snagglepusnos Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 har hørt at det er så varierende pris på kastrering av katter,så lurte på hvor mye det koster der dere bor? På forhånd takk:)
Gjest baby-E Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 for sterilisering og øremerking tror jeg vi betalte 1300. Det var i lillestrøm et sted tror jeg.
Gjest Eir Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Da jeg bodde i Oslo tok jeg en ringerunde, og fikk oppgitt alt fra 1200 til 2500. I kampanjeperioden fikk jeg det ned i 1000 for selve kastreringen.
Gjest gjesta Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Husk på å få ID-merket katten samtidig med kastrering, det sparer man mye på hvis man velger øremerking. For katten må uansett i narkose for å bli øremerket, så da er det "som å slå to fluer i en smekk" å gjøre dette samtidig (man slipper å legge katten i narkose to ganger). Dessuten er det mange som har pakkepris på dette. Og jeg har sett veldig forskjellig kvalitet på hvordan såret blir etter kastrering, så jeg ville heller valgt en dyktig veterinær som heller koster litt mer, enn å spare noen hundrelapper (bla er det greit å slippe å måtte fjerne sting). Veterinærene i byene er gjerne dyrere, men de har nok ofte mer erfaring med kastrering av katter enn de veterinærene som som regel jobber med storfe ol.
LilleMy28 Skrevet 22. desember 2006 #5 Skrevet 22. desember 2006 Hadde nettopp en hannkatt som måtte ta kastrering gjennom buken pga en testikkel som ikke hadde falt ned, prisen ble derfor den samme som for hunnkatt. Det kostet kr.2075 inkl. chip og et merke i øret som tilsier at katten har chip (tror chip og tatoveringen kostet kr.575). Det er nå fra 01.01.07 påbudt å merke katt og hund enten med chip eller øremerke, så bestill det i samme slengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå