Kvitil Skrevet 20. desember 2006 #1 Del Skrevet 20. desember 2006 Baker du mange sorter kake til jul? Jeg lager kokosmakroner, havreflarn, nøttetopper og risboller. Jeg kjøper kransekake da. Julekake baker jeg lørdagen den vil jeg ha ferskest mulig. Hva gjør du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 20. desember 2006 #2 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg baker ikke mye, og kun sorter som går raskt å lage, og som jeg liker: Havremakroner, krumkaker og daddelkake. Skårne pepperkaker kan også gå an, men har ikke prioritert det i år. Jeg lager dessuten som regel marsipankonfekt, men har av ulike grunner droppet det i år, med mindre jeg får tid i romjulen. Utover det kjøper vi lefser (ikke hvert år), og hos en spesiell baker har vi funnet god julekake som vi kjøper 2-3 av og fryser ned - jeg er nemlig elendig på gjærbakst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 20. desember 2006 #3 Del Skrevet 20. desember 2006 Hei! Jeg baker litt for kosens skyld, men ikke masse. I år har jeg laget pepperkaker, negerkuler, sjokoladekjeks og sjokoladekuler med puffa ris.(Enkle, populært å gi bort, gode og passer et student- budsjett mtp ingredienser) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 20. desember 2006 #4 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg baker ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. desember 2006 #5 Del Skrevet 20. desember 2006 I år ble det bare julemenn (slike andre kaller kakemenn? Hvite kakemenn (og damer og griser og nisser og hjerter og stjerner) Vi reiser på fredag, og kommer ikke tilbake før etter jul, så da er det ikke vits i så myyye julekaker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. desember 2006 #6 Del Skrevet 20. desember 2006 De kakene vi har til jul er alltid hjemmebakte, vi spiser ikke kjøpte kaker. I år kommer vi til å bake fyrstekake, kransekakestenger, pepperkaker, brune pinner og kokosmakroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulltopp Skrevet 20. desember 2006 #7 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg har laget risboller, pepperkaker og noe konfekt (er vel strengt tatt ikke baking). Så skal jeg bake en kake til å ha med i familiemiddag 1. juledag. Pluss at jeg skal bake julerundstykker. Så har jeg fått en stooor boks med biscotti fra min snille svigerinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 20. desember 2006 #8 Del Skrevet 20. desember 2006 Ingenting ifjor... i år slo jeg til med brune pinner og serinakaker (som jeg lagde igår..) Ellers går det nok mest i snop... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 20. desember 2006 #9 Del Skrevet 20. desember 2006 Bruker å bake kakemenn. Og nå har bestemor sluttet å bake sirupssnipper, så jeg må vel prøve meg selv... Og så har jeg så lyst på tynne tynne, sprø krumkaker. Har fått en oppskrift i dag, får se om jeg gjør et forsøk. Baker ikke mye, så alt blir spist opp i løpet av jula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. desember 2006 #10 Del Skrevet 20. desember 2006 Kransekakestenger, serinakaker, krumkaker, nøttetopper og en lokal julekake. Ellers har jeg kjøpt lefser og smultringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 20. desember 2006 #11 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg pleier å bake pepperkaker og noen småkaker som vi kaller gaffelkaker. I tillegg lager jeg ofte kransekakestenger. I år har jeg ikke laget noen ting, men det er fordi vi ikke skal være hjemme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 20. desember 2006 #12 Del Skrevet 20. desember 2006 I år har jeg bakt pepperkaker, hvite kakemenn, fruktkake, brune pinner og laget risboller. Så har jeg fått smultringer av mamma. Hvis det blir tid har jeg tenkt å bake rundstykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 20. desember 2006 #13 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg baker ikke! Før om årene har det hendt at jeg har bakt et par sorter, men de blir ikke spist (ikke fordi de ikke er gode, altså ). Men vi har aldri kaffebesøk, vi inviterer heller til julefrokost/-lunsj, middag, ost og vin osv. Og så er jeg ikke noe glad i å bake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 20. desember 2006 #14 Del Skrevet 20. desember 2006 Ja, jeg baker mange sorter. Av gjærbakst har jeg bakt brød, julekake, rundstykker og baguetter. Så har jeg bakt tynnlefse og mørlefse. Og så pepperkaker, krumkaker, Märthas skårne sjokoladekaker, potetmeltopper, brownies, kanelstjerner, tebrød, peanøttopper, havreflarn, cookies, dajmiskake, fyrstekake og tårnkake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvitil Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 20. desember 2006 Ja sjønner du liker å bake. Jeg bakte og mange slag før når vi hadde mange til å spise. Men tiden forandrer seg og vi med den. Det er jo moro lage til om det blir spist,da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 20. desember 2006 #16 Del Skrevet 20. desember 2006 hadde egentlig ikke tenkt til å bake noe særlig i år, ingen i familien er spesielt glad i kaker, men det er jo gøy å bake! så i år blir det peppernøtter, berlinerkranser, kolakaker, pepperkaker og et slag til som jeg ikke husker mamma liker ikke å bake, så hun steker kun strull, får smultringer av mormor og kjøper resten (fra en butikk som selger hjemmelaget lokal mat). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 23. desember 2006 #17 Del Skrevet 23. desember 2006 har ikke bakt noen ting i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 23. desember 2006 #18 Del Skrevet 23. desember 2006 Det eneste jeg skal bake er brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crianza Skrevet 23. desember 2006 #19 Del Skrevet 23. desember 2006 Har bakt smultringer og pepperkaker, og har i tillegg satt sammen og pyntet et kjøpt pepperkakehus. Det får være nok for i år. Ellers så har jeg laget hjemmelagd karamellpudding ikveld. Ingen julaften uten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå