Gå til innhold

brystkreft?

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei.

jeg er en jente på 17 år som i kveld oppdaget at når jeg klemmer på brystene mine kommer det klar veske ut. er dette vanlig for jenter på denne alderen eller kan det tyde på brystkreft??

Hilsen bekymret 17..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og ja.

Det KAN være et symptom på kreft, men sannsynligvis er det en mer eller mindre ufarlig hormonpåvirkning (p-piller, generelt “rusk i maskineriet”, graviditet osv) . Uansett, kom deg til lege og få sjekket det ut så slipper du stresse over det :)

Gjest =tentacle=
Skrevet
hei.

jeg er en jente på 17 år som i kveld oppdaget at når jeg klemmer på brystene mine kommer det klar veske ut. er dette vanlig for jenter på denne alderen eller kan det tyde på brystkreft??

Hilsen bekymret 17..

Ja, det er helt vanlig, og ikke et tegn på noe skummelt :) Kuler, forandringer i huden på bryst eller brystvorte, at en brystvorte som har stått utover før blir dratt inn, at brystet forandrer form og de to blir mer forskjellige enn de har vært, kul under armen, evt blod fra brystvorten, er grunner for å oppsøke lege, men at det er litt væskeutsondring er helt normalt selv om de fleste ikke har det.

Skrevet

Dette er ganske vanlig, og ikke et tegn på brystkreft - det kan være et tegn på brystbetennelse. Det kan også (i sjeldne tilfeller) tyde på en godartet svulst. Be legen sjekke prolaktin-nivået ditt. Prolaktin er et hormon som iblant kan komme litt i ubalanse og forårsake væske fra brystene, dette skjer mest i forbindelse med graviditet og fødsel, men kan også skje i forbindelse med stress. Væske fra brystene kan også tyde på at du er gravid, så om det er en mulighet er det lurt å ta en test. Alt i alt er det sikkert lurt å bestille time hos legen, men du trenger neppe å være redd for kreft ;)

Oppdager du en hard kul i brystet, derimot, er det noe du bør få sjekket raskt.

Skrevet
Ja, det er helt vanlig, og ikke et tegn på noe skummelt :) Kuler, forandringer i huden på bryst eller brystvorte, at en brystvorte som har stått utover før blir dratt inn, at brystet forandrer form og de to blir mer forskjellige enn de har vært, kul under armen, evt blod fra brystvorten, er grunner for å oppsøke lege, men at det er litt væskeutsondring er helt normalt selv om de fleste ikke har det.

Jeg ville ikke ha stolt på et slik internett råd. Selvom det er mest sannsynlig så bør du ta deg en tur til legen omgående.

Skrevet

så det kan være p-pillene?? er ikke gravid. det vet jg. mn kan dt være bare være pillene?

Skrevet

Det kan være p-pillene og det trenger så visst ikke være noe galt. Du er 17 år og det er lovlig tidlig å utvikle brystkreft på selv om det kan skje i få tilfeller, om det var noen trøst.

Men som flere her sier; gå til legen og undersøk hva det kan være så slipper du å bekymre deg over det :kose:

Gjest =tentacle=
Skrevet
så det kan være p-pillene?? er ikke gravid. det vet jg. mn kan dt være bare være pillene?

Ja, det er en vanlig bivirkning. Hvilken pille bruker du?

Skrevet

mn har brukt p-piller i 4 mnd og får mensen som jg skal. og har ingen symptomer på at jeg er gravid. så er det bare pillene??

Skrevet
mn har brukt p-piller i 4 mnd og får mensen som jg skal. og har ingen symptomer på at jeg er gravid. så  er det bare pillene??

Snakk med legen! Ikke ta internett råd for god fisk, du vet ikke hvem som svarer og de vet ikke nok om deg og har heller ikke muligheten til å undersøke deg.

Sjokkerer meg at noen er villige til å gi diagnose på nett, en tråd som burde ryddes kanskje?

Skrevet
Snakk med legen! Ikke ta internett råd for god fisk, du vet ikke hvem som svarer og de vet ikke nok om deg og har heller ikke muligheten til å undersøke deg.

Sjokkerer meg at noen er villige til å gi diagnose på nett, en tråd som burde ryddes kanskje?

Hadde du lest tråden godt nok uten å hisse deg opp så hadde du sett at samtlige som har svart har bedt TS om å dra til legen for å få det undersøkt ;)

Skrevet
Hadde du lest tråden godt nok uten å hisse deg opp så hadde du sett at samtlige som har svart har bedt TS om å dra til legen for å få det undersøkt ;)

Og hvis du hadde lest tråden godt nok så hadde du sett at tentacle som er den som kommer med diagnoser ikke en gang har nevnt legebesøk og videre aviser brystkreft i første innlegg uten åha undersøkt pasienten!!!

Alle andre mener TS bør ta seg en legetur.

Ville ikke nevne navn i første innlegg, men siden du er så hårsår....

Skrevet

Å slapp av. Håret mitt tåler nok mer enn det ;)

Tantacle må nesten svare for seg men slik jeg ser det har hun har da ikke stilt noen diagnose, hun har påpekt at symptomene til TS ofte er relatert til p-pillebruk, noe det da også er.

Dessuten nevner hun en prolaktinprøve som kan taes hos legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...