annet hvert år når de ikke er hos dere julaften da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...