Gå til innhold

bryllup utenlands

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan blir det med pris når du gifter deg i et intimt bryllupp i hellas med bare foreldre, søsken og forlovere med (som betaler reisen/oppholdet selv istedetfor og gi gave)

og bare spise på en flott resturant etter vielsen og alle går til sitt etterpå.

og vi er der i 2 uker etter vielsen.og vi bruker 5 stjernes hotellrom hele oppholdet.

iforhold til vanlig tradisjonelt bryllup med 50 gjester og fullt kalas med alt tilbehør her i norge?

blir det billigere eller dyrere med bryllupet utenlands?

hvor mye brukte dere som har gjort dette?

hvordan var deres opplevelse?

Videoannonse
Annonse
Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Vi gjorde det omtrent slik du beskriver, bare litt kortere opphold og annet land.

Prisen blir jo for dere som en "vanlig ferie" til det feriemålet, pluss middagen på restauranten.

Vi valgte forresten å ta middagen om kvelden (vielsen var på ambassaden kl 13), og jeg vil absolutt anbefale.

For oss ble dette mye billigere, siden vi uansett ville hatt en bryllusreise. Selve middagen kom på ca 10 000 kr til sammen. Det var 7 retter og vin til 9 personer.

Skrevet

Vårt bryllup blir ikke noe billigere enn om vi hadde gjort det hjemme. Men vi kjører full pakke med brudekjole,slør, smoking osv osv. eneste foeskjellen er at vi kun er 15 tilsammen og at etter middag og drinker er det ingen fest...dvs vi avslutter kl 23.

Vi regner ikke fly og opphold i bryllupsbudsjettet fordi vi uansett skulle dit på ferie og ville brukt de pengene da også.

Men bryllupet er godt over 60.000 likevel.

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet
Vårt bryllup blir ikke noe billigere enn om vi hadde gjort det hjemme. Men vi kjører full pakke med brudekjole,slør, smoking osv osv. eneste foeskjellen er at vi kun er 15 tilsammen og at etter middag og drinker er det ingen fest...dvs vi avslutter kl 23.

Vi hadde også på oss "det samme" som vi ville hatt om vi giftet oss i Norge.

Den "eneste forskjellen" var at i stedet for middag til 50-60 personer ble det middag til 9. Middagen til 9 ble kostende ca 10 000 kr, mens middag osv til de 50-60 nok for hadde kommet på 40-50 000 kr.

Jeg tror nok vi også kom på ca 60 000 kr som *Emma* her når vi summerer, klær, frisør, middag osv osv.

I tillegg hadde vi en vennefest da vi kom tilbake til Norge. Den kom på ca 15 000 kr (vi hadde "fri bar")

Skrevet

Vi hadde tenkt å bare ha liten middag og hadde satt av noen få tusen. Men så ville plutselig 11 stk være med oss og vi synes de fortjente skikkelig middag og fri bar når de reiser helt til USA med oss - derfor spratt middagsbudsjettet vårt fra 2.000 til 22.000 på et blunk ;)

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Som du sikkert skjønner ^me^, så kommer dette helt ann på hva du gjør i Norge og hva du gjør i utlandet..

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet
Vi hadde tenkt å bare ha liten middag og hadde satt av noen få tusen. Men så ville plutselig 11 stk være med oss og vi synes de fortjente skikkelig middag og fri bar når de reiser helt til USA med oss - derfor spratt middagsbudsjettet vårt fra 2.000 til 22.000 på et blunk ;)

Jeg forstår :)

Våre gjester fikk også "fri bar" og 7 retter, så vi syntes totalprisen på ca 10 000 ble overraskede billig..

Skrevet

Ja det var jo kjempe bra.

Vanligvis er jo USA veldig billig, men vi har valgt en veldig fin restaurant og kuvertprisen for vår 6 retter er på litt over 1000 lappen også betaler vi rundt 350kr pr pers for åpen bar..

Baren er jo super billig da....drikk så mye du vil i 4 timer for 350kr liksom :ler:

Men jeg tror det blir veldig bra og jeg tror gjestene kommer til å få det topp og det er jo igrunn det viktigste :)

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Vi valgte også en fin og dyr restaurant. Men forhåndsbetalte ikke for noe. Vi bare lot gjestene bestille hva de ville og så betalte vi regninga etterpå. Det viste seg at de ikke hadde drukket spesielt mye noen av de.. ;)

Skrevet
Vi valgte også en fin og dyr restaurant. Men forhåndsbetalte ikke for noe. Vi bare lot gjestene bestille hva de ville og så betalte vi regninga etterpå. Det viste seg at de ikke hadde drukket spesielt mye noen av de.. ;)

I see. Der vi skal være serveres maten som "family style" - dvs at alt blir satt frem på brodet på store fat. Så da er det mest praktisk at vi alle spiser det samme :)

Og jeg ser for meg at folk både vil ha endel vin til maten og drikke etterpå hos oss......blir koselig tror jeg.

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet
I see. Der vi skal være serveres maten som "family style" - dvs at alt blir satt frem på brodet på store fat. Så da er det mest praktisk at vi alle spiser det samme :)

Vi spiste også det samme alle sammen. Bla en hjortestek som ble skåret opp ved bordet vårt før den ble servert.

Det jeg mente med "forhåndsbestilling" var mhp drikke. At folk bestilte drikke (vin til maten, avec osv) etterhvert selv.

Vi hadde bestilt velkomst-champagne og den første forretten på forhånd og så bestemte vi sammen (dvs mest svigerfar ;) ) hva vi ville ha til resten av rettene etter at vi hadde kommet...

Du får nok et flott bryllup *Emma* (for det ligner ganske på vårt.. og det var "perfekt" ;) )

Skrevet

Å sånn ja. Vi hadde også mange valg m hensyn til drikke....betale pr glass osv men vi fant ut at etter 2-3 glass er man over prisen nesten så vi betaler pr time isteden. Greit når drikke er så rimelig uansett.

Vi har visst en egen bartender også ber folk ham bare om det de vil ha. Champagne skal vi ha også, men den er inkludert i vår "bryllupspakke" og blir servert et annet sted mellom seremonien og middagen.

Gleder meg.

Deres hørtes også helt topp ut!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Aurora - kan jeg spørre hvilket land du giftet deg i?

Jeg skal også utenlands og vil gjerne ha tips hvis det er samme :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...