Gå til innhold

Hvor mange generasjoner

Gjest Valiant Thor

Anbefalte innlegg

Gjest Valiant Thor

Hvor mange generasjoer synes dere at man faktisk skal gå tilbake før man får lov og kalle seg Norsk....F.eks den første fargede som kom til Norge kom en gang i 1880 årene om jeg ikke husker feil. Er det da riktig og si at han ikke er etnisk Norsk altså de som er etterkommere han denne fargede mann som kom til Norge for 126 år siden. Som vel er en 7-8 generasjoner siden. Vil ikke han da være mer Norsk en f.esk Kongefamilien som bare er 3 generasjoner for tross alt.

Ingrid Alexandra er 3 innvandergenerasjon i Norge vist man skal ta det helt skikkelig. Så spørsmålet blir vel er man Norsk om ¨man har bodd i Norge i en antatt generasjoner om man er brun,,svart eller gul ( ikke rasistisk ment ). Eller er det hudfargen som avgjør dette.

Jeg vil nå si om en pakistaner f.eks hadde vært en 10 generasjon i Norge så ville han vært like Norsk som meg som kan strekke mine Norske gener til 11-1200 tallet.

Hva avgjør om man er Norsk...hudfargen eller hvor mange generasjoner man har bod i Norge...Jeg mener at det som avgjør hvor Norsk eller om man er Norsk avgjøres av antal generasjoner man har bodd i Norge. F.esk har man bodd i Norge i mer en 2 generasjoner vil jeg si at man er Norsk.

Eller blir dette feil. Siden ingen kaller Kongefamilien utlendinger men det er jo nøyaktig det de er ?: Vår Konge er jo halt Svensk og halt Dansk i sine gener. Og er 1 eller 2 generasjons innvander. Men hvem sier at han er utlendig.

Mens en Neger som er 8 eller 10 generasjons innvander kaller man for utlendig.

Blir ikke det litt merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norsk og norsk er jo to forskjellige ting.

Hvor jeg bor - må man ha være minst tredjegenerasjons "innfødt" - før man kan regnes som ekte "børing".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Hei Valiant Thor. det var intressant tema to tokk opp. Jeg her et savr til deg, tror det vil hjelpe det å ser på ting fra annen synspunkt. I dag ordet `ìnnvandrere``er fote knytett til noe som er negativ, sikkert mange søte vite mennesker som deg vil knytte det gjerne mot grønland, og hasj pusher. fargete mennesker og ekle kebab junk food dritten. og det er for seg rektig. men jeg mener vil alle sammen som lever i Norge, slutter å tenke på det etniske. og ser på hvordan kan vi styre Norge alle sammen FRAMOVER.

Mitt svar bestå av to deler.

1. siden mennesker eksisterte, flyttet de på seg etter vann og gods. Og det gjelder ikke bare mennesker, men alt annet som kan regnes mer eller mindre avansert liv form. Selvsagt det gjelder ikke trær og planter. Mennesker er denne arten som flytter mest. Og det er på grunn at mennesker her en ekstra truer, og det er mennesker. Så vi kan oppsummere det slik. Dyr flytter etter vann, mennesker flytter etter vann og penger, og fra krig, og fattigdømme. Når omstendighetene endrer seg slik noe må flytte ut, andre flytter inn. Som pelstina. Og folk fra pelstina flytter hitt til Norge. Og det kan skjer at Norge blir tatt av Russland, så du som er hvit og søt må flytte til Afrika. Det blir antagelig ikke det men der er vårt oldebarn etter 20 genirasjoner.

2. Du skal prøve å gi staten litt kredit for det dem gjør. Folk i Norge er opptatt av karriere og inntekt. Ferie, og legge seg under sola i Spania med drink. Så er der mindre og mider barn som ble født i landet. Det blir ikke mendre folk her, men med tanke at de gamle dør ikke fort nok, da må staten tenke litt langsiktig. Så om du er ca 30 år nå, om 37 år vil du ta kvelden for arbeidslivet og kreve på noe penger du og. Da er det barnas til dem som er ikke norske nok i dag vil bedra med å betale for deg livet opphold.

Derfor kanskje er det lurt at du ta deg en tur i morgen i grønnland og prøve å utvide dine kunnskap, og ble kjent med noe som ser ikke norske ut. Eller som du kalte den((niger)).

Ta deg en kebab bit og, smaker bra noe steder.

:)lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...