treningsjenta Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 (endret) sitter å regner litt på hvor mye jeg vil få igjen på skatten eller må betale.. men lurer på om studentlån som står på en konto skal føres opp noe sted?ev om det i det hele tatt har noe å si?? Endret 20. desember 2006 av treningsjenta
brumma* Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Hvis du har satt lånet inn på kontoen din er det formue...
Gjest gjesta Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 Men da har du kanskje tilsvarende eller høyere lån i Lånekassa? Da blir nettoformuen null og dermed ikke skatt.
brumma* Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 (endret) .... Endret 20. desember 2006 av brumma*
brumma* Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Edit: Ikke det du lurte på! Ellers stemmer det persille sier.
treningsjenta Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. desember 2006 hm.. nå ble det mye her...og da faller jeg av. jeg har tatt opp studielån for høst semester 06 vår 07 på 84000 kr. fordelt på disse mnd. så jeg har ikke mottatt alt enda. lurer bare om dette har noe å si for min skatteberegning?
iingvild Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Det har ikke noe å si. Du har det i formue, men det er også et lån som er registrert. Lånekassen sender inn info om deg slik at det kommer med under lån på selvangivelsen!
Malama Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 At du har fått LØFTE om lån, men ikke fått det (det er jo det det er snakk om i dette tilfellet) fra lånekassen innvirker ikke på skatten din nei. Det er penger du har, og lån du har som innvirker her. Ikke hva du har fått løfte om å få i fremtiden.
iingvild Skrevet 20. desember 2006 #9 Skrevet 20. desember 2006 Lån høsten 2006 håper jeg er mottatt! Men det gir ingen skattelette da en ikke har betalt renter på lånet!
Malama Skrevet 20. desember 2006 #10 Skrevet 20. desember 2006 Ja, det er sant. Men det gir skattemessig formuesreduksjon (om en som student kommer borti den problemstillingen...) Og ikke minst noe å leve for om høsten. Men ikke ALT er mottatt skrev hun, og det som ikke er mottatt er ikke hennes lån. Det som er mottatt er mottatt, og dersom det står på en konto og koser seg, så gir det renteinntekter og formue (som lånet deretter nuller ut) Men et løfte om fremtidieg utbetaling av lån er ikke skiattepliktig.
treningsjenta Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 20. desember 2006 så i bunn og grunn vil det ikke ha noen verdens ting å si for om jeg får tilbake eller baksmell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå