spinnvil Skrevet 21. desember 2006 #1 Del Skrevet 21. desember 2006 Hører overalt at det er jobbsøkers marked... Rekordlav ledighet... Arbeidslivet skriker etter folk... Men ikke etter meg. Jeg har søkt på jobber nå siden april. Fullførte en master i kjemi i juni med gode resultater (kan jeg si svært gode uten å bli oppfattet som en skryter?). Men jobben lar vente på seg. Har søkt masse jobber, har vært på 6 intervju, men ingen fulltreffer enda. Har et lite håp om at jeg får den jobben jeg var på intervju på for to uker siden, men det begynner å bli et svææært lite håp da jeg ikke har hørt noe enda. Det hadde vært så utrolig deilig å få den jobben nå, så kunne jeg tatt juleferie med senkede skuldre. Har en jobb som ekstrahjelp på en klesbutikk, men det blir ikke helt det store å skryte av. Lite timer og lav lønn hver måned. Jeg vil så gjerne ha en relevant jobb, sånn at jeg kan slappe av (både økonomisk og det at jeg vil bruke det jeg har lært). Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, må bare få ut litt frustrasjon. Julenisse hvor er du???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 21. desember 2006 #2 Del Skrevet 21. desember 2006 Har du ped.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 21. desember 2006 nei, har tenkt på å ta det neste år dersom jeg ikke har fått jobb til da. Men vet ikke egentlig om jeg egner meg som lærer, er ikke så flink foran forsamlinger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lanyah Skrevet 21. desember 2006 #4 Del Skrevet 21. desember 2006 Sliter jeg ògså..., søkte på alle mulige jobber. Uten hell. Har gitt opp nå, siden jeg begynner på skole i januar, men skulle absolutt ha hatt en liten jobb ved siden av. Jeg skjønner ikke hvorfor folk velger bort meg, har strålende karakterer og er blid og serviceinnstilt, men så har jeg omtrent ingen jobberfaring heller. Tror det er der mitt problem ligger, men NOEN må da gi meg en sjanse?... Lykke til iallefall, det ordner seg alltid til slutt, sier de...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tatiana Skrevet 22. desember 2006 #5 Del Skrevet 22. desember 2006 Har du prøvd på vikarbyrå? Hvis du er flyttbar, så har nok vikarbyråene en jobb til deg. Mitt tips er å ta en jobb langt unna selv om det bare er for noen få måneder. Et korttidsengasjement kan raskt føre til andre og bedre jobber. Jeg jobbet i en ekspedisjon etter endt hovedfag. Det førte til at jeg etter noen få måneder ble tilbudt en langt bedre stilling. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 22. desember 2006 Er nok ikke særlig flyttbar, har akkurat kjøpt leilighet, så det blir for dyrt med to husholdninger. Har fått et lite håp om at jeg får drømmejobben, fikk nemlig vite i dag at de har ringt og snakket med sjefen min (som er referanse). Krysser fingrene og håper julenissen kommer med gode nyheter i år. Men nå er det vel juleferie, så får sikkert ikke vite noe før på nyåret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya Skrevet 22. desember 2006 #7 Del Skrevet 22. desember 2006 Trur at det er vanskelig for mange nyutdannede å få jobb pga. mangelen på erfaring. Men det er jo ikke så lett å ha erfaring når man kommer rett fra studiene (bare hvis man har hatt en relevant deltidsjobb ved siden av). Jeg er nettopp ferdig med min mastergrad og gruer meg til å søke jobber. Tror ikke det blir lett å få en relevant jobb... Men jeg tar hva som helst til å begynne med, så får jeg heller håpe at drømmejobben dukker opp etter hvert. Håper du får jobben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 22. desember 2006 #8 Del Skrevet 22. desember 2006 Vel, eg har masse erfaring, og 6 års høgare utdanning, og får ikkje jobb likevel, så eg har ei kjensle av at det er noko med at eg er kvinne over 30 uten barn kombinert med feil erfaring kombinert med trang arbeidsmarknad for høgt utdanna i Oslo... Så når eg no blir ferdig med min master søker eg meg ut av Oslo, for å få rett erfaring. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 26. desember 2006 #9 Del Skrevet 26. desember 2006 Ikke alle mastere i kjemi er like ettertraktede, da... Har man hovedfaget sitt på f.eks. organisk, vil man slite. For dette er ikke et satsningsområde i Norge. Dessuten må man være mobil som nyutdannet, men kan ikke regne med at en forskerjobb innen kjemi ramler ned i fanget på en, og industrien er nå bare enkelte steder. Var jeg ts, ville jeg søkt jobber i Stavanger. Olje, olje, olje. Mye penger i bransjen, og store muligheter for å komme seg off shore for enda mere penger. men det fordrer at ts er villig til å flytte på seg. -niomi- master i kjemi - jobber ikke med kjemi selv, men innen bransjen. Og mine kullkompiser har stort sett alle fått "drømmejobben", enten det er i Mosjøen, Aberdeen eller Asker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 27. desember 2006 #10 Del Skrevet 27. desember 2006 Hvis du bor i Oslo ville jeg prøvd manpower. De kastet gode (vikariater) etter meg med en gang jeg meldte meg hos dem. Og mange bedrifter bruker vikarbyråer for å bli kjent med kandidater først. Dessuten rekrutterer manpower til faste jobber også. men det holder ikke å legge inn cv på sidene deres. Gjør det først, siden ringer du og presenterer deg og sier at du vil komme til intervju. Møt opp forberedt, med papirene i orden og pen i tøyet. Vis at de kan leie deg ut til de store kundene. Tror det siste er veldig viktig. Så mange som var innom der i jeans og genser. Selv tok jeg intervjet hos de som hvilket som helst annet inervju - og etter tre dager hadde de ordnet kremjobb til meg Du med kemi: manpowers har et samarbeid m hydro (quality people) som kanskje er relevant for deg? Tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 27. desember 2006 #11 Del Skrevet 27. desember 2006 Også Vetco og Statoil bruker Manpower Professional til rekruttering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 28. desember 2006 #12 Del Skrevet 28. desember 2006 Har du vært innom selskaper med din CV, hva du kan og presentert deg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malin23 Skrevet 28. desember 2006 #13 Del Skrevet 28. desember 2006 Dere må bare forsøke å søke på nye jobber, og aldri gi opp. Jeg har holdt på å søke i 2 år, og har akkurat fått drømmejobben , ...til slutt hehe Er kjempe glad. Stå på Så får dere jobb til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #14 Del Skrevet 22. januar 2007 Jippi jippi jippi jippi jippi Har akkurat fått tilbud om ett års midlertidig stilling hos det firmaet jeg helst ville jobbe for. Stillingen er perfekt! Det var faktisk samme firma som jeg var på intervju hos før jul. De ville ikke gi meg den stillingen fordi de mente den var for kjedelig for meg. I stedet lagde de en ny stilling som passer mine kvalifikasjoner mye bedre, og spurte om jeg var interessert i den. Jeg er så utrolig glad. Alt ordnet seg, fikk til og med slutte i jobben på klesbutikken på to ukers varsel sånn at jeg kan starte tidligere i den nye jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 22. januar 2007 #15 Del Skrevet 22. januar 2007 gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2007 #16 Del Skrevet 22. januar 2007 Gratulerer Det ordner seg for snille jenter, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå