Gjenglemt sykkellås Skrevet 20. desember 2006 #1 Skrevet 20. desember 2006 :klø: Utenom i sitt eget bryllup da så klart. Jeg kjøpte meg en fiin hvit kjole for nærmere to år siden eller noe sånt (!) Men har jo aldri funnet en anledning jeg faktisk kan bruke den i. Kan jeg f. eks bruke en hvit kjole på nyttårsaften? Eller blir det av en eller annen grunn helt feil farge?
Gjest Shayla Skrevet 20. desember 2006 #2 Skrevet 20. desember 2006 Nyttårsaften funker det. Kommer jo litt an på hva du skal? Hvis ikke så får du være flink til å bruke den om sommern i alle anledninger som byr seg.. Er det en ball kjole eller en pen enkel kjole som kanskje kan brukes som sommer kjole?
Shoegal Skrevet 20. desember 2006 #3 Skrevet 20. desember 2006 En hvit kjole kan være så mangt. Om du kan (dvs om det føles riktig å) bruke hvit kjole i vintersesongen kommer helt an på kjolestoffet og/eller tilbehøret. Hvordan ser kjolen ut?
Wildy Skrevet 20. desember 2006 #4 Skrevet 20. desember 2006 Jeg har en hvit kjole som jeg bruker om sommeren. Men det er mest fordi selve tøyet er litt sommerlig,sånn tynn chiffonsak i flere lag. Hadde den vært litt "fastere" i tøyet kunne den fort ha blitt vinterkjole....
Gjest KATTAstrofe Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 Når som helst, bortsett fra i andres bryllup.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. desember 2006 Takk for svar alle sammen! Beskrivelse av kjolen; (jeg som er så dårlig til å beskrive), den er til rett under knærne, med sløyfebånd i livet. Den består på en måte av to lag, underlaget er av silkeaktig stoff, og overlaget er litt gjennomsiktig-aktig med små prikker. Også er det tynne spagetti(?)-stropper på den. Skjørtet på kjolen er litt vidt, mens overdelen er tettsittende. Jada. Dårlig forklart. Altså; Ikke en ballkjole, men ikke en typisk sommerkjole heller. OK, litt samme passform som denne, bare med tynnere stropper osv. http://images.amazon.com/images/P/B0009Q2F...SCLZZZZZZZ_.jpg Skummelt med hvit kjole i grunn.
Gjest Frk Åberg Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Jeg har en hvit penkjole med sølvbroderier og perler (i 20-tallsstil), og den har jeg brukt masse, sommer som vinter. Har aldri tenkt på å la være å bruke den om vinteren. Har i grunnen veldig sansen for lyse penkjoler.
Shoegal Skrevet 20. desember 2006 #8 Skrevet 20. desember 2006 (endret) Hvis det føles kjølig vil jeg tro at det kan bli fint med f.eks. en cardigan til Endret 20. desember 2006 av Shoegal
Gjest Catwoman Skrevet 21. desember 2006 #9 Skrevet 21. desember 2006 http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/e...e_1925_15700962 - ser den ut som noe ala denne bare med stropper?
mari Skrevet 21. desember 2006 #10 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har en hvit kjole som jeg bruker om sommeren. Men det er mest fordi selve tøyet er litt sommerlig,sånn tynn chiffonsak i flere lag. Hadde den vært litt "fastere" i tøyet kunne den fort ha blitt vinterkjole.... ← dette høres helt ut en kjole jeg kjøpte i Frankrike i våres http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/e...e_1925_15700962 - ser den ut som noe ala denne bare med stropper? ← og denne har jeg bare som tubetopp! den er nydelig! henger meg på den over som sa at man kan bruke hvit kjole når som helst, bare ikke i andres bryllup...
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 21. desember 2006 #11 Skrevet 21. desember 2006 Det er vel ikke så populært i begravelse heller?
Gjenglemt sykkellås Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 21. desember 2006 http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/e...e_1925_15700962 - ser den ut som noe ala denne bare med stropper? ← Ja, faktisk. Litt i denne stilen, bare med hvitt, tykkere sløyfebånd i livet som man knyter selv, og kanskje ikke like "stivpyntet". Snakket med en venninne i går, og hun mener nemlig at hvit er en typisk sommerhalvårfarge, så jeg synes det er litt vanskelig. Men om jeg pynter den opp litt med en litt varmere farge med tilbehøret går det kanskje? Kunne ønske den var svart altså..
Gjest Catwoman Skrevet 21. desember 2006 #13 Skrevet 21. desember 2006 Synes den passet så godt til beskrivelsen du kom med nemlig Men jeg synes det høres ut som en kjole du fint kan bruke nyttårsaften - iallefall hvis du pynter dne opp med litt "vnterfarger" Hvitt er jo egentlig ganske anvendelig sånn da, siden det meste av farger passer til.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #14 Skrevet 21. desember 2006 Synes den passet så godt til beskrivelsen du kom med nemlig Men jeg synes det høres ut som en kjole du fint kan bruke nyttårsaften - iallefall hvis du pynter dne opp med litt "vnterfarger" Hvitt er jo egentlig ganske anvendelig sånn da, siden det meste av farger passer til. ← Tenk at jeg klarte å forklare så godt. Jeg skal til sentrum nå, og se hva jeg klarer å finne av tilbehør som kan passe skoene jeg har fra før av. Heldigvis har jeg over en uke igjen å tenke ut noe smart på. Takk for svar.
Catzy Skrevet 22. desember 2006 #15 Skrevet 22. desember 2006 Har brukt hvit linkjole på nyttårsaften, og en antrekk med hvit ulljakke, rød topp og hvitt linskjørt i juleselskap. Synes det ikke er noe problem å bruke hvitt om vinteren. Man kan enten kjøre på med rødt eller grønt for å gjøre det ekstra julete, mer sølv for å gjøre det ekstra vinteraktig eller svart for ekstra stram effekt. Man synes ekstra godt med hvite klær om vinteren, fordi nordmenn er så lite vant med den fargen da. Hvis du liker oppmerksomhet, så er det en bra farge, ellers kan du føle at du får for mye fokus.
Rexina Skrevet 22. desember 2006 #16 Skrevet 22. desember 2006 Jeg bruker mine kjoler hele året, men for å gjøre den hvite sommerkjolen min litt mer vinterlig, har jeg en svart cardigan med knyting i livet over. En som ligner litt på denne (Sløyfefin) , bare svart og med lange ermer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå