Gulltopp Skrevet 20. desember 2006 #1 Del Skrevet 20. desember 2006 På juleaften i år skal vi spise reinsdyrkjøtt. Har enda ikke bestemt hvilke grønnsaker vi skal ha til eller hvordan vi skal lage sausen. Er det noen som har noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maristella Skrevet 20. desember 2006 #2 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg synes at noe søtt er godt til, kanskje pærer som er svakt glaserte. I tillleg liker jeg rotfrukter til reinsdyr siden det er kjøtt som har en kraftig spesiell smak, som fint kan hamle opp mot kraftigere grønnsaker Og rødvinssaus selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvitil Skrevet 20. desember 2006 #3 Del Skrevet 20. desember 2006 Det er godt viltsaus må du bare ha. Og vi bruker tyttebær til.brocolli,gulrøtter og erter. Gode mandelpoteter til,nam,nam. God middag! God Jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulltopp Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 20. desember 2006 Tusen takk maristella og Kvitil Jeg syntes det med glaserte pærer hørtes godt ut. Mandelpoteter skal jeg sørge for å handle inn. Så må jeg lete etter gode oppskrifter på viltsaus og rødvinssaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 20. desember 2006 #5 Del Skrevet 20. desember 2006 Vi har alltid hatt reinsdyrsteik på julaften når vi vokste opp. Hos oss hadde vi følgende tilbehør: Waldorfsalat sylteagurker rødbeter tyttebærsyltetøy rosenkål gulrøtter NAM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crianza Skrevet 20. desember 2006 #6 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg synes det er best å lage deilig fløtesaus av sjyen. Med litt einebær og rosmarin i. Ellers så er selvsagt rosenkål et must til rinsdyrstek, og ripsgelè. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 20. desember 2006 #7 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg har vokst opp med reinstyrstek på julaften, og jeg er nå 33 Jeg er vant til rosenkål, erter, russiske erter og tyttebær som tilbehør. Variasjon har vært ripsgele, mintgele, gresskar blant annet, og gulrøtter. Mandelpoteter er et must. Sausen kan jeg ikke lage, men det er en tjukk saus som nesten står av seg selv, og som vekta er glad man ikke spiser hver dag Nå ble jeg sulten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå