Lily Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 Nå har jeg kjøpt meg Artliner fra Lancome etter å ha lest at mange her inne synes den er bra. Jeg synes også den virker enklere å bruke enn de jeg har prøvd tidligere, men det er fortsatt skikkelig vanskelig å få fin strek.. Noen som har tips til meg?
Gjest bada Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Nå har jeg kjøpt meg Artliner fra Lancome etter å ha lest at mange her inne synes den er bra. Jeg synes også den virker enklere å bruke enn de jeg har prøvd tidligere, men det er fortsatt skikkelig vanskelig å få fin strek.. Noen som har tips til meg? ← Det vil jeg også ha tips om.
Gulphild Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Trikset er jo å ha godt med armplass foran et speil, og "dra" øyenlokket opp. Men det visste dere vel.
Gjest Deception Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Artliner er ikke spesielt tynn i spissen; da er den flytende lineren fra Kanebo mye tynnere og lettere å jobbe med. Jeg mener pennen med filtspiss i gullfarget hylster, som er refillbar, ikke 38*-lineren som er en penselliner.
Annevenn Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Jeg drar øyet litt ut, sånn man gjorde når man var liten og skulle lage "kina-øyne", men rett ut til siden i stedet for oppover. (Håper ikke jeg kom med en så politisk ukorrekt uttalelse at jeg får masse pepper nå, det var bare for å forklare på en enkel måte. ) Synes dette gjør påføringen lettere. godt lys er alfa og omega!!! Jeg liker å dra det litt ut med pensel etter at det har tørket litt, dette gir en mykere linje og gjør at det sitter bedre. Øvelse, øvelse, øvelse....
Gjest Miss_alexandria Skrevet 21. desember 2006 #7 Skrevet 21. desember 2006 Som fruktfat sier, det er bare til å øve. Da jeg oppdaget eyelineren, så jeg rett og slett helt jævlig ut til tider! Jeg stod mang en gang på badet og forbarmet meg over den teite dingsen! Men nå kan jeg ikke leve uten artlineren min
Gjest Miss_alexandria Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 Artliner er ikke spesielt tynn i spissen; da er den flytende lineren fra Kanebo mye tynnere og lettere å jobbe med. Jeg mener pennen med filtspiss i gullfarget hylster, som er refillbar, ikke 38*-lineren som er en penselliner. ← Jeg har hatt og har fortsatt den eyelineren. (brukes kun i krise situasjoner ) Jeg fikk anbefalt den i et parfymeri da de ikke hadde den jeg vanligvis bruker (lancome) Jeg er ikke den eneste her som synes at den gir ufattelig lite farge... den er helt grei å påføre. Det eneste positive jeg kan komme på med den er at det er en refill penn som er billigere i bruk Men hver sin smak
Lily Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 21. desember 2006 øve, øve, øve ← Det var det jeg frykta dere skulle si... Takk for svar iallefall, blir noen timer på badet for meg fremover!
Gjest Deception Skrevet 21. desember 2006 #10 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har hatt og har fortsatt den eyelineren. (brukes kun i krise situasjoner ) Jeg fikk anbefalt den i et parfymeri da de ikke hadde den jeg vanligvis bruker (lancome) Jeg er ikke den eneste her som synes at den gir ufattelig lite farge... den er helt grei å påføre. Det eneste positive jeg kan komme på med den er at det er en refill penn som er billigere i bruk Men hver sin smak ← Jeg synes også den gir lite farge, og har sutret over det flere ganger. Men den har så fin og tynn spiss at jeg tilgir den. Det går fint an å gå over flere ganger. Jeg har også en liner fra Isadora som er helt super, og som gir masse farge. Også denne er tynnere i spissen enn artlineren.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. desember 2006 #11 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har også Isadora sin og jeg så ut som jeg hadde vært i krigen da jeg startet med den. Men nå får jeg det fint til. Trikset med den er at man lager en strek, man begynner i en ende og fortsetter til øyet er slutt. Ikke korte strøk, men et langt.
Chic' Wilma Skrevet 21. desember 2006 #12 Skrevet 21. desember 2006 (endret) Synes selv det blir mye finere resultat med en kvalitets eyelinerbørste og løse pudderskygger. Kan det velge børste etter preferanse og anledning med mye bedre kontroll over resultatet (synes jeg da ) Mineraler først og fremst - lett å påføre og varer hele dagen + at du har ufattelig mange farger og velge blant. Ander varianter er Mac sine løse pigmenter samt andre merker som har løse skygger - MakeUpStore bla - har ikke prøvd disse så har ingen formening om kvaliteten. - men altså vann, pudder og investeringsobjekt = børste. editet for å endre kvaltets børste til kvalitetsbørste - ikke rart folk blir forvirret,,,, Endret 21. desember 2006 av Chic' Wilma
Lily Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 21. desember 2006 eyelinerbørste ← Har jeg aldri hørt om engang.. Jeg får ikke til! Prøver å tegne bare en hel strek, men da får jeg "glipe" mellom vippene og streken, og det er jo ikke akkurat så fint. Skal jeg bruke den helt innimellom vippene? Og hva med resten av sminken forresten? Hvilken rekkefølge bør det komme i?
Lily Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #14 Skrevet 21. desember 2006 Jeg må bare få presisere at jeg har gjort andre ting også enn bare å øve meg mellom de to forrige innleggene..
Chic' Wilma Skrevet 21. desember 2006 #15 Skrevet 21. desember 2006 De fleste kosmetikk merker har eyeliner børster. I.D feks har flere: Thin Eyeliner Brush Heavenly Eyeliner Brush Soft Focus Eyeliner Brush Full Edge Liner Brush etc etc etc. Dette er børster i naturhår og kan brukes både våte og tørre - blir noe helt annet enn å fikle med ferdigvariantene. Som regel legges eyeliner sist - men det er selvfølgelig avhenigig av hvilken effekt du vil ha - skal du sote det ned er det greit å gå over med skygge - skal det være cleopatra lar du den være - og ja den skal helt ned til vippene.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. desember 2006 #16 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har på min eyeliner etter at jeg har hatt øyenskygge på - men det er fordi jeg ønsker "Kleopatraeffekten" - altså en markert linje mot vippene. Tegn den regelmessige lange streken først, helt ned mot vipperoten. Deretter går du over en gang til der det eventuelt er "hull" - og dytt forsiktig med spissen. Lag heller først en tynn strek - deretter "fortykker" du den etter behov. Ta mascara på til slutt.
FantasDick Skrevet 21. desember 2006 #17 Skrevet 21. desember 2006 Jeg synes det er enklest å dra øyelokket litt ut til siden, starte ytterst og dra en lang strek med litt fart, innover. Når du blir kjent med lineren finner du også ut om hvor mye trykk du bør bruke. Legg den så langt ned mot vippene som mulig - glippe er ikke pent.
Trin Skrevet 22. desember 2006 #18 Skrevet 22. desember 2006 Jeg startet en tråd for noen uker siden om flytende eyeliner, og fikk mange tips Jeg kjøpte Kanebo 38 'C, og det var som å "komme til en ny verden" Nå er det lett å påføre streken, og jeg føler meg veldig fint sminket når jeg bruker den Gir derfor tipset videre til deg Lykke til!
Rexina Skrevet 22. desember 2006 #19 Skrevet 22. desember 2006 Noe som kan hjelpe for å få en stødig hånd, er å sette/støtte albuen ned i baderoms-benken.
Catzy Skrevet 22. desember 2006 #20 Skrevet 22. desember 2006 Når jeg bruker min ArtLiner, pleier jeg å dra øyet ut til siden, og begynne innerst, og dra utover. Når jeg har laget en lang linje, pleier jeg å dra en finger over linja. Da får jeg dratt sammen de fleste glipper, og får også dratt fargen litt inn mellom øyevippene. Man må nesten test selv, poenger er å dra fargen ned, ikke opp. Pleier å legge sminke i denne rekkefølgen Foundation, pudder, rouge Øyeskygge, eyeliner, mascara Leppestift Selvfølgelig surt å kline til den siste eyelinerstreket, og så måtte begynne på nytt på det ene øyet, men med litt trening så er det mindre risiko for dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå