Gå til innhold

"telefonterror" fra Sierra Leone!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I snart 2 uker har jeg til alle døgnets tider mottatt telefonsamtaler fra utlandet, dvs. det ringer et utenlandsk nummer på mobilen min. I dag sjekket jeg opp nummeret, jeg fant ikke ut hvem det var, men jeg fant ut at det er retningsnummeret til Sierra Leone!

Grrr... For det første; - jeg har besvart et par ganger. Den ene gangen hørte jeg musikk i andre enden og en mann som sa "Listen" - så la han på. Den andre gangen var det noen som sa "hello" og la på.

Ellers når jeg har rukket å ta telefonen, så har det enten vært helt stille i andre enden noen sekunder før det blir lagt på, ellers så legger de på akkurat når jeg svarer.

Mange ganger ringer telefonen i bare noen sekunder, sånn at jeg ikke rekker å besvare samtalen før det slutter å ringe.

Jeg blir ganske lei - i natt har jeg omtrent ikke sovet fordi det har ringt meg i ny og ne helt fra klokken 00.30. i natt.... :forvirret:

Det samme nummeret har ringt meg mens jeg har vært på jobb i dag og det ringer om kvelden. Til alle døgnets tider, altså.

Jeg har en Samsung D600 telefon, er det noen måte jeg kan sperre av dette nummeret på? Sånn at jeg ikke mottatt telefonsamtaler fra det nummeret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er det samme nummeret hele tida kan det være greit å forhåndsprogrammere ringetonen til lydløs, på dette nummeret. Da vil ikke ringingen forstyrre deg, og du må bare overse noen tapte anrop.

Skrevet

Har du sjekket om det er mulig å sperre telefonen for innkommende anrop fra utlandet? Det er mange telefoner du kan gjøre det på. Jeg kjenner ikke til Samsung, men på min Nokia er i alle fall det mulig.

Skrevet

Jeg ringte Telenor som jeg har abonnement fra, men de kunne ikke sperre enkeltnummer sa de.

Jeg har forsøkt å velge samtalesperre på alle utenlandske nummer fra min mobil selv, men det går ikke. "Tjenesten er ikke tilgjengelig" står det bare.

Jeg har nå snart 50 ubesvarte anrop fra dette nummeret siden 20.12.06. kl. 00.30.

Jeg ringer politiet i dag, for dette gidder jeg ikke.

Har satt telefonen på lydløs, men pga. at de ringer så ofte tømmes batteriet på mobilen min for strøm så fort sånn at jeg må lade hele tiden.

Dessuten er det ubehagelig - hva faen vil de meg??

Skrevet

Jeg hadde samme problem tidligere iår, var et nr fra Algerie. Til slutt fikk jeg svart (de fleste gangene ringte det bare ett ring), og spurte hvem det var. Etter det fikk jeg en SMS fra en gutt som lurte på hvem jeg var. Svarte da at jeg IKKE var interessert i kontakt, og ba han slutte å ringe meg. Syntes det var veldig ekkelt, og lurer på hvor de har plukket opp nr mitt.. Satser det var et tilfeldig utplukket nr..

Håper du får stoppet 'terroren', vet hvor ubehagelig det er :klem:

• 2 år senere...
Skrevet

Det er mange som blir svindlet på den måten. Lurt å ikke ta tlf da et kan koste deg mange 1000 kroner.. har blitt plaget slik selv men sjekket det heldigvis ut så jeg ikke tok tlf..

Skrevet
Dessuten er det ubehagelig - hva faen vil de meg??

Svindle deg. Ikke ta tlf.

Skrevet

Og hvertfall ikke finn på å ringe opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...